Startups

Jak news w telewizji wpływa na ruch na stronie (na przykładzie znanylekarz.pl)

Grzegorz Marczak
Jak news w telewizji wpływa na ruch na stronie (na przykładzie znanylekarz.pl)
20

Twórcy serwisu znanylekarz.pl podesłali mi właśnie ciekawe informacje na temat tego jak newsy o ich serwisie jakie pojawiły się w telewizji (Teleexpres, TVN, Polsat) wpłynęły na ruch na ich stronie internetowej. O znanymlekarzu pisałem już kiedyś, jednak dla przypomnienia dodam, że jest to wys...


Twórcy serwisu znanylekarz.pl podesłali mi właśnie ciekawe informacje na temat tego jak newsy o ich serwisie jakie pojawiły się w telewizji (Teleexpres, TVN, Polsat) wpłynęły na ruch na ich stronie internetowej.

O znanymlekarzu pisałem już kiedyś, jednak dla przypomnienia dodam, że jest to wyszukiwarką i rankingiem lekarzy z całej polski.

Zaczynają więc od początku zgodnie z chronologią wydarzeń, najpierw była krótka wzmianka w w Teleexpress'ie w poniedziałek, 24 listopada. Z tego co piszą autorzy po tej informacji strona została chwilowo zablokowana z powodu nadmiernego ruchu.

Wyniki jakie w tym czasie zanotowało google analytics (odwiedziny) - Teleexpres:


17:00 -- 4 368
18:00 -- 3 140
19:00 -- 2 209
20:00 -- 1 586
21:00 -- 1 656
22:00 -- 1 239
23:00 -- 539
24:00 -- 292

Razem: 15 029 odwiedzin

Następnym telewizyjny news na temat serwisu ukazał się Faktach TVN 29 listopada o godzinie 19:00. Ruch spowodowany tym faktem wyłączył serwis na pół godziny ("napad" tak dużej ilości odwiedzających uznany był ponoć za atak DDos).

Oto wyniki wygenerowane przez news w Faktach TVN (standardowa średnia godzinowa w tamtym okresie wahała się między 1800 a 2100 - ruch w tamtym okresie został podbity przez new na głównej stronie gazety i informacje jakie pojawiły się w innych mediach)


19:00 -- 6 728 (tu pamiętamy o półgodzinnej przerwie)
20:00 -- 9 344
21:00 -- 5 152
22:00 -- 5 038
23:00 -- 3 684
24:00 -- 2 880
01:00 -- 968
02:00 -- 626

Razem: 34 420 odwiedzin

Na tym jednak przygoda z mediami dla serwisu znanylekarz.pl się nie skończyła. Po sobotnich faktach średnia dzienna została podbita do 3,500 - 4000 odwiedzin na godzinę. Home przygotowało się na zwiększony ruch i okazało się, że słusznie ponieważ tym razem Polsat w swoich wiadomościach wspomniał o serwisie.

Oto ruch jaki wygenerował news na Polsacie :


19:00 -- 10 477
20:00 -- 6 022
21:00 -- 4 973
22:00 -- 3 903
23:00 -- 2 709
24:00 -- 1 642
01:00 -- 408
02:00 -- 329

Razem: 30 463 odwiedzin

Wniosków z powyższych danych raczej wprost nie należy wyciągać. Przede wszystkim tematyka serwisów jest bardzo nośna, wszyscy wiemy jak w niektórych momentach życia ważną sprawą jest trafienie na odpowiedniego lekarza. Prawdopodobnie w przypadku serwisu o innej tematyce ilość wejść po informacjach telewizyjnych była by znacznie mniejsza (tak zakładam).

Dla porównania tego co jest w stanie na przykład wygenerować wykop podam, że posty które do tej pory były wykopywane z AW osiągały między 8-12 tysięcy odwiedzin dziennie.

Warto też zauważyć, że newsy w wiadomościach telewizyjnych są chyba najlepszą formą promocji jaka może w TV spotkać serwis internetowy. Super drogie reklamy czy też inne rodzaje promocji w TV z pewnością nie dostarczą nam takiej ilości odwiedzin (słyszałem o statystykach jednego z serwisów reklamującego się w telewizji i były one przerażająco niskie).

Twórcom serwisu znanylekarz.pl gratuluję dotarcia do mainstremu i trzymam kciuki za to aby utrzymali choć część ruchu wygenerowaną przez newsy w TV.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

tvn