108

Jak to było z tym nowym Allegro? Wywiad z Piotrem Szatybełko i Piotrem Płysiem z Grupy Allegro

Tworzenie nowej wersji serwisu Allegro to z pewnością hiper-ciekawy temat. Mamy do czynienia z modyfikacjami zakrojonymi na dużą skalę, w wielkim i powszechnie znanym serwisie internetowym. Podjęte działania mają wpływ na tysiące internautów i konkretne finansowe znaczenie dla właścicieli Grupy Allegro. Żeby uświadomić sobie wagę tego projektu wystarczy wyobrazić sobie, jak wyglądałby wynik finansowy, gdyby współczynnik ilość zakupów/ilość userów spadłby raptem o 2% – tak na oko […]

nowe allegro1

Tworzenie nowej wersji serwisu Allegro to z pewnością hiper-ciekawy temat. Mamy do czynienia z modyfikacjami zakrojonymi na dużą skalę, w wielkim i powszechnie znanym serwisie internetowym. Podjęte działania mają wpływ na tysiące internautów i konkretne finansowe znaczenie dla właścicieli Grupy Allegro. Żeby uświadomić sobie wagę tego projektu wystarczy wyobrazić sobie, jak wyglądałby wynik finansowy, gdyby współczynnik ilość zakupów/ilość userów spadłby raptem o 2% – tak na oko to mniej kupionych produktów o wartości kilkuset tysięcy złotych DZIENNIE. Prowadzenie takiego projektu, wydaje się niemałym wyzwaniem, ciekawym tematem do analizy od strony realizacji koncepcji i jednocześnie kojarzy mi się trochę z pracą… sapera.

W tym miejscu muszę przyznać, że zaskoczeniem dla mnie i jednocześnie dużym plusem dla całej Grupy Allegro jest fakt, że osoby, które bezpośrednio realizowały projekt, jeżdżą po Polsce i prezentują wyniki swojej pracy na konferencjach branżowych. I właśnie na konferencji Ecommerce Trends 2013, wraz z Janem Rybczyńskim, udało się namówić na rozmowę Panów Piotra Szatybełko i Piotra Płysia z Grupy Allegro, którzy byli odpowiedzialni za wdrożenie nowego Allegro. Nadarzyła się zatem okazja do zadania ciekawych pytań wielkiej firmie i podpatrzenia jak działa u nich kreowanie nowej wartości dla użytkowników. Zapraszam!

TC: Na początek opowiedzcie trochę jak wyglądał proces wdrażania nowego Allegro.  Ile to trwało, ile osób przy tym pracowało, z jakich najważniejszych elementów składał się projekt.

PP: Samo wdrożenie było tylko punktem na osi czasu. Cały proces zaczął się 14 lutego 2012, a zakończył 13 lutego 2013, chociaż 3 tygodnie wcześniej zapraszaliśmy partiami już 500 000 użytkowników, by mogli oglądać i oceniać nową odsłonę serwisu. Dla nas to był sygnał, co się będzie działo, oglądaliśmy wydajność serwisu w kontekście wzmożonego ruchu. Wg mnie bardzo dobrze się to sprawdziło.

TC: A z ilu etapów składał się cały proces?

PP: Z 52, bo to były tygodniowe iteracje, oprócz może jednej, która rozdzielona świętami w maju, trwała 2 tygodnie. Teraz trwają kolejne iteracje. Rozpoczęliśmy procesem projektowym, potem doszedł proces implementacyjny, a ostatni był proces delivery, który dostarczył gotowe funkcjonalności. Te procesy się zaplatały naprzemiennie i współdziałały ze sobą tak, że to co projektowaliśmy przechodziło do zespołu scrumowego, który dawał nam feedback, co jest nie tak i co nie działa, co trzeba poprawić. Tak samo uruchamialiśmy testy i badania, zapraszaliśmy na takie badania, testy np. 8-10 użytkowników, którzy oglądali serwis na danym etapie, dzięki czemu zawsze dowiadywaliśmy się czegoś nowego. Przykładowo funkcjonalność odwróconych breadcrumbs, które zaprojektowaliśmy, trzeba jednak przeprojektować i upodobnić do stanu pierwotnego albo zamiast popularnych kategorii trzeba dać pełne drzewo kategorii, bo użytkownicy po prostu nie chcieli takich rozwiązań.

PS: W samym procesie brały udział zespoły: projektowy i scrumowe, gdzie pierwszy składał się z 3 designerów ux i designer-grafik oraz product ownera z biznesu. Mniej więcej na przełomie maja i czerwca, pierwszy zespół scrumowy rozpoczął prace nad stroną główną oraz stronami działów, a także nad zmianą nawigacji. Zmianę nawigacji rozumiem, jako „dobranie się” do prawie każdej podstrony serwisu, czy to w moim allegro, czy to na stronie przedmiotu, czy to stronie listingu i przemodelowanie tych nagłówków, które się pojawiają, a jak się domyślacie, to nie jest to jeden nagłówek tylko kilkanaście, które są w serwisie. Były też zmiany w procesie zakupowym. Nie chcemy, aby nasi użytkownicy podczas zatwierdzania zakupu mogli być rozpraszani innymi ofertami, więc tutaj też upraszaliśmy nagłówki. Końcówka sierpnia, początek września dołączyły dwa kolejne zespoły scrumowe, które  zajmowały się procesem zakupowym czy listingami, pracowały tak naprawdę do ostatniego momentu i developowały zaprojektowane przez nas zmiany.

PP: Warto podkreślić, że obecnie te same trzy zespoły pracują dalej nad wdrażaniem kolejnych funkcjonalności, które są jednak mniej zauważalne przez użytkowników. Oczywiście jako firma odpowiedzialna za to co wypuszczamy na rynek, chcemy ciągle poprawiać produkt. Więc jeśli z naszych źródeł wynika, że produkt potrzebuje dalszych poprawek, że coś działa nie tak jak powinno, to zespoły scrumowe podejmują rękawicę i wprowadzają poprawki.

TC: Czyli wprowadzenie MVP trwało rok bez jednego dnia, a potem nastąpiły kolejne iteracje – tylko dłuższe?

PP: Iteracje pozostają bez zmian, w sensie długości, a duże zmiany mogą być większe, ale poszatkowane na tygodniowe iteracje, które są wdrażane w dłuższym okresie.

PS: Warto powiedzieć, że my ciągle mówimy o iteracjach, ze względu na to, że są zespoły scrumowe i one mają swoje iteracje, ale to nie oznacza, że każda iteracja będzie się kończyć release’m. Zatem nie są to etapy czy kamienie milowe, gdzie po każdej iteracji coś wdrażamy. Bardziej wygląda to tak, że zespół scrumowy w każdym tygodniu wytwarza oprogramowanie, które jest wdrażane, wtedy kiedy uzna się, że jest ono gotowe do release’u dla użytkownika. Oczywiście takie drobne poprawki, podmiany, zamiany i modyfikacje na serwisie są wdrażane nawet 2 razy w tygodniu.

PP: Tak ustawione cykle dają nam możliwość szybkiego i bieżącego reagowania na zmiany oraz sugestie, które zbieramy. Cały czas monitorujemy to co się dzieje z na serwisie po zmianach, które wdrożyliśmy.

TC: Jaki mechanizm – jakie oprogramowanie – monitoruje i obsługuje zmiany, które wprowadziliście. Mówiliście na prezentacji np. o testach kolorów przycisków…

PS: Generalnie mamy zewnętrzne oprogramowanie do testów A/B, ale to nie są tylko takie testy. Wspominaliśmy również o moderowanych wywiadach, czyli klasyczne badania usability. Wykorzystywaliśmy również badania z eye-trackerem żeby zobaczyć, gdzie podąża wzrok usera, żeby zobaczyć czy użytkownik naprawdę widzi, czy tylko twierdzi, że widzi informacje, które otrzymuje. Były również testy tak zwane „dzienniczkowe”, gdzie badani mieli za zadania spisywać codziennie wszystkie spostrzeżenia dotyczące poruszania się i korzystania z serwisu np. „Kolejny dzień korzystania z nowego allegro: wyszukiwarka nie ma podpowiedzi.” Następny dzień i kolejny wpis. To też nam pokazywało czy użytkownik potrafi się nauczyć szybko nowego layout’u. Np. po trzecim dniu korzystania mieliśmy już informację, że użytkownicy są w stanie znacząco szybciej dotrzeć do oferty, przez zrozumienie działania – czyli dowiadywaliśmy się tego na czym nam bardzo zależało.

PP: Obserwujemy również ile osób przełącza się na nowy layout, a ile z niego wraca – to dla nas bardzo cenna informacjach, jak wygląda akceptacja nowego layoutu.

TC: Możecie mówić o liczbach?

PS: Sumarycznie, 1,2 mln osób przełączyło się do nowego Allegro w ciągu pierwszych dwóch tygodni i co najważniejsze, nie wrócili do starego wyglądu po tym fakcie.

PP: Warto również wspomnieć o tym, że projekt, w którym bierzemy udział ma ogromną skalę, zwłaszcza w kontekście pozyskiwania wiedzy i współpracy z użytkownikami allegro. Niesamowite jest to, jak dużo można uzyskać informacji od użytkowników, jak cennym są źródłem, jak wiele rzeczy potrafią w błyskawiczny sposób wyłapać. Jako stali bywalcy allegro są przyzwyczajeni do pewnych rzeczy i nie lubią jak im się przestawia ich szpargały na biurku. Dlatego ciągle musieliśmy równoważyć ten fakt oraz to, że Allegro jest dynamicznym produktem, który żyje i ciągle się zmienia.

nowe allegro3

JR: Odniosłem wrażenie z prezentacji i z naszej rozmowy, że wszystkie zmiany bardzo mocno bazują na badaniach. Sam jestem zwolennikiem takiego podejścia, ale czy w tym procesie projektowania były brane pod uwagę propozycje, które nie wynikają wprost z badań? Przykład z innej branży, którą może nie do końca można przyrównać do projektowania interface’ów: reklamy Iwo Zaniewskiego, które nie przechodziły badań zbyt dobrze, ale okazywały się sporym sukcesem, o którym się dużo potem mówiło. Mimo wszystko badania są najpewniejsze, ale czy było coś jeszcze?

PP: Oczywiście, badania to nie wszystko. Cały czas staraliśmy utrzymać w sobie ducha kreatywnego.  Z pewnych zmian musieliśmy się wycofywać, które szły w poprzek standardów branżowych, czy przyzwyczajeń użytkowników, ale pewne rzeczy zobaczyły światło dzienne. Były np. odwrócone breadcrumby, które doskonale się czytało i to był nasz autorski pomysł, który jednak nie spotkał się z poprawną weryfikacją oraz akceptacją wśród użytkowników – widzieliśmy, że to nie działa. Autorskim pomysłem było również wprowadzenie popularnych kategorii na warstwie działu i to niestety również się nie przyjęło, bo użytkownicy, nie znajdowali swoich głównych kategorii, które znają i które prowadzą w głąb serwisu, więc nie wiedzieli co robić dalej, jak się poruszać po serwisie. Dlatego musieliśmy zrobić to, tak jak pożądał rynek, czyli wprowadzić kategorie pełnego drzewa na warstwie, ewentualnie dać popularne lub najlepiej sprzedawane. Taka proporcja autorskich pomysłów do tego co było w badaniach waha się, gdzieś koło 30-70 lub 40-60. Na początku, zespół projektowy, gdzie każdy był o innym temperamencie, każdy mógł rzucać swoje propozycje, miał za zadanie określić jak widziałaby serwis Allegro, gdybyśmy nie mieli żadnych ograniczeń technicznych, gdybyśmy mogli pisać serwis od nowa i w ten sposób mogliśmy sobie trochę poszaleć:) Potem zakładaliśmy sobie kaganiec w postaci opinii i co ważniejsze obserwacji użytkowników Allegro oraz tego co robią w serwisie. Jeśli użytkownicy nie mieli problemów z poruszaniem się po serwisie, mogli wykonywać zadania i realizować swoje cele, to wprowadzaliśmy nasze autorskie pomysły w życie.

TC: Nie można też nie zapytać o cele dla projektu.

Główne cele dla projektu nowego allegro były dwa. Pierwszy cel to poprawa nawigacji w serwisie.

TC: W czym wyrażona?

PS: W czasie i w ilości kroków potrzebnych dla dotarcia do oferty. W procesie dotarcia do oferty na Allegro 40% użytkowników używa wyszukiwarki, 40% drzewa kategorii, a 20% wchodzi do moje Allegro i to jest taki rozkład osób, które dokonują zakupów na Allegro i na nich się skupialiśmy. Stawialiśmy sobie pytania, co robią użytkownicy by dotrzeć do oferty. Czasami docierali do niej szybko, bo korzystali z okazji lub  korzystali showcase’sów, na których pokazujemy trendy rynkowe, ale tak naprawdę patrzyliśmy jakimi krokami są w stanie dotrzeć do oferty i dokonać zakupu, w jak najszybszy i jak najprostszy sposób. Głównie skupiliśmy się na ilości kroków oraz na czasie spędzonym w serwisie do momentu zakupu. I te cele poprawiły się na tym etapie już o 8%.

PP: Czyli o 8% szybciej znajdowali ofertę zakupu, przy czym optymalizacji w serwisie było zdecydowanie więcej. Przy okazji przygotowywania się do dzisiejszej prezentacji, przeglądając to co zostało zrobione przez ostatni rok, chwyciłem się za głowę jak dużą pracę wykonaliśmy. Chciałbym żeby wszyscy wiedzieli, że my zwariowaliśmy na punkcie nowego Allegro:) To był fantastyczny projekt, który na początku zrodził się z marzeń i pomysłu na to, żeby wyprostować pewne funkcjonalności, lepiej wykonać i uprościć nawigacje, a dopiero potem przerodził się w projekt zmiany designu graficznego.

TC: Powiedzcie jakie były cele biznesowe i finansowego dla tego projektu.

(Śmiech) :)

TC: Pytanie o tyle ciekawe, że Allegro to ponoć pół polskiego ecommerce, sprzedaje dziennie produktów za ok 23 mln zł, mnie osobiście (jak i pewnie Czytelników AW) ciekawi jakie cele stawia się przed wykonawcami takiego projektu.

PP: Allegro oczywiście jest serwisem, który musi zarabiać. To nie jest tak, serwis ma być tylko ładny. I naturalnie, że cele były i zostały zrealizowane. Nie mogę jednak podać do publicznej wiadomości danych finansowych serwisu.

TC: Dobrze, inne trudne pytanie. Wykonanie takiego projektu, jak przebudowanie Allegro to duża odpowiedzialność, ale też duży prestiż. Podejrzewam, że wiele osób chciałoby wziąć udział w takim projekcie. Interesuje mnie, jak uformował się zespół w Allegro realizujący to przedsięwzięcie.

(Śmiech):)

PP: Projektantów UX wybrałem ja, a Piotr został wyznaczony przez dyrektora działu produktu. Dobór ludzi był pod kątem tego w jaki sposób myślą. Chcieliśmy zebrać zespół ludzi, którzy projektują dla ludzi, którzy nie boją się użytkownika. W tym projekcie chodziło o to, żeby zaangażowanie ludzi mogło być przekute na coś naprawdę fajnego. W trakcie tej frajdy, którą będą mieli z projektowania nowego Allegro i ogarniania wszystkich danych (bo to było jednak „zyljony” informacji), żeby czuli, że robią coś fajnego i na przyszłość. I tak zostali wybrani ludzie i takich mamy w Allegro.

PS: Nie no, wybraliśmy z korytarza…Ty, a może Ty i Ty. (śmiech) :)

PP: Prawda jest też taka, że nie mogło być więcej niż X osób, bo byśmy przestali się dogadywać. W mojej ocenie, optymalna ilość projektantów to były 3 osoby. My projektowaliśmy serwis dość ekstremalnie, tzn. każdy tworzy swoją propozycję, potem się spotykamy, robimy burzę mózgu, patrzymy kto co wymyślił. Docieraliśmy się 2-3 tygodnie. Zespół był złożony z różnych osobowości, jedna osoba ułożona i dokłada, inna jest marzycielem i zderzenie takich postaw generowało zupełnie nową jakość w projekcie. Dla mnie rewelacja.

PS: …a na końcu, ktoś musiał tego pilnować. (Śmiech):) Żeby te cele funkcjonalne i biznesowe zostały osiągnięte, chcieliśmy, żeby jedna osoba pracowała z projektantami, którzy mogli puszczać wodze fantazji. Wszyscy czują odpowiedzialność za swoją firmę i za to jak Allegro wygląda i to sprawia, że Allegro jest sukcesem.

PP: My codziennie „wisimy” na Allegro. Pewne rzeczy nadal przeprojektowujemy, bo czasami się okazuje, że usprawnienia na makietach nie sprawdzają się w takim stopniu jak to zakładaliśmy. Tak było np. z naszym autorskim pomysłem tj. checkbox „szukaj w opisach i parametrach”. Umieściliśmy to w dropdown’ie rozwijanym, ale użytkownicy tego nie znajdowali, a sama funkcja była dla nich niezwykle potrzebna i dlatego potem to zmienialiśmy.

nowe allegro2

TC: Ok, powiedzcie jeszcze co nas jeszcze czeka w Allegro. Jakie jeszcze zmiany w najbliższym czasie?

PP: Jest kilka pomysłów, które czekają na realizację. Pomysły pojawiają się od użytkowników, od projektantów oraz od zespołów scrumowych, które u nas zdecydowanie nie są bezwolnymi maszynami do programowania, ale również są kreatorami i widzą, że coś nie działa, że coś można rozwiązać lepiej. I chciałem to podkreślić, że np. pomysł przewijania nagłówka  podczas schodzenia w dół strony, jest autorstwa zespołu scrumowego – myśmy na to nie wpadli. Zmiany na Allegro to jest dynamiczny proces, trudno mi ujawnić jakąś zmianę …

TC: Chociaż jedną rzecz! Która już wiecie, że będzie, a jeszcze jej nie ma na witrynie:)

PP: Ale to będzie rok 2017 – nowe Allegro :) Wtedy będzie pewnie potrzebny już nowy design. Podobnie jak Google, które co chwila odświeża layout, tak i my w Allegro już planujemy terminy następnych zmian.

TC: Jeszcze mam takie pytanie – czy i jak sprawdzaliście nowy layout przed wdrożeniem go na całym Allegro? Bo przecież nie rzuciliście nowego layoutu na szeroką wodę, tylko wcześnie jakoś go sprawdziliście.

PP: Tak sprawdziliśmy. Nie mogę do końca mówić jak, ale po to też zostało odpalone pilotażowe wdrożenie dla ograniczonej liczby użytkowników, żeby stwierdzić jak odbiorą nowe Allegro.

PS: Myślę, że tak jak każdy duży serwis, tak jak e-bay, tak i my, nie robimy wielkiego „big bang” i nie wdrażamy nagle wszystkim użytkownikom nowego serwisu na zasadzie „macie i martwcie się sami”. To jest właśnie ten okres na badanie, czy wszystkie wskaźniki, które sobie założyliśmy  są na tym poziomie, na którym chcieliśmy. Łatwiej jest wyłączyć nowy layout, czy pewne funkcjonalności dla 50 000 użytkowników niż zrobić to dla 4 mln userów, nie mówiąc już o sprzedawcach, którzy liczą, że Allegro nadal będzie sprzedawać ich produkty, bo o to przecież głównie chodzi. Wszystko to robimy po to, by kupujący szybciej i łatwiej dotarł do oferty, robimy to również dla sprzedających. Chcemy żeby kupujący łatwiej docierał do oferty i kupował dokładnie to co chciał i u kogo chciał.

JR: Była mowa, że 40% użytkowników używa wyszukiwarki, 40% drzewa kategorii, a 20% wchodzi do moje Allegro. A ja mam tak, że jak chcę przejrzeć kategorię i sam do końca nie wiem czego szukam, a kategoria jest gdzieś tam 5 poziomów niżej, to zwykle mój sposób jest taki, że wpisuję nazwę ogólną np. rower, pojawiają się rzeczy z różnych kategorii, np. rower fitness, który mnie nie interesuje, wybieram zwykły rower, bo tam mam od razu kategorię rower – to gdzie ja będę zaklasyfikowany?

PS: My patrzymy  na ten pierwszy ruch użytkownika, więc będziesz w pierwszej kategorii, czyli przejście z wyszukiwarki. Po to przenosiliśmy parametry i podkategorie na lewą stronę, żeby ten drugi ruch czyli filtrowanie oferty jak najbardziej ułatwić.

PP: I żebyś nie czuł się źle, to jest mnóstwo ludzi, którzy robią tak jak Ty. Czyli, jak chcą dotrzeć do kategorii, która ich interesuje, to robią dokładnie w taki sposób, że przechodzą przez stronę przedmiotu, oferty, czy kategorii. To był nasz pierwszy i podstawowy weryfikator do odwróconych breadcrumbów, że ludzie na końcu znajdowali tę kategorię, a ona była na początku. I wszyscy to rozumieli, ale ich przyzwyczajenia były silniejsze. Ale wszystko dla naszych userów! :)

Dzięki za rozmowę.

Dziękujemy.

  • Bornel

    Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?

    • Ciekawa teza – skąd wiesz, że jest źle ?

    • Bornel

      Pongo Ci odpisał.

    • allegrowicz

      Większość miałczy, więc dobrze nie jest :) A nawet jeżeli w statystykach jest dsobrze to dlatego że allegro ma „monopol” na polski rynek i nie ma za wielu ciekawych alternatyw z rozbudowaną ofertą. Ot co

    • bobok

      Odpal stronke Allegro na słabszym komputerze czy telefonie, wtedy zobaczysz czemu jest źle:P

    • radek

      Jak na kazdym forum 90% uzytkownikow to narzekacze, jak wszystko jest ok to malo kto pisze pochwalne opinie ;) Taka natura

    • bobok

      Masz racje, jednak w nowym Allegro naprawdę nie wszystko jest ok:P Jak do nowego wyglądu można przywyknąć (choć są rzeczy wołające o pomstę do niebios), to szybkość działania jest po prostu fatalna.

    • azerty

      bo QURWA wszystkim spadły obroty a i kupujący narzekają – a poza tym zobaczy wyniki ankiety na caffe allegro 4200 użytkowników ŻLE OCENIA !

      TO PEWNIE STĄD kol. Bornel WIE
      a ty skąd wiesz ze jest dobrze ? allegro ci powiedziało ???

  • Pongo

    Opinie o nowym Allegro wśród użytkowników nie są zbyt pochlebne (delikatnie mówiąc). Polecam zapoznać się z komentarzami allegrowiczów wyrażonych pod tym oto newsem: http://news.allegro.pl/article/6179-nowe-allegro-juz-od-dzisiaj

    • Jedno czego się nauczyłem po latach na Antyweb to to, że komentujący często nie są reprezentacyjną grupą. Nie wiem czy tak jest w tym przypadku.

    • Marcin Laskowski

      Spróbuj po korzystać ja rzadko wchodzę ale nie widzę sensu pokazywania mi zakończonych aukcji od razu na pierwszych pozycjach.

      Okienko z obrazka fajnie się pojawia, tylko trzeba spointować aby zdążyć nacisnąć kup lub omijać inne linki po drodze.

      Domyślne ustawienie na średnie jest głupie, jeszcze zrozumiem jak wybieram coś na ładne, ale w częściach komputerowych obrazek jest mało istotny :)

      No i 100 przedmiotów na 1 stronie i bez możliwości zmiany to chyba tez kijowy pomysł ?

    • Mozesz wybierac miedzy 60/120/180 przedmiotow na stronie. To chyba mniej ‚kijowe’?
      Ja do duzych nie moge sie przekonac i wybieram od razu najmniejsze, ale to kwestia mocno indywidualna.

    • Marcin Laskowski

      Tylko o ile się zalogujesz. A co z 20/35/xxxx ?

    • Hubciooooo

      na allegro dali ankiete i za usunieciem nowego allegro jest 98%, a za pozostawieniem go niecały 1%, ponad 3000 głosów do 26 z tego co pamiętam. jesli to nie jest reprezentatywna grupa, to ja juz nie wiem co nia jest. niech te ciecmoki dadza do wyboru, jakiego allegro ja chce uzywac, a nie zmuszaja mnie do korzystania z gowna i jeszcze wmawiaja mi ze to czekolada.

    • Pongo

      Fakt – nie jest reprezentatywna, bo częściej komentują sprzedający, dla których Allegro jest źródłem utrzymania, a którzy podobno dostrzegają spadek sprzedaży spowodowanej nowym designem. Większość kupujących niezadowolonych z nowego wyglądu nawet nie dotrze do owego newsa, bo nie ma go na stronie głównej. Doprawdy polecam lekturę tych komentarzy – prócz zwykłych frustratów i wylewania żali są też komentarze z konstruktywną i rzeczową krytyką.

    • czesc, na prawde pls uwierzcie, ze Allegro to platforma handlowa – w zwiazku z czym wszystko co robi ma generowac wieksze (a nie mniejsze) obroty :) my to robimy tez we wlasny, dobrze pojetym interesie :) tu nie tylko layout ma znaczenie – jak w handlu liczy sie cena, oferta, opis towaru – mnostwo czynnikow ma znaczenie.
      Na razie od wlaczenia nowego layoutu ‚na sztywno’ uplynelo raptem kilka dni ze slabszym tradycyjnie i na dodatek slonecznym weekendem po drodze, ale nawet teraz ‚w grubych liczbach’ nie widzimy zadnych spadkow odbiegajacych od znanych trendow. Obserwujemy to na biezaco, i bedziemy dzialac, jesli cos nie zadziala. Promise.

    • dom mediowy

      Ja bym się nie przyznawał reklamodawcom, że prowadzony serwis jest niszowy a czytelnicy zdecydowanie nie są reprezentatywną grupą / targetem reklamowym.

    • Tak, a trolle na forach portali sa :) nie zartuj. Grzesiek jednak cos innego napisal :)

    • bobok

      Może i nie są, za parę miesięcy jak wszyscy się przyzwyczają do głupawego układu i powolnego działania narzekanie ustanie, a Allegro ogłosi, że to sukces bo wszystkim się podoba. Wystarczy popatrzeć na procent ludzi, którzy w okresie testowym korzystali z nowego Allegro – był to odsetek wielkości błędu statystycznego…

    • Kazdemu zycze takich bledow statystycznych :)

    • bartek

      tak, tylko tutaj nie chodzi o jakiś tam komentujących tylko o sprzedawców, którym po wprowadzeniu nowej wersji allegro obroty spadły o 60-90 %. po sobie, po znajomych i po opiniach na cafe widzę również, że od tych kilku dni zupełnie nic się nie poprawia. allegro powinno jak najszybciej wrócić do starego wyglądu, a nad nowym popracować kolejny rok ponieważ do tej pory robotę strasznie spartaczyli. im szybciej to zrobią tym lepiej, bo i tak coś zrobić muszą ponieważ jeżeli pojedynczy sprzedawca nie największego kalibru ma dzienne obroty 50 zł zamiast 500 zł nie wyobrażam sobie nawet w jaki sposób musiały spaść wpływy allegro z tytułu prowizji, plus tego, że bardzo wiele osób się obcenie wstrzymuje z ponownym wystawieniem aukcji.

    • Czesc Bartek – odsylam do moich komentarzy wyzej. Allegro jest firma zyjaca z prowizji od obrotu. Na prawde sadzisz, ze ktokolwiek tu zgodzilby sie na zmiane, ktora obnizylaby przychody i dochody?
      Ostatnio bylo dosc duzo niefajnych ‚eventow’, ktore mocno wplynely na dzialanie Allu. Podziekuj kolegom hakierom, za kilka dni ddos’ow… ktore nam napsuly nerwow, a zaszkodzily przede wszystkim Wam.

    • anty.n.alle

      Brak argumentów… i już kolejna mowa o ataku hakerów…
      A sprzedaży jak nie było tak nie ma…
      Ale spoko. Może jakby wszyscy „kreatywni” prace stracili, to by się czegoś nauczyli…?

    • Marcin Łaszewski

      Pewnie komentujący nie są grupa reprezentatywną ale zobacz sobie komentarze choćby tu… Czy ktoś pisze, że nowy szablon jest fajny???

  • Nowe Allegro jest bardzo niewygodne. Zamiast treści pojawiają się wielkie jak krowy obrazki na głównych, które powodują oczopląsy. Nie da się nic odnaleźć. I te co chwilę wysuwające się menu, które powoduje, że nic nie kupiłem, bo design to uniemożliwiał.

    • Czesc Marcin, dzis Allegra to w zdecydowanej czesci oferty KupTeraz a internet masowy to w wiekszosci obrazki. Naszym zdaniem im ladniejsze obrazki tym lepsza inspiracja do zakupow. Tyle. Jak witryny w galerii handlowej. Sa ‚wielkie jak krowy’ i mam poczucie, ze zachecaja do zakupow skutecznie :)

    • bartek

      bzdura, zdjęcia produktów powinny być oczywiście duże, nie ma natomiast żadnego uzasadnienia dla np. wypieprzenia na połowe głównej strony wielkich banerów Programu ochrony kupujących i Standardu allegro

    • Dlaczego uwazasz, ze nie ma zadnego uzasadnienia? A moze powszechna wiedza o tym, ze Allegro bierze na siebie ryzyko niepowodzenia transakcji, spowoduje, ze bedzie wiecej transakcji?

    • bartek

      pisałeś wyżej o dużej odwadze odmawiania milionowi ludzi inteligencji poprzez sugerowanie, że nie potrafili przełączyć się z powrotem do starego layoutu, czymże w takim razie jest twierdzenie, że miliony użytkowników nie będą się w stanie dowiedzieć o takich usługach jak POK czy SA jeżeli nie będą im waliły po oczach bannery na pół strony?

    • Ja im inteligencji nie odmawiam w przeciwienstwie do niektorych komentujacych :) zwlaszcza, ze zeby na ten nowy layout sie przelaczyc w czasie testowym trzeba bylo wykonac konkretna, latwo zapamietywalna czynnosc.
      ale z jakichs powodow – i zapewniam ze calkiem swiadomie – te dwie ikony POK i SA sie pojawily w tym miejscu. Na pewno nie z powodow o ktorych piszesz…

    • anty.n.alle

      Chyba tylko WAS zachęcają…

  • zeair

    1. Wchodząc na stare allegro mogłem od razu wpisywać to czego szukam – teraz muszę kliknąć searchbox

    2. O wiele sprawniej mogłem segregować elementy po kolumnie „ilość ofert” – teraz muszę się naklikać aby zmienić to sortowanie.

    • Czesc
      #1 – ten temat wyszedl nam rowniez na badaniach – zostanie wdrozony niebawem na stronie glownej
      #2 – zdajemy sobie sprawę, że może to być utrudnienie (1 klik więcej), ale zapamiętujemy ostatnio wybrane sortowanie i planujemy dodać sortowanie po wartościach parametrów liczbowych np. „pojemność dysku”, naszym zdaniem pokazanie wszystkich rodzajów sortowań się zwyczajnie nie sprawdzi. I to tez wniosek z badan.

      A propos sortowania w ogole cytat z wczorajszego wdozenia: „W sortowaniu po popularności uwzględnione zostaną licytacje. Tym samym zamykamy temat zmiany sortowania po popularności. Oferty KT sortowane są po liczbie kupionych przedmiotów, a licytacje po liczbie licytantów (bidów).”

    • zeair

      Proszę dajcie możliwość ustawiania w opcjach starego wyglądu !

    • zeair

      #1 coś długo idzie

  • allegrowicz

    Ponadto: Wrócić się dało bardzo mało widocznym przyciskiem w dolnym prawym rogu, tak więc większość z tych 1,2 miliona użytkowników zapewne po prostu nie wiedziała, że jest opcja powrotu… z której chętnie by skorzystali Mają pratycznie monopol więc niestety nic nie mozemy zrobić. Szkoda, bo teraz serwis jest mniej intuicyjny, a rozwijane menu po prostu wkurwia podczas użytkowania

    • Czesc, to duza odwaga odmawiac inteligencji milionowi ludzi :) ja wole myslec, ze po prostu nie chcieli wracac. Zreszta cookies out zalatwialo sprawe z automatu w okresie przejsciowym.
      Pierwszy raz w historii Allegry nie bylo podejscia ‚my wiemy lepiej’, to za duzy biznes, zeby tak dzialac. Takiej masy testow i badan na realnych kupujacych i sprzedajacych jeszcze nie bylo. A i w stosunku do wdrozonej wersji pojawilo sie juz wiele zmian majacych wplyw na intuicyjnosc i wygode korzystania z serwisu
      Dzieki za opinie

    • bartek

      ja się od razu przełączyłem na nowe allegro i do starego nie wróciłem, powodem był wyłącznie fakt, że wiedziałem, iż niedługo nowe allegro zostanie włączone obowiązkowo dla wszystkich i od razu chciałem się wziąć za ogarniecie nowego layoutu, podejrzewam, że większość osób z takiego samego powodu nie wracała do starej wersji, więc już sobie przestańcie słodzić, że się tak wszystkim spodobało

    • czesc, nie slodze, jedynie polemizuje z pogladem, ze milion ludzi nie znalazlo sposobu powrotu.

    • Miałem okazję potestować nowe allegro w lutym, pochodziłem po nowym layocie po czym powiedziałem sobie „o w mordę” i popłochu szukałem opcji powrotu.
      To nie działa, nie wiem w jaki sposob oceniliście na plus działanie allegro podczas gdy nie znalazlem jeszcze osoby, która akceptuje zmiany nawet z przymrużeniem oka. Wystarczy spojrzec na cafe.allegro.pl oraz na statystyki wystawianych aukcji. Wszędzie czerwono, czyli tendencja spadkowa.
      Mysle ze nowy layout byłby do wdrożenia, ale potrzeba zmian.
      1. Głowna tabela listingu ofert powinna być szersza
      2. Pod tytułem ofert żadnego tekstu z informacjami (czas do konca aukcji, itp)
      3. Pomniejszyć wielkość czcionki tytułów oraz tekstu nawigacyjnego (gdzie akurat uzytkownik sie znajduje, tudzież co aktualnie przegląda), tak do 70-80 obecnej wielkości
      4. Pomniejszyć miniatury wyszukanych ofert średniego i wielkiego trybu do 60-80% obecnej wiekosci
      5. Przywrócić informacje o ilościach zakupionych ofert w wyszukanych ZAKOŃCZONCYH aukcjach. Żeby się dowiedzieć, czy ktoś skorzystał z oferty trzeba wejść w aukcji co dodatkowo wydłuża czas korzystania z Allegro. Czemu zostało to wycofane?

    • Aha i wybor trybu wielkości trybu powinien być zapisany do cookies, bo zawsze po ponownym skorzystaniu z allegro domyślnie ustawia się tryb „średni”

    • anty.n.alle

      już od dawna nie mozna sobie wejsc na Allegro i po prostu pochodzic, moze cos sie trafi, moze cos wpadnie w oko…

      strach wystawiac rzeczy na licytacje… bo nikt nie zalicytuje…

  • Fuj

    Nowe allegro dla ślepych?

    Projektował to ktoś z agencji na 32 cale monitor z rozdzielczością 2 x HD?

    Gdzie nie spojrzeć prawie same negatywne komentarze, od niewygodne to jak diabli po wulgaryzmy.

  • Dual Core

    Mam tylko dwurdzeniowy procesor. Do płynnej nawigacji po nowym Allegro to za mało.

    • bobok

      U mnie może na stacjonarnym nie jest źle, ale zarówno na laptopie jak i sprzęcie firmowym (Intel Atom) jest po prostu źle. Nie mówię o telefonach, gdzie do ideału też sporo brakuje.
      Nowe Allego jest cięższe niż odpalenie kilku gierek we flashu na raz i to jest niestety fakt.

    • Czesc, ja najczesciej jade na ipad2 i nie mam zadnych problemow… Czasem doladowywanie grafik przycina. Pogadam z chlopakami od wydajnosci i dam znac. Na starszych sprzetach nowy layout tez byl testowany tak btw…

    • pynchon

      lol, to już jest szczyt bezczelności. w takim razie niech allegro zafunduje wszystkim użytkownikom ipady2, zwłaszcza, że wielu sprzedawców przez wprowadzenie nowego allegro straciło już za te kilka dni kwote równoważną cenie nowego ipada2

    • Uspokoje Cie – na prywatnym ipho 3gs tez dziala :) jak juz napisalem w innych komentarzach – zmiany maja rozwijac biznes – sprzedawcow i nasz a nie zwijac. Od wlaczenia nowego layoutu na sztywno minelo kilka dni, w tym weekend, wiec trudno na razie o glebsza analize, ale zapewniam, ze monitorujemy mnostwo wskaznikow i nie widzimy spadkow w calym serwisie. Co oczywiscie nie znaczy, ze spadki u niektorych sprzedajacych neguje.

    • bartek

      dodajcie więc na stronie informację, że do prawidłowego działania serwisu konieczny jest najnowszy sprzęt apple

    • Bartek 3gs ani ipad2 to nie jest najnowszy sprzet apple pls! W domu uzywam 4 letniego lapsa z winda xp i srednim prockiem i 2 gb ramu… Tez nie mam problemow

    • anty.n.alle

      „Spadki u niektórych sprzedawcy”??

      Przez wasze „cudowne” zmiany, wiele firemek sie po prostu zamknie!!

    • Ja

      Gosciu, za taka wypowiedz, swiadczaca o zerowych kwalifikacjach, z punktu bym Cie zwolnil. Pisze powaznie. Cos takiego potwierdza tylko moja opinie, ze Allegro to grupa osob zatrudnonych po znajomosci, grupa o ktorej nie wie zarzad. Ale jak sie zarzad DOWIE to gwarantuje, ze tak na oko 60-70% z Was wyleci z dnia na dzien. Modlcie sie, aby zarzad nie zaczal przygladac sie co sie dzieje w tym tej spolce gdzie „niedziwiedzie chodza po ulicach”.

  • Marcin Laskowski

    Aż wszedłem, najważniejsze są zakończone Aukcje, gratulacje :P
    ROTFL

  • sadfasdf

    kto wymyslil ze lepiej miec opcje wyboru poszukiwanych rzeczy z lewej a nie u gory?
    za takie cos powinno byc zwolnienie z roboty, teraz musze przewijac strone w dol zeby okreslac warunki poszukiwanego przedmiotu, przeciez to jest mega glupie, jak mozna to wymyslec to nie wiem ale jak mozna sie na to zgodzic na poziomie juz decyzji o wprowadzeniu to jest niepojete kompletnie.

    • jan

      masz przejrzeć wszystkie produkty i wsadzać do koszyka bo allegro będzie niezadowolone

    • P

      2 zmainy layoutu wstecz, te opcje były po prawej na dole. Przeniesienie ich na górę było jednym z niewielu dobrych kroków:) ale oczywiście kolejna zmiana i spaprali na nowo.

    • W ten sposob chcielismy ułatwić dostep do najpopularniejszych wartości parametrów filtrowania, dzięki czemu nie trzeba klikać w nazwę parametru, żeby dowiedzieć się co on zawiera. To dosc czesto spotykane w necie rozwiazanie. i dziala :) Dodatkowo dzieki temu mamy automatyczne odświeżania listy ofert.
      Dzieki za opinie.

    • ASIA

      A JAKIE MACIE ROZWIĄZANIE NA DRASTYCZNY SPADEK SPRZEDAZY PO ODSŁONIE NOWEGO ALEGRO?? CZEKAM NIECIERPLIWIE ODPOWIEDZI, BO NA WSZYTSKO MACIE ROZWIĄZANIA!1

  • bleh

    Dla mnie nowe allegro jest ładne, ale brakuje mu „tego czegoś”. Jedne elementy wydają się być za duże, inne za małe, brak w layoucie wyważenia i harmonii, którą może dać tylko wprawiony desajner. Poza tym, za dużo rzeczy wyskakuje znienacka po najechaniu na coś, kursor „zamarza” i blokuje czasem po najechaniu na miniaturkę (od starej „usprawnianej” wersji jest ten super ficzer), za dużo spinnerów i loaderów wszędzie; wyświetlcie prostokąt w jednolitym kolorze i już każdy idiota zrozumie, że tam jest obrazek, który właśnie się ładuje (patrz: google images).

    • Luke

      Nowe allegro na mnie poluje. Poruszam myszką po ekranie i czuję się jak saper. Co tym razem wyskoczy?
      Co chwila chrome daje znać, że nie wydala.
      Tablet Nexus 7, 1280 na 800 w wygląda to jakbym na starej komórce 320 x 240 oglądał. Czterordzeniowa Tegra dostaje zadyszki. A Nexus 7 to jeden z mocniejszych nowych tabletów.
      O laptopie wolę nie mówić, laptop już dwa lata i nowe allegro na nim zwyczajnie się dławi.

    • programista

      nexus 7 jest daleki od tych mocniejszych nowych tabletów…

    • bobok

      U mnie podobnie – na telefonach jest po prostu źle, iPhone ma mocną zadyszkę, ZTE na Intelu radzi sobie tylko dobrze (ale momentami widać lagi), a ten procek w testach internetowych wygrywa nawet z SGS3. iPad radzi sobie w miarę dobrze, choć widać, że jest wolniej niż na starym Allegro. Laptop jak i sprzęt w firmie to już totalna porażka:P
      Jedyne co sobie radzi bez problemów to dość mocny desktop.
      Jeśli zwykła stronka internetowa ma chodzić gorzej niż mocno naszpikowane Flashem i Javą benchmarki to ja dziękuje za takie coś.

  • Hubbcioooo

    nowe allegro to wielkie gówno, szkoda, że nie ma pytani odnośnie tego, że 98% użytkowników allegro uważa nowe allegro za syfiasty krowi placek.

  • boszeeeeee

    Dziś robiłem zakupy. Wszystko jest olbrzymie. Nie mam ekranu na pół pokoju. Na 13 calowym monitorze macbooka wygląda masakrycznie. Zmniejszyłem sobie ręcznie czcionkę w przeglądarce, ale nadal wygląda jak wół. Pokazuje mi 4 przedmioty na ekranie. I jeszcze na siłę wyskakuje ten wielki pasek na dole ekranu „poznaj nowe allegro”

    • Kris

      MACbooki mają i tak jedne z najlepszych matryc.

      Na innych, tańszych popularnych laptopach wygląda to jeszcze gorzej.

  • asdf

    Nowy wygląd to kpina. Przestaje z tego allegro korzystać. Nie jestem uzależniony od zakupów przez internet. Współczuje firmom i ludziom próbującym rozkręcać swoje firmy, bo pewnie masa ludzi zrezygnuje z zakupów bo będzie to zbyt skomplikowane. Na netbooku mojej mamy ten interfejs się nie mieści, a robiła zakupy regularnie. Pisanie o swoim projekcie, że nowy interfejs jest czytelny, lepszy to jak robienie sobie samemu wiadomo co. Na facebooku od tygodnia jeden wielki flame i nawoływanie do powrotu, ale wszyscy w około pi***lą że tego chcieli użytkownicy, i to jest przecież dla nich. Gadanie, że wszystko na około się zmienia i allegro też musi to kolejny argument wyssany z dupy. Gdyby tak google zdjęło chociaż focusa z inputa wyszukiwania, pewnie z kilkanaście % spadło by im użycie. Panie dyrektor czegoś tam – zrąbaliście a teraz się nie potraficie przyznać. Bo by marka ucierpiała. I ładna buźka na głównej stronie nie przekona mnie do tego, żeby do was wrócić.

    • # szerokość nowej strony jest dokładnie taka sama, jak w poprzedniej wersji (980px), czyli minimalna obsługiwana szerokość ekranu to 1024px

      # mamy nadzieje, ze jednak nikt nie zrezygnuje :) i ze nie zrąbaliśmy a efekty biznesowe – dla sprzedawcow i dla nas tez beda pozytywne

      # podobne dyskusjie byly przy likwidacji ‚kopertek’ – mialo byc gorzej a wyszlo lepiej – wzrosla transakcyjnosc a wiec i obroty sprzedawcow a poziom fraudow ani drgnal

    • asdf

      Szacunek za reakcję.

      Tylko czemu nie wprowadzacie tych zmian stopniowo, dyskretnie, w sposób niewidoczny dla użytkownika tak jak google?

      Czy wzięliście pod uwagę, że większość użytkowników nie potrafiła wyłączyć nowego wyglądu na zwiniętym pasku na dole po lewej?

      Chociaż tego focusa byście przywrócili, bo się żyć odechciewa…

    • Od poprzedniej zmiany layoutu w zasadzie non stop wprowadzalismy dyskretnie zmiany. Jednak nie da sie calkowicie zmienic produktu w sposob stopniowy. W ktoryms momencie musi nastapic zetkniecie z NOWYM. troche jak z kolejnymi wersjami samochodow. Lifting liftingiem, ale co 2 lata masz kompletnie nowy model. Teraz tez non stop stopniowo wprowadzamy mnostwo kolejnych drobnych poprawek na podstawie m.in. opinii userow i pewnie przez kolejne 2-3 lata nastepne zmiany beda wlasnie jak piszesz stopniowe i dyskretnie wprowadzane…

    • Dobrze, Panie Pawle. Ciesze się, że zmiany się udały pod kątem finalizacji i wdrozenia.
      Jednak nie wmówi Pan NIKOMU, że zmiany każdemu wyszły na dobre. Faktem niezaprzeczalnym jest to, że sprzedaż ofert drastycznie zmalała, zarówno przez masowych sprzedawców, jak i prywatnie działajacych uzytkowników. Ja nawet nie wystawiam ponownie przedmiotów, bo na aukcjach nie było ruchu, tj. przeglądania.
      Każdy z nas ma paczkę znajomych, także i wirtualnych – każdy potwierdził fatalny obraz nowego allegro, już nie tylko wizualny, ale i techniczny. Czy Panie Pawle uruchamiał Pan serwis Allegro na nieco słabszej maszynie? W pracy mam sprzęt z Intel Core i5 i chodzi bez zarzutu, ale już domowy Core 2 Duo powoduje męczenie procesora, podczasy gdy praca na starszych Intel Mobile jest katorgą, więc nie trudno się domyśleć, że przeglądających jest i będzie znacznie mniej, a może być jeszcze gorzej.
      Należałoby też uzmysłowić sobie, że ludzie posiadający najnowszy sprzęt conajmniej z procesorem i3 jest znikomy biorąc pod uwagę całą społeczność korzystającą z serwisu (współczuję)
      Co do przejrzystości. Głownym problemem jest wizualizacja listingu wyszukanych ofert. Pod tytułami ofert znajduje się dodatkowy zbędny tekst (czas do konca i ilosc dostepnych sztuk dla danej oferty)
      Uwazam, ze miedzy tytułami ofert nie powinien znajdować się żaden tekst, gdyż tylko rozprasza i wprowadza chaos, a wielkość czcionki tytułu ofert wcale nie pomaga. Te informacje dodatkowe powinny znajdować się w jednym rzędzie dla danej oferty w listingu wyszukanych ofert.
      Ponadto jest mozliwosc przelaczania wielkosci miniatur w 3 trybach – fajnie. Jednak w drugim i trzecim trybie z całą pewnością miniatury są ukazane za duże pogarszając czytelność już i tak na matrycy o dość sporej rozdzielczości jaką posiadam (HD+), a większość uzytkowników pracuje na maszynach z matrycami WXGA (współczuję ponownie)

    • JA!

      Bla, bla, bla. Czas aby wywalic na zbity pysk indoletnych ludzi juz sie zbliza.

  • dev

    Czy są tutaj jacyś programiści ???

    • bobok

      Tutaj pewnie tak, w ekipie Allegro raczej niewielu:P

  • programista

    craigslist jakoś wygląda jak serwis z 2003 roku i ma w cholerę userów

  • adamerko

    1. wszystko jest za duże, rozumiem że robione pod tablety i przenosne urzadzenia itd ale przesadziliscie, zawsze przeciez mozna zrobic pod tablety i mniejsze rozdzielczosci automatyczne powiekszenie

    2. za duzo tego wszystkiego, za duzo kolorów, wchodzi sie na strone glowna i niewiadomo co jest czym itd, za duzo informacji i grafik od razu na pierwszej stronie, trzeba chwile sie zastanowic co jest czym igdzie sie znajduje, czlowiek wchodzac pierwszy raz – po prostu sie gubi, i latwo sie zniechecic, mysle ze to tez przez uzywanie jednego koloru – białe tło jest wszędzie i od razu niewiadomo gdzie jest header, gdzie nawigacja, gdzie footer a gdzie tresc.

    3.wyszukiwanie od razu powinno byc zaznaczone tak jak na starym allegro, bez klikania, input

    4. duże ikony/tekst w ofertach, że scrool jest duzo mniejszy i duzo wiecej trzeba przewijać produkty, to jest kiepskie, za duze odstępy itd

    5. KOMPLETNIE nie intuicyjne sortowanie (wedlug popularnosci itd) na starym allegro klikalo sie „popularnosc” i od razu sie wlaczalo wedlug ofert itd – to bylo super, a teraz nie widać na pierwszy rzut oka ile ofert jest na danej aukcji

    6. to menu jest spoko, tylko wkurza to rozwijanie sie i zasłanianie oferty, to powinno być rozwijane w tym menu od lewej strony i najlepiej z wysuwaniem (bez klikania itd zeby mozna bylo chodzi po wszystkich kategoriach – np po najechaniu na komputery powinno sie wysuwać czesci do laptopów, po najechaniu na czesci do laptopów powinno wysuwać sie obudowy i kadłubki itd

    ps fajna poprawka to ze w zakonczonych mozna szukac od razu w formularzu wyszukiwania

    • #1 Pod tablety mozna tez uzyc m.allegro.pl – ja akurat uzywam ipada2 i nie mam klopotu
      #2 u nas to sie nazywa inspiracja do zakupow :) a powaznie – mysle, ze to kwestia przyzwyczajenia. Ja z tych grafik i duzych zdjec nie korzystam. Wiem czego i gdzie szukam i tam bez zbednych ceregieli zmierzam, ale ufam, ze koledzy z produktu odrobili lekcje i wiedza jak po Allu chodzi ‚kupujaca wiekszosc’
      #3 bedzie niebawem
      #4 de gustibus…
      #5 powinno byc juz ok. Teraz oferty KT sortuja sie po liczbie sprzedanych przedmiotow a aukcje po liczbie licytujacych
      #6 to rozwijanie w menu daje wiele wiecej mozliwosci podpowiadania atrakcyjnych ofert juz kiedy kupujacy jest na stronie glownej… Jak w galerii handlowej – najbardziej atrakcyjny towar masz na koncu a sprzedawca dba o to, zebys zmierzajac do niego w przejsciu zobaczyl nowe towary, ktorych byc moze wcale nie chciales kupowac, ale widzac je mienisz zdanie. Ot taka odwieczna gra w kupujacych i sprzedajacych :)

      Ps: dzieki za konstruktywne uwagi. Milego kupowania/sprzedawania!

  • bobok

    Od tej pory jeśli chcę sprawdzić jakieś urządzenie pod kątem przeglądania internetu, to nie odpalam długich i mozolnych benchmarków – wpisuje Allegro.pl i patrze jak 80% mojego sprzętu ma zadyszkę:P

  • Nikuś

    U mnie na ipadzie mini wifi cellular Allegro dobrze, poprawnie i szybko działa.Czy coś robię źle?

    • Oloz

      Używasz wersji mobilnej :p

  • Janek

    wydali miliony a wyszlo gofno rozmazane

  • tomban

    Fajnie , super. Kawał dobrej roboty……
    JAK do cholery POWRÓCIĆ DO STAREJ WERSJI?

  • Maiikeru

    Ten wywiad brzmi jak karykatura. Jeśli człowieku nie potrafisz się wysłowić po polsku to zróbcie cały wywiad po angielsku!

    • pele

      Mnie tez drazni to ciagle powtarzanie slowa „release”…

  • Sebastian

    Developować wprowadzane zmiany … a w wywiadzie takiej nowomowy jest więcej. Widocznie w mało nowoczesnym miejscu pracuję :)

  • NOKIAfanboy

    Do grupy Allegro… :/
    Ten głupi pęd w branży portali aby za wszelką cenę coś zmienić, nawet te bardzo dobre rozwiązania. Nowy wygląd to jakaś pomyłka. To nie jest zmiana taka jak kilka lat temu. Wtedy chodziło o poprawę ergonomii a teraz? Ten szybki podgląd nic nie daje – tylko rekomendowane podkategorie, cały ekran się rozwija po co??? Gdzie ta #$% prostota? Dawniej allegro było inne (lepsze!) od eBaya a teraz eBay przy nowym layoucie Allegro wygląda jak mistrz – bardzo przyjazny użytkownikowi.

    Sortowanie po lewej? Chyba za bardzo podążyliście za badaniami googla.. jasne użytkownik więcej wypatrzy w lewym górnym rogu ALE to nie odnosi się do całej części lewej strony…

    Czy sprawdzaliście jak chodzi nowe allegro na starszych maszynach, przy wolniejszym necie? Jak wygląda strona na NORMALNYCH ekranach?

    Damn, mógłbym opisać Wam krok po kroku co jest nie tak ale za inne projekty dostaję choć $$$$$.99 ;)

    • Czesc, zapraszam :) chetnie skorzystamy, a nawet zaplacimy jesli bedziesz mial racje i to nawet bez tych 99 po kropce. Zaokraglimy do pelnej sumy :) jestem to via FB, wiec kontakt masz.

  • Jeżeli to było podparte badaniami to… albo ja jestem za głupi na ten poziom społeczeństwa, albo ono jest za głupie na mój… Tu nie ma wyboru z całej palety, jest tylko to czarne lub białe.

    Używam Allegro od kilku lat, robię tam większość zakupów i sprzedaję gdy mam coś zbędnego mi. Od „siłowego” przełączenia na nowe allegro poruszanie się po serwisie to istna katorga. Może to dobre dla kogoś kto NIE WIE CZEGO SZUKA z zamiarem, że PRZYPADKIEM na coś trafi, ale ja taką osobą nie jestem. Filtrowanie, wyszukiwanie itd. jest o wiele mniej wygodne, wymaga więcej klików i nie jest tak intuicyjne.

    Dla mnie póki co fail roku, zaraz za „ncplusgate”.
    Czekam aż ktoś zrobi serwis/usługę/aplikację-nakładę do przeglądania allegro w cywilizowany, a nie „socialowy” sposób.

    Dlaczego ebay może mieć nieco spartański wygląd?
    Bo dzięki temu można skupić się na tym co najważniejsze, tj. zakupach?

    • Marcin Łaszewski

      Też mi przyszła podobna myśl na temat nakładki na ten serwis ale chyba bez zgody Allegro byłoby to łamanie ich praw więc pewnie nikt się na to nie skusi.

    • zeair

      Wcale nie – tak jak nakładka na facebooka – wymaga wtyczki pod chrome. http://lifehacking.pl/2011/03/28/jak-zmienic-wyglad-facebooka/

  • magneto

    Czytając komentarze, można dojść do jednego wniosku: Polak z natury jest niezadowolony. Nie warto nic zmieniać bo wiadomo z góry, że będzie źle.

    • Marcin Łaszewski

      Warto zmieniać bo zmiany są dobre ale z rozsądkiem i z głową.
      Nikt chyba nie chce żeby z Allegro zrobiono eBay. Bo tam zawsze było kiepsko z wyglądem i szybkością…

    • No koledzy nieco wyzej wychwalaja ebay pod niebiosa, wiec trudno za Wami chlopaki nadazyc :) a powaznie, wierzymy, ze te zmiany maja sens.

  • Mateooo

    Po wprowadzeniu poprzedniej wersji też ludzie płakali, jednak została. Teraz ci sami którzy wcześniej płakali że stara wersja jest be piszą żeby przywrócić tą starą.

    Sprawa jest prosta – gdyby obroty spadły, to by się nie zastanawiali i zmienili. Jeżeli tego nie robią, znaczy że nie jest tak źle

    • Suszna slusznosc jak mawia klasyk :)

    • Marecki

      Bzdura! Na Cafe Allegro pojawili się allegrowicze którzy nigdy wcześniej nawet nie byli na „Cafe” bo i w jakim celu. Sam mam konto i robię zakupy od 2004 roku i dopiero teraz napisałem pierwszy post na Cafe. Zadaj sobie odrobinę trudu i sprawdź czy piszę bzdury. Więc zwykłym chamstwem jest sugerowanie, że zamęt robią te same osoby. Zobacz sobie też wasz FC. Wcześniejsze zmiany to jedynie kosmetyka, udoskonalenia w lepszym lub gorszym kierunku. A teraz to zwykłe partactwo jakiegoś wizjonera. I przestańcie bredzić, że ten wytwór prawidłowo działa na przeciętnym komputerze. W normalnej szanującej się firmie wszystkie osoby odpowiedzialne za wypuszczenie ”bubla” i to na tak szeroką skalę – traci pracę za działanie na szkodę firmy. I mam nadzieję, że wasi właściciele połapią się w tym co robicie i „polecą wasze głowy”.

  • stworek

    Notebook 1,33GHz/1024DDR2 dyszy jak podstarzały pies w upalny dzień, nie da się normalnie przeglądać portalu, reklama jest natrętna, po prostu. Żenada i tyle. Gro użytkowników doskonale wie jak precyzyjnie posługiwać się myszką i tu pułapka, na co najedziesz to się wyświetla choćbyś dopiero w połowie przeczytał coś co udało już się znaleźć i to zonk, cofasz stronę i powrót do strony głównej. Żenada!!!!

  • rockki

    co wy pirdzielicie 98% chce powroty do starego allegro,opublikujcie sondaże z cafe allegro,niech pozna prawdę opinia publiczna

  • Łukasz

    A mnie zastanawia jaki byłby odzew (czy też wszyscy by tak narzekali) gdyby na starcie był krótki filmik prezentujący nowe Allegro.
    30 sekund pokazujące przy pierwszym wejściu co jak i gdzie.
    Co o tym sądzicie?

    • Mesiac z okladem walilismy po oczach paskiem kierujacym do landing page ‚Poznaj nowe Allegro’ gdzie koledzy z nazwiska i twarzy opowiadali co stworzyli… Jak ktos nie byl, zachecam, nowe.allegro.pl

  • Martenol

    Asus transformer, samsng galaxy s3 -oba sprzety na chromie i z allegro nie da sie korzystać! Non stop sie tnie a ja nie mam na to cierpliwości -Gratuluję udanego wdrożenia.

  • marcin

    Piękna katastrofa…
    Sami kierujecie ruch na amazon i ebay

  • Adrian

    Sprzedaję na Allegro. Przez ostatnie 13 tygodni moje obroty nie spadły poniżej ok. 190 zł / dzień, średnia ok. 500 zł / dzień.

    Dzień po dniu?

    11.04 – 512,33 zł
    12.04 -308,75 zł
    13.04 -201,34 zł
    14.04 -77,94 zł
    15.04 – 89,41 zł
    17.04 – 27,27 zł

    Przypadek? Wątpię.

  • bialy

    Pewnie nikt już tego komentarza nie przeczyta a już napewno nie osoby zainteresowane, ale chciałbym dopisać jedną rzecz która mi się rzuciła w oczy.

    W sumie nowy wygląd przyjąłem jako zło konieczne. Już nie raz serwisy się zmieniały. Jakoś to przeżyję. Ale z drugiej strony korzystam z RSS dla ulubionych kategorii.

    I to co zauważyłem jest dosyć dziwne.

    O ile przed wprowadzeniem zmian pozycji w danym feedzie było około 40-60 tak nagle spadło wszystko do 2-5 szt. Wątpię żeby nagle z dnia na dzień wycowała się cała masa sprzedających. Coś zostało mocno skopane co utrudnia kupującym dotarcie do produktów. Piszę to z perspektywy kupującego. Żadko cokolwiek wystawiam. Po prostu wydaje mi się że problem jest o wiele głębszy niż tylko nowy layout.

    Poza tym.. gdzie się podziała podstrona z feedami i link do subskrybowania kategorii?

    Wiem. google zabiło readera. Allegro też pewnie doszło do wniosku że ta mała garstka ludzi którzy z tego korzystają nie są warci zachodu.

  • M

    Matko takiego korpo bełkotu dawno nie czytałem… Allegro źle chodzi na sprzętach starszych i nowych. To fakt. Sprzedaż spadła drastycznie. To fakt. Ludzie mają dość nowego Allegro to też fakt. Ponad 97% poparło w ankiecie zmianę na stary wizerunek. Ale panuje cenzura i wiara w korpo i debili z łapanki co się niby znają na robocie.

    • Cyprian

      Jestem za, nowsze nie znaczy lepsze.

  • prosiak

    ” jak wyglądałby wynik finansowy, gdyby współczynnik ilość zakupów/ilość userów spadłby raptem o 2%” no to dali ciała napewno im spadł o ponad 40-50%
    ale tego już nie napiszą
    U mnie spdadło o 99%
    wejść na stronę z 100-120 na dwa tygodnie mam po 7-9
    Promowanie daje !!! ( koszt 20 zł ) wejść jest 100-110
    Z tym że nikt nie kupuje zatem wystawienie kosztuje 20 zł ale i tak tego nikt nie kupi…
    A te 20 zł przepada nawet jak się nic nie sprzeda ….
    GRATYULEJEMY CI NOWE ALLEGRO …

  • Arek

    Klimek pierdoli jak potłuczony. Nie potrafisz się chłopie przyznać , że daliście ciała. Tnie to nowe alle , że aż żal. Możesz zaklinać rzeczywistość ale od tego nic sie nie poprawi. Dajcie możliwość powrotu do starej wersji a zobaczysz te miliony o których tak ochoczo wspominasz , cepie.