15

iPad 128 GB dostępny od dziś… na tydzień przed premierą SurfacePro

Od dziś można już kupić nowego iPada 128 GB – czy ma on wypełnić lukę jaką stworzył Microsoft wraz z wprowadzeniem 128 GB modelu Surface Pro? Jedni powiedzą, że tak, ale ja bardziej jestem zdania, że są to dwa różne urządzenia skierowane do dwóch różnych typów użytkowników. Jednak bez wątpienia nadszedł już czas na powiększenie […]

Od dziś można już kupić nowego iPada 128 GB – czy ma on wypełnić lukę jaką stworzył Microsoft wraz z wprowadzeniem 128 GB modelu Surface Pro? Jedni powiedzą, że tak, ale ja bardziej jestem zdania, że są to dwa różne urządzenia skierowane do dwóch różnych typów użytkowników. Jednak bez wątpienia nadszedł już czas na powiększenie pojemności tabletów, bez konieczności kupowania dodatkowej pamięci. Dzisiejsze urządzenia pomimo slotu na dodatkową kartę pamięci tak naprawdę się nie sprawdzają i ograniczają jego funkcjonalność jedynie do przechowywania plików a w większości przypadków uniemożliwiają instalacje aplikacji na SD.

Czy Surface Pro jest zagrożeniem dla iPada? Chyba nie, gdyż są to zupełnie inne urządzenia, spełniające odmienne funkcje i posiadające odmienne parametry. Surface Pro, dzięki procesorowi i5 Intela i “ pełnowartościowemu” systemowi operacyjnemu jest w stanie pracować z wymagającymi aplikacjami jak na przykład Photoshop, a także posiada kilka różnego rodzaju wejść i wyjść nie licząc już takich gadgetów jak stylus. iPad nie posiada takich możliwości, choć zapewne może być bardziej doceniony ze względu na dostęp do ogromnej liczby aplikacji co w porównaniu do ilości aplikacji dostępnych na urządzenie Microsoftu… ehh jak na razie to chyba nie ma co porównywać;).

surface-vs-ipad_large

iPad nigdy nie był bezpośrednią konkurencją dla Windowsa i nie powstał aby z nim walczyć, ale właściwie zbudował swoją pozycję na tym, że nie nadawał się do tego do czego zdolny jest Surface Pro. Ludzie decydujący się na kupno urządzenia Apple nie szukają w nim kompatybilności z produktami Microsoftu. To urządzenie nie zostało zaprojektowane dla ludzi szukających w nim zastosowań biznesowych – jak na przykład korzystanie z pakietu Office, ale dla tego by pokazać ludziom, że potrzebują kolejnego urządzenia, oferującego zupełnie inne możliwości. Apple pokazał użytkownikom, że mogą dzięki iPadom zmienić podejście do tradycyjnej pracy biurowej, a także pokazał im, że mogą bez pomocy pecetów wykonać zlecone im zadania.

Na scenę wkracza jednak Surface Pro, który jest skierowany do użytkowników biznesowych, którzy nie mają możliwości zmiany platformy na której pracują – Windowsa. Dzieje się tak z różnych względów, ale przede wszystkim przeszkodą może tu być koszt zmiany infrastruktury w całej firmie na inny system operacyjny lub problemy z kompatybilnością. Jednak dla wielu pracowników, mających możliwość korzystania w swojej pracy z wielu różnych platform, iPad pozostanie jednak wyborem numer jeden. Tym bardziej będzie to miało miejsce w związku z tym, że cena iPada 128 ciągle jest niższa niż Surface Pro, a także żywotność jego baterii jest prawie dwa razy dłuższa. Sam iOS zajmuje także o wiele mniej miejsca, co sprawia, że Ty będziesz miał więcej miejsca na instalowanie jeszcze większej ilości aplikacji z których, być może nie będziesz nigdy korzystał, ale także więcej miejsca na zdjęcia czy filmy.

Ruch Apple z wprowadzeniem nowego iPada tuż przed premierą rynkową Surface Pro nie był zdecydowanie przypadkowy. Aby tego dokonać i jeszcze bardziej zakłócić ekspansywne plany firmy Microsoft wzięli oni jedyną specyfikację, która tak naprawdę mogła mieć jeszcze jakieś znaczenie przy wyborze biznesowego tabletu – 128 GB – i wprowadzili na rynek produkt mogący konkurować szczególnie na rynkach edukacyjnych i biznesowych – na które to właśnie czai się duży brat z Redmond. Teraz pozostaje nam jedynie poczekać jakiś czas na wyniki sprzedaży tych dwóch produktów i sprawdzić, która firma wygrała tą rundę.

Który produkt wy byście wybrali i dlaczego? Czy w ogóle jest sens porównywać te dwa urządzenia, które tak naprawdę powstały w zupełnie innych celach? Jaki waszym zdaniem, będzie wynik tych rozgrywek, kto sprzeda więcej urządzeń z 128 GB, Apple czy Microsoft?
Czekam na wasze komentarze.

Foto: 1, 2