221

Internet domowy LTE Plusa to wybawienie dla mieszkańców małych miejscowości

Przyjęło się, że najpewniejszym łączem internetowym w domu jest kabel. I rzeczywiście w wielu przypadkach jest to rozwiązanie najlepsze. Problem pojawia się w sytuacji, gdy infrastruktura w naszym budynku jest przestarzała (lub, o zgrozo, nie ma jej w ogóle). Wówczas ratunkiem dla nas może być zestaw Internetu domowego LTE oferowany przez Plusa i Cyfrowy Polsat.

Internet w małych miejscowościach jest kwestią dość kłopotliwą. W dalszym ciągu w Polsce jest mnóstwo miejsc, gdzie infrastruktura telefoniczna jest na tyle przestarzała, że nie pozwala na instalację łącza szerokopasmowego. Modernizacja często nie wchodzi w grę, bo mówimy o wioskach o stosunkowo niskiej gęstości zaludnienia. Dla firm telekomunikacyjnych jest to zwyczajnie nieopłacalne – znacznie częściej inwestycji dokonuje się w miastach lub miasteczkach.

Jednym z takich miejsc są moje rodzinne strony. Odkąd pamiętam jedynym dostępnym internetem był tutaj bezprzewodowy. Tak się złożyło, że swoje nadajniki BTS najbliżej miał właśnie Plus. Po pożegnaniu modemu 56K swoją przygodę ze stronami www zaczynałem właśnie w taki sposób – z modemem działającym w standardzie EDGE (2G) i pakietem 2 GB na cały miesiąc.

Dziś sytuacja uległa dużej poprawie i internet bezprzewodowy może być doskonałą alternatywą dla łącz kablowych. Łączność LTE zapewnia satysfakcjonującą przepustowość, a zmodernizowane stacje bazowe w okolicy są w stanie obsłużyć nawet znaczne grono użytkowników. Przekonuję się o tym już od dobrych kilkunastu miesięcy, ciesząc LTE w telefonie. Tymczasem jeszcze kilka lat temu o 3G i 4G w tym miejscu można było pomarzyć.

Żeby się o tym przekonać, zainstalowałem w budynku internet domowy LTE Plusa, który jest aktualnie oferowany w abonamencie za  niespełna 50 zł miesięcznie z LTE bez limitu. Jest jedna rzecz, która zdecydowanie wyróżnia tę ofertę od typowych domowych routerów LTE– to zewnętrzny modem, który instalujemy np. na dachu albo ścianie budynku. Takie rozwiązanie zapewnia nam lepszy zasięg, bo sygnał nie musi przebijać się przez ściany. A te, jak wiemy, są często utrudnieniem – szczególnie, gdy budynek jest duży i ma kilka kondygnacji. Z modemu prowadzimy kabel do routera, a ten rozsyła sygnał WiFi po całym domu.

Przyjrzyjmy się samym urządzeniom. Zewnętrzny modem ODU-200 obsługuje LTE Cat 4, co pozwala na pobieranie danych z maksymalna prędkością 150 Mb/s i wysyłanie 50 Mb/s. W modemie instalujemy kartę SIM, którą zabezpieczono specjalnie uszczelnioną zakrętką. Dzięki temu do wewnątrz nie dostanie się woda ani wilgoć, które mogłyby źle wpływać na działanie podzespołów. Model ma dwa złącza antenowe typu F i jest zasilany z routera przez kabel koncentryczny. Wyposażono go też w diodę sygnalizującą stan. Całość mierzy 196 x 187 x 80 mm przy wadze 700 gramów. Tak kompaktowa konstrukcja pozwala na instalację w nawet mniej dostępnych miejscach. W zestawie znajdziemy oczywiście uchwyt oraz zestaw śrubek. Jestem przekonany, że każdy sobie poradzi z montażem.

Router IDU-200 pod względem wizualnym nie odstaje od innych konstrukcji tego typu. Zastosowanie znalazła tutaj antena WiFi działająca w standardach 802.11 b/g/n/ac. Router działa w dwóch pasmach: 2,4 GHz oraz 5 GHz. Maksymalnie możemy do niego podłączyć 32 urządzenia – nawet w przypadku większych rodzin nie wykorzystamy w pełni tego limitu. Maksymalna prędkość przesyłania danych w standardzie ac wynosi 433 Mb/s, a w standardzie n – 300 Mb/s. Router posiada też 4 porty Ethernet oraz dwa złącza antenowe typu F. Nie zabrakło obsługi najważniejszych protokołów zabezpieczeń oraz przycisku WPS na obudowie. Wszystko to dopełnia panel z diodami sygnalizującymi stan urządzenia.

Sprzętem zarządzamy poprzez webowy panel administracyjny, który pozwala nam dostosowywanie mniej i bardziej zaawansowanych ustawień. Znajdziemy tutaj m.in. opcje przekierowywania portów, filtrowania adresów Mac, blokowania wybranych stron www (co można używać jako filtru rodzicielskiego), DMZ oraz zarządzania zabezpieczeniami naszej domowej sieci. Co istotne, router posiada również opcję zdalnej aktualizacji oprogramowania, co z czasem może okazać się bardzo przydatne.

Jak to działa w praktyce? Po podłączeniu całej platformy, co zajęło mi ok. 30-45 minut, dokonałem podstawowej konfiguracji z użyciem panelu webowego. Gdy już się z tym uporałem (łącznie minęła ok. godzina), wszystko działało bez zarzutu, a w panelu administracyjnym widziałem „wszystkie kreski” na ikonce informującej o zasięgu. Zacząłem zatem zabawę.

Na pierwszy ogień poszły Netflix i HBO GO. Transmisja filmu w rozdzielczości HD na jednym urządzeniu działała bez zarzutu. Uruchomiłem drugi film na smartfonie podłączonym do tej samej sieci. Film na komputerze odtwarzał się dalej. Dodałem zatem tablet z teledyskiem na YouTube – buforowanie trwało krótką chwilę, ale uruchomił się w jakości 720p i działał płynnie. Test powtórzyłem pięciokrotnie o różnych porach dnia – czasem na tablecie uruchamiałem tez inne serwisy VOD, jak np. transmisje meczów na Ipli. Największe obawy miałem o 19:00 w piątek, ale i wtedy internet domowy LTE Plusa poradził sobie z tym wyzwaniem.

Pobieranie gry na Steamie potrafiło wykończyć każde łącze internetowe. Nie łudziłem się zatem, że w tym wypadku będzie inaczej. Rzeczywiście Steam panoszył się w domowej sieci na całego, co wywołało spore opóźnienia w odtwarzaniu filmów na YT na telefonie. Po zainstalowaniu gier, sprawdziłem tryb wieloosobowy. Ping utrzymywał się na poziomie 12-18 ms, co było w zupełności wystarczające do komfortowej zabawy. Próby przeprowadzałem na pececie oraz konsoli w takich grach, jak Battlefield 1, Titanfall 2, CS:GO, Overwatch. Nie zaobserwowałem sytuacji, w których połączenie negatywnie wpływałoby na komfort rozgrywki. Ani razu też nie zostało ono zerwane. Pod tym względem LTE Plusa dawało sobie radę znakomicie.

Z internetem domowym LTE Plusa spędziłem kilka ostatnich weekendów. W tym czasie zarówno sprzęt jak i usługa działały bez zająknięcia. Nie uświadczyłem żadnych przerw w działaniu. Spadki prędkości były niewielkie i rzadkie – najczęściej występowały podczas silnego wiatru oraz wieczorami, gdy obciążenie nadajników było większe. Przez cały czas jednak usługa gwarantowała dostęp do streamingu wideo, stron www, komunikatorów i wszystkiego, do czego używamy internetu.

Jeżeli zatem należycie do tego pechowego grona, które nie ma możliwości instalacji internetu kablowego, rozwiązanie od Plusa i Cyfrowego Polsatu jest na pewno wartą rozważenia alternatywą. W końcu doczekaliśmy się czasów, kiedy internet bezprzewodowy może z powodzeniem zrekompensować brak kabla.

Materiał powstał we współpracy z siecią Plus

  • Grzegorz Woliński

    hahahaha no chyba nie

  • Fffr

    Hehehehe. Niezły art. Hehehe. Żenada. No ale cóż….z czegoś żyć trzeba.

  • Marcin Stankowski

    Taa. A świstak… Gorszego syfu nie miałem. O lejkach nie wspomnę. Autorowi życzę ściągnięcia czegokolwiek większego z serwera.

    • Maciej

      to samo. teoretyczny brak limitu to ściema.

  • Maciej Draheim

    Jak wygląda kwestia lejków przy ściąganiu sporej dawki danych? Jakiś czas temu korzystałem z internetu mobilnego plusa, oczywiście „bez limitu” i po ściągnięciu dwóch gier w ciągu miesiąca prędkość spadła do 0,2 Mb/s. Skoro to miałoby być alternatywą dla internetu domowego, to jakoś mądrzej musiałaby być sprawa rozwiązana.

    • Sonia

      obecnie chyba tylko T-Mobile nie ma lejków. Plus to syf. nigdy nie wiesz kiedy lejek zostanie przydzielony, a ich limity to zdecydowanie za mało żeby normalnie korzystać z VOD, YT… więc co miesiąc lejek. nawet jak płacisz najwyższy możliwy abonament LTE :-)

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Nigdy w Plusie nie trafiłem na lejek, ale mam ofertę na firmę bez limitu danych :)

    • Maciej Draheim

      No ja trafiłem na lejek. Też było bez limitu i miało być cud, miód, malina. Myślę o tym internecie dla swoich rodziców, którzy obecnie korzystają z Neostrady od Orange, ale tam, z uwagi na starą infrastrukturę, z 10Mb/s jest w porywach 3,5. O ile światłowód robią świetnie, to kwestię normalnych instalacji Orange pokpił. Plus byłby fajny, bo można pewnie byłoby połączyć to z jakąś ofertą telewizyjną, współpracują przecież z Cyforwym Polsatem. No ale skoro są lejki, to lipa.

    • Kamienna Gęba

      3.5Mbps… jak ja się cieszyłem kiedy tyle z Plusa miałem

    • Maciej Draheim

      No tak, ale dzisiaj już 3,5 Mb/s to nie jest szczególnie dużo. Pliki puchną, strony puchną. Już te 10 Mb/s, które jest górną granicą w tym pakiecie nie robi wrażenia, ale wystarcza do podstawowych zastosowań.

    • Kamienna Gęba

      Jakbym miał 5Mbps to bym był szczęśliwy

    • Specjalista_Plus

      Z jakiej oferty korzystasz? Czy ktoś w Twojej okolicy spotkał się z podobną sytuacją? Prosimy również o dokładniejszą lokalizację (ulica, skrzyżowanie ulic) oraz informację, w jakiej technologi zaobserwowałeś opisane niedogodności.

      Jakie dokładnie osiągasz wartości ze speed testu (download, upload, ping)?

    • Kamienna Gęba

      Na szczęście nie mam już z wami umowy.

    • Tereska

      Ja z 1Mb przeskoczyłem na stałe 80-12 Mb w Plusie. Youtube w F_HD szybciej buforuje niż leci, więc jest miodzio… Max, to 16MB, więc….

    • Piotr Zet

      Ile GB ściągasz miesięcznie?

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Setki a nawet tysiące. Na łączu stoi jeden z serwerów firmowych.

    • Guru moto

      Lejek w t mobile w ofercie no limit zaczyna sie od 10GB i zwalnia internet do 1Mbps

    • Kamienna Gęba

      Ale on internecie domowym pisał.

    • sonia

      dokładnie, domowy nie ma lejków

    • pakierhakierxd

      no nie ma pobralem juz 645 gb :D -wina ze kupilem xboxa :D

    • Piotr Zet

      Tak jak ktoś napisał obecnie tylko T-Mobile nie ma lejków plus ma niby internet bez limitu ale bardzo szybko stosują FUP

  • regoat

    Znam ten ból . Internet 2 mb/s na kablu albo w ogóle i faktycznie tylko pozostaje radiowka. Moja mama ma taki internet. Nie jest źle. Dział całkiem dobrze choć to kwestia zasięgu . Antena na dachu trochę w tym pomaga . Najważniejsze że jest internet .

  • za niespełna 50 zł miesięcznie z LTE bez limitu

    A na stronie Plusa stoi jak byk – transfer 50 GB. Ja rozumiem, że to akcja partnerska ale mnie to zalatuje celowym wprowadzaniem w błąd. Poza tym proponuje przetestować taki routerek LTE z takim limitem w rodzinie składającej się z 4 osób korzystających z Netflixa, Youtube, Spotify z paroma komputerami z Windows i konsolą do gier pobierającymi aktualizacje. Będzie ubaw po pachy po dwóch tygodniach.

    • Maciek Tarmas

      Panie, gdzie tam po 2 tygodniach. Netflix w HD przy jednym dziecku potrafi zeżreć 10GB dziennie :)

    • Www

      To należy się zająć dzieckiem a nie, by ślepiło cały dzień w ogłupiające bajki.

    • Maciek Tarmas

      Dziecko to ułamek tego transferu.

    • moj nick

      Jadę na Lte od pomaranczy. Mam 150GB i w tym sie wyrabiam nawet z netfliksem, choc przy 4k byloby juz ciezko. Potem spadek do 1 mb/s. W domu lacznie jakies 6 urządzeń ssących :)

    • Piotr Zet

      4K w Netflixie to 20 GB na 2 godzinny film

    • kris

      oczywiście że jest limit i są lejki, ale zapytajcie pracowników plus jak są przyznawane. nie potrafią odpowiedzieć. nie wiedzą czy system, czy przydziela jej pracownik, czy są progi. kabaret :-D

    • Demostenes

      Bo pytasz niewłaściwych pracowników Plusa, czyli albo kogoś przez telefon, albo w salonie. A skąd oni mają to niby wiedzieć, skoro nie jest to rzecz, o którą zapyta choćby 1% klientów?

      Kabaretem jest to, że oczekujesz takich odpowiedzi od szeregowych pracowników Plusa.

    • kris

      bo Ty wiesz lepiej z kim rozmawiałem :-) poza tym u konkurencji nawet w salonie Ci powiedzą jakaś mają politykę FUP :-D wracaj do pracy, bo trzeba wcisnąć dalej Wasze LTE bez limitu :-D :-D :-D

    • Demostenes

      Wiem, że z kimś nieodpowiednim, nie zgodzisz się?
      No i nie mieszaj FUP z mechanizmem nakładania lejka.

      No tak, jasne, pracuję dla Plusa. No i fajnie.

    • Jak ma nie mieszać FUP z lejkami skoro one właśnie z FUP wynikają?
      Jak określasz osoby nieodpowiednie? jako klient dzwonię (na szczęście już nie musże pozbyłem się tego badziewia po dwóch latach męczarni) do BOK i mam pełne prawo oczekiwąc odpowiedzi na każde moje pytanie. Jak ktoś nie umie odpowiedzieć – pyta się kogoś wyżej. Ale u nich nawet dizła prawny – bo od takiego otrzymywałem odpowiedzi – nie potrafił mi jednoznacznie udzielić odpowiedzi o zasadach zakładania lejka.

      Dodatkowym smaczkiem jest prędkość „na lejku”. Inni mają 1Mbps. A tutaj miałem regularne 56kbs. Prędkość przy której nie można się było zalogować do banku, bo bank zgłaszał timeout.

      Mam LTE firmowe w Orange teraz. 500 GB transferu za 59 zł. Lejek zakładają jak przekraczam 700. 6 osób w domu, 7 komputerów (wliczając smart TV)

    • Demostenes

      Dobra, z FUP może i pojechałem, ale dla mnie to pojęcie pod tą nazwą odnosi się wyłącznie do roamingu.

      Jeśli chcesz się dowiedzieć w jaki sposób nakładany jest lejek, to powinieneś rozmawiać z kimś z działu technicznego, a nie z bokiem, czy z działem prawnym. Tylko ktoś taki musiałby chcieć z Tobą rozmawiać.
      Zapis o tym, kiedy jest nakładany lejek, jest tak sformułowany, że dział prawny, nawet jeśliby wiedział, to i tak nie powinien udzielić bardziej szczegółowej informacji.

      Jeszcze do niedawna inni mieli lejek do 32kbs ;)

      Mam LTE firmowe 100 GB transferu za w sumie nie wiem ile w Playu. Leży głównie w szufladzie, bo ze względu na lejki u każdego z operatorów (nie licząc Play, ale z tymi z zasięgiem u mnie słabo), mam kabel.

    • kris

      a ten dalej swoje… a myślisz że o lejki się pyta babkę w salonie? z bok Cię przecież łącza z technicznym. ale tam też nie wiedzą jak się lejki przydziela. :-) zresztą… Ty wiesz lepiej przecież z kim gadałem to co będę tłumaczyć

    • Demostenes

      Chodziło mi o bardziej techniczny dział niż ten, do którego łączą… Taki, który z klientami raczej nie rozmawia.

      Już Ci napisałem z kim rozmawiałeś – z nieodpowiednia osobą. Skąd to wiem? Ano stąd, że pozostałeś bez odpowiedzi. Zaprzeczysz?

    • kris

      bardziej technicznie techniczny dział od technicznego. popraw czapkę z folii aluminiowej bo się zsunęła chyba. :-)

    • Demostenes

      Wiem lepiej ile jest działów technicznych, bo przecież pracuję dla Plusa, zapomniałeś? 😉

      I chyba nie sądzisz, że rozmawiając z działem technicznym, z którym łączysz sie przez BOK, to rozmawiasz z ludźmi odpowiedzialnymi za mechanizm lejka, co?

    • pakierhakierxd

      50 gb + no limit lte.

  • Renive

    A obsluguje to upnp?

    • Specjalista_Plus

      Tak, funkcję Universal Plug And Play możesz włączyć z poziomu panelu admina routera ODU-IDU 200.

    • kkkkkkkk

      ble ble ble… a ja już po 2 tygodniach od resetu nie mam co korzystać z waszego internetu super power LTE bez f*ckin limit…

      a na tydzień przed końcem to już zapomnij o czymś więcej niż sprawdzenie poczty i może uda CI się na jakieś wiadomości człowieku wjeść…

      nie mówiąc o tym że oglądania filmów co wieczór to można sobie pomarzyć :(

      HAHHA BEZ LIMITU!!!!

    • Specjalista_Plus

      Z jakiego urządzenia oraz z jakiej oferty korzystasz? Dodatkowo prosimy o dokładną lokalizację (miejscowość / ulica).

  • Adrian Nyszko

    Cóż wam tak ten plus płaci za te teksty. Właśnie szerokopasmowe łącza jakby kompletnie wbrew logice są tworzone nie w miejscowościach tak 50tys tylko w zapadłych dziurach z kilkoma domami, nie mogę tego zrozumieć ciągle, jakim cudem ktoś ma z tego zysk

    • fanatyk12

      Opłaca się bo firmy dostają bardzo duże dofinansowanie z unii europejskiej . Co do lejków . Mam plusa 70gb miesięcznie ściągam jakieś 200gb . Nigdy żadnego lejka nie miałem . Prędkość mam non stop taka sama. Lejki były dwa trzy lata temu , teraz może jak ściągniesz 500gb to Ci założą.

    • denisNIErozrabiaka

      do czasu nie masz. w końcu Cię wrzucą do wora heavy userow. :-) i będzie lejek co miesiąc

    • fanatyk12

      korzystam z plusa od 3 lat , zawsze wykorzystuje z limitu 60gb jakieś 300gb lub więcej nigdy lejka nie miałem,

    • Www

      Nieprawda. Podkarpacie, miejscowość 50 tys. – co najmniej 3 dostawców szerokopasmowego neta, w tym dwóch, którzy dostali kasę z unii.

    • Adrian Nyszko

      Totalna rzadkość

    • Www

      Absolutnie nie.

    • Adrian Nyszko

      To że w 5 na 100 miasteczek jest infrastruktura nie znaczy że wszędzie jest

    • wesołek

      +plus płaci bo czuję już w kościach ludzi uciekających do konkurencji co ma nową ofertę :-D jeszcze ostanie duszyczki trzeba złapać na 2 lata

    • Patryk7588

      T-Mobile również wykupiło akcję komercyjną…. w której się ośmieszyło bo z internetem były problemy: https://www.spidersweb.pl/2017/09/internet-domowy-od-t-mobile.html

    • lolspam

      porównując dyskusje tu i tam to jakiś nie widzę tej wtopy T Mobile. do tego tam też jest dyskusja o lejkach, ale Plusa. :-D

    • Piotr Zet

      No jakoś tego ośmieszenia nie widzę tylko wszyscy tak o lejkach w plusie :d

  • Jakub

    Jedynym wybawieniem jest internet domowy od t-mobile ze stałym lejkiem 20 lub 60 mb bez żadnych ograniczeń danych. Plus który nie wiadomo kiedy zwolni? Pff

    • adam

      korzystam, w porównaniu do plusa to ta wolniejsza opcja to wersal. przynajmniej wiadomo że nie będzie akcji że chcesz zapłacić rachunki a net śmiga w zawrotnym 0,2mbps i trzeba iść do sąsiada pożyczyć netu jak cukru

    • seb235

      A czytałeś dokładnie umowę? Podejrzewam że nie gdyż jest tam także zaznaczone że internet bez limitu = 100GB limitu :)

    • hyniek

      ja czytałem, jakie 100 GB? nie mylisz oferty z tymi starymi? :-)

    • Piotr Zet

      100 GB internetu bez limitu bo tak to nazywają mają np w play T-Mobile i Plus nie mają takiego lejka po określonej liczbie GB

  • adam

    ahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaha tak, lejki 0,5 Mbps co miesiąc to czyste wybawienie. mam jeszcze rok umowy z nimi i płace mimo, że korzystam z nielimitowanego (nie tylko z nazwy) LTE o T-M. Dałem się zrobić w… hmm… konia. lejki nie pozwalają nawet na otwarcie poczty więc sami sobie fajce odpowiedz po co iść w taką umowę, skoro i tak trzeba mieć alternatywny internet w pogotowiu.

    • Vladimir Vladikovic

      Dpkładnie to samo, nie spotkałem się jeszcze z tak dziadowskim łączem, obojętnie czy centrum Wrocławia, Bielska Białej, wszędzie TOTALNA tragedia. Czekałem na koniec umowy jak na wybawienie

    • Piotr Zet

      Czyli nie czytałeś regulaminu przed podpsianiem umowy to do kogo pretensje tylko do siebie. Lejek oczywiście jeśli jest usługa bez limitu LTE jest po 100 GB do 2 Mb/s wysyłanie i pobieranie

    • adam

      ale ja nie mam lejków do 2mb jak wnioskowałem z umowy, tylko 0,5 i w zasadzie nie jestem w stanie nic robić na sieci. wyszukiwarka odpisała się kilka minut

    • Piotr Zet

      A to może nie lejek a przeciążenie sieci? Jaki masz upload?

    • adam

      właśnie up mam zawsze w normie :-/ po tym wiem że lejek

    • Piotr Zet

      Nie raczej przeciążenie sieci

  • Borsuk

    Ekhm…Pierwszy tydzień petarda. A potem już przeciętnie. Plus to zwykli oszuści. Ten wynik tutaj wcale jeszcze nie był najgorszy. https://uploads.disquscdn.com/images/b21ef901dfa47ce4db8848961d61d39d8c514dd0c374bc3e5c0e7396191eb5af.jpg m…

    • Kamienna Gęba

      Miałem i niestety potwierdzam.

    • Tereska

      Da się to obejść, ale publicznie nie chwale się jak ;)

    • Vladimir Vladikovic

      Potwiedzam, podpisuję się ręcami i nogami. Pingi to jakaś parodia

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, podaj nam dokładną lokalizację (miejscowość, ulica lub skrzyżowanie ulic), w której przebywasz. Zweryfikujemy kwestię zasięgu w Twojej lokalizacji.

      Dodatkowo prosimy o informację, z jakiej oferty oraz urządzenia korzystasz.

    • Borsuk

      Nie podam tego na forum. Mogę za to wkleić link do nagranej rozmowy z konsultantem. „Kowalski” dowie się jednego: nikt Panu nie gwarantuje prędkości i nic się nie da zrobić. Oferta to cyfrowy dom z CP, LTE bez limitu. Oto i rozmowa: https://youtu.be/kJWPg9WMIB0

    • lolspam

      Co specjalista Plus ma do powiedzenia na temat linka niżej? :-)

    • pakierhakierxd

      przeciazenie sieci sadzac po upload.

    • Borsuk

      To klienta w ogóle nie powinno interesować.

  • Gall Anonim

    Mam internet w plusie już kilka lat i już mnie zmęczyli swoimi bredniami. Lte bez limiu gdzie transfer który drastycznie spada po przekroczeniu okreslonego limitu, czyli mam rozumieć że raptownie przestałem być w jego zasięgu. Zaraz kończy mnie sie umowa i ja już podziękuje za dalsze walenie w h**a.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy o więcej danych:
      – jakie prędkości osiągasz (download, upload),
      – czy opisany spadek ma miejsce jedynie po wykorzystaniu pakietu podstawowego,
      – jaką dokładnie taryfę posiadasz,
      – w jakiej dokładnie lokalizacji ma miejsce opisana przez Ciebie sytuacja,
      – czy masz aktywną usługę LTE bez limitu?

    • Borsuk

      Prawda jest taka, że macie jakiś poważny deficyt specjalistów telekomunikacji czego nie można powiedzieć o całej rzeszy marketingowców i „Januszów reklamy”. Skupiliście się na wciskaniu ludziom kitów, najlepszy, najszybszy, a ja mówię gówno, zwykłe oszustwo. Zapraszam do wklejonej tutaj przeze mnie nagranej rozmowy z konsultantem. Niestety imię i nazwisko jest niezrozumiałe, Pani musiała wcześniej wypić kilka litrów redbulla, co słychać wyraźnie w nagraniu.

  • Kamienna Gęba

    Już wolę a2 mobile na kartę za 9.90zł. Przy najniższym lejku 0.5Mbps da się jeszcze jakoś korzystać z sieci, w przypadku „nielimitowanego” Plusa już nie.

    • Adrian Nyszko

      Chyba do 0,032Mb uwalają

  • Marcin

    U mnie na wsi plus ma niezły zasięg jeśli chodzi o H+, ale kanały LTE są na tyle wysycone przez „internety domowe”, że transmisja Max 1Mbit… za to Play działa mi na 30-50Mbit. Wot technologia Internetu domowego.

    • Specjalista_Plus

      Cały czas pracujemy nad rozbudową infrastruktury naszej sieci. Czy mógłbyś przekazać nam więcej szczegółów? Czy sytuacja, o której piszesz występuje stale czy tylko w określonych godzinach? Z jakiej oferty i na jakim urządzeniu korzystasz? Prosimy również o dokładną lokalizację.

    • Marcin

      Karta SIM to służbowa karta (jakaś taryfa businessowa) , na której w Warszawie normalnie korzystam z LTE. zazwyczaj jest w Galaxy TabS 8.4 LTE, ale korzystam z niej również w modemie ZTE MF821 brandowanym logo Plus. Jeśli chodzi o lokalizację to okolice miejscowości Kołaków. Problem był notoryczny jak sprawdzałem, bo teraz używam po prostu Internetu od Play który u mnie działa. Testy Internetu LTE z Plus robiłem zarówno na w/w tablecie, modemie z anteną zewnętrzną i telefonie Samsung Galaxy S7 Edge.

    • lolspam

      No to Ci pomógł :-D :-D :-D

    • Marcin

      Bo taki Internet LTE to dla ludzi z dużego miasta jest… tam nie ma innych opcji.
      A na wsi to wiaderkiem sobie Internet nosimy z miasta i jakoś idzie :P

  • Dominik Kuc

    Internet „bez limitu” jest do wykorzystania pakietu, później uruchamia się pakiet dodatkowy o takim samym rozmiarze jak wykupiony, który działa tylko przy zasięgu LTE. Jeżeli 2 albo 3 miesiące z rzędu uruchomi się pakiet awaryjny, to jego prędkość zostaje ograniczona do 512 kb/s (z tego co pamiętam). Po wykorzystaniu tego pakietu z internetu praktycznie nie da się korzystać. Na dodatek praktycznie po każdym deszczu lub burzy prędkość spada, wydaje mi się, że inne sieci są lepiej zabezpieczone na wypadek takich awarii. No i na koniec zasięg, który 2 km za granicą Krakowa już zanika.

  • Vladimir Vladikovic

    Wybawienie? Dobre sobie, sadomasochizm raczej!

    W samym ścisłym centrum Wrocławia LTE nie wyrabiało nawet 1mb/s, u moich rodziców druga umowa, ping oraz download były tak potwornie słabe, że internet z satelity poradziłby sobie 10 krotnie lepiej.

    Nigdy, powtarzam, nigdy nie bierzcie umowy zanim nie sprawdzicie jak funkcjonują ich liche nadajniki, a u nich to jak na loterii. Plus ma w zwyczaju wrzucać „dopalacza” w pierwszym okresie, a potem przycinają, oszuści. Po tym, jak wypowiedziałem wszystkie umowy chcieli mi zaoferować LTE niemal za darmo, jednak musieliby dopłacać, i to sporo, aby przekonać mnie do pozostania przy ich dziadowkim internecie. Orange ma najlepszą prędkość i jakość połączenia, 5 do 10 razy lepiej w każdym niemal odwiedzonym przeze mnie mieście. Play to tragedia, choć i tak o niebo lepiej aniżeli Plus. O t mobile się nie wypowiem, nie posiadałem

    • adam

      też miałem dopalacza w plusie na początku umowy. a dokładnie na 2 umowach:-)

  • Kkjohn

    To jest masakra. Ten Internet nie wykręca wieczorami nawet 1 Mb/s. Swój zestaw zdemontowalem bo szkoda prądu. Leży w szafie i czeka na koniec umowy. Jeszcze rok. Nigdy więcej.

    • aaa

      mam tak samo jak tyyyyyy :-) unikać a nie reklamować

    • Adrian Nyszko

      Do rzecznika praw z tym iść

    • kkjohn

      Szkoda czasu, reklamacje nic nie dają. Prędkość jak na modemie w początkach internetu. Nawet jak pakiet 40 GB jest to i tak prędkość słaba. Wysyłałem reklamacje i wyniki testów. Nic to nie daje. Nawet jakby mi teraz dopłacali do niego to go nie wezmę. Przeczekam już ten rok., Mam coś innego u innego operatora i jestem zadowolony.

    • mobile

      twierdzą że usługa działa jeżeli łączysz się z siecią. że nie możesz odpalić strony Googla to trudno. Peszek. fajna sprawa jak chce się np pracować z domu przez VPN. LTE BEZ LIMITU, uehehehehehe

  • Bulitl

    Można mase negatywnych opini przeczytać na ich temat. W okresie testowania czyli pierwsze 14 dni internet chula jak szalony. Po tym czasie kiedy nie masz możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia kary zaczynają się kwiatki. I tak jest w całej Polsce.
    A Internet bez limitów jest tylko z nazwy. Po wykorzystaniu pakietu LTE prędkość tak drastcznie spada, że lepiej wogóle go do końca okresu rozliczeniowego nie używać.

    • U mnie działa porządnie, więc chyba nie mieszkam w Polsce. Na limity jeszcze się nie wbiłem ani razu od 4 lat korzystania a zużywam sporo danych (fakt mam pakiet podstawowy 90GB), natomiast Orange u mnie to parodia. Wszystko zależy od punktu siedzenia i na każdego operatora jest sporo negatywów w sieci ; )

    • Specjalista_Plus

      Dziękujemy za pozytywną opinię. Cieszymy się, że jesteś zadowolony z naszej oferty oraz jakości świadczonych usług.

    • Tereska

      A dlaczego jak przekroczę 90GB, to mi drastycznie upierdzielacie transfer? W godzinach wczesno-porannych 12-16Mb, a jak przekroczę 90GB, to 256kB!!!

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, napisz nam, czy posiadasz usługę LTE bez limitu (możesz to 
      sprawdzić w Plus online) oraz, czy znajdujesz się w zasięgu tej 
      technologii. Dodatkowo prosimy o informację, jaki jest Twój pakiet
      podstawowy.

    • simsys

      Zgadzam się w 100%. Oczywiście zależy od miejsca nadajników i samego operatora. Ale brak prędkości gwarantowanej czy jak kto woli minimalnej to rak całej branży dla klientów. Dlatego radio jeszcze długo będzie w tyle za kablem.
      Smaczku dodaje to, że stacje bazowe są „ruchome” tzn. jedne włączane inne wyłączane. Przez pierwsze pół roku moze być cacy potem sytuacja może się zmienić o 180 stopni bo jakiś monter skierował antenę BTS-a w inne, bardziej opłacalne miejsce. Sprawdzone organoleptycznie.

    • grzech

      bo to jest kwestia szczęścia. jeden dostanie lejek po jednym miesiącu przekroczenia, inny po pół roku, roku… najlepsze że w umowie się nie dowiesz jak to działa :-) loteria, ale nie znam nikogo kto by w końcu od plus nie dostał lejka. u mnie w okolicy ciężko o lepszy net i wielu było skazanych na +. na szczęście konkurencja nie śpi. można teraz się przenieść do t mobile :-)

    • Specjalista_Plus

      W naszej najnowszej ofercie można testować Internet, aż do 60 dni. Jeśli usługa nie spełni Twoich oczekiwań, to możesz z niej zrezygnować bez dodatkowych kosztów.

      Jeżeli znajdujesz się w zasięgu sieci LTE i posiadasz aktywną usługę „LTE bez limitu danych”, to możesz korzystać z niej po wykorzystaniu pakietu podstawowego na tych samych zasadach.

      W przypadku znacznego zużycia danych może zostać nałożony FUP. Ma on zapewnić wszystkim Klientom równy dostęp do sieci i może skutkować obniżaniem prędkości transmisji.

    • adam

      co to znaczy „znacznego”? konkretniej prosimy. :-)

    • grrrr

      dobre pytanie. słuchamy, Specjalista_Plus?

    • aaa

      A nawet bardzo dobre ale odpowiedzi nie spodzewam się bo moim zdaniem celem obecności na forum tego Specjalisty_Plus nie jest pomoc ludziom ale PR-owe pozorowanie pomocy. BTW mógłby ktoś nagrać przykładową rozmowę reklamacyjną w której Specjalista_Plus nie wypowiada się publicznie na forum tylko próbuje rozwiązać konkretny problem klienta.

    • Borsuk

      Proszę bardzo. Przykładowa rozmowa. https://www.youtube.com/watch?v=kJWPg9WMIB0

    • Bulitl

      Jak tak poczytać komentarze na różnych forach to wychodzi, że nawet centrum Wrocławia nie łapie się w zasięgu sieci LTE.

      Jeśli o mnie chodzi dwa razy zgłaszałem na infolinię, że mam słaby zasięg w miejscu gdzie mieszkam (mowa o telefonie) i dwa razy bez odpowiedzi i żadnej poprawy. Gdzie brat w t-mobile nie ma żadnych problemów z połączeniami.
      Aby klient podpisał umowe, okres próbny minie i trzeba będzie płacić przez kolejne 22 miesiące.

    • Specjalista_Plus

      Czy posiadasz numer zgłoszenia? Jeśli tak, to prosimy, podaj nam go tutaj.

    • Bulitl

      Nie, to było prawie rok temu.

    • Specjalista_Plus

      Jeżeli sytuacja nadal występuje, prosimy o wysłanie zgłoszenia poprzez formularz dostępny na naszej oficjalnej stronie (kliknij na Porady – FAQ na dole strony, a następnie wybierz Zadaj pytanie). Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz numer referencyjny – podaj nam go tutaj.

  • Adrian Nyszko

    Przy tych prędkościach chyba dodaliście dwójke z przodu, na bank

    • kkjohn

      Dokładnie a tu moje prędkości z reklamacji. Pełen pakiet nawet jeszcze limit się nie uaktywnił.
      http://www.speedtest.pl/test/145366590

    • Specjalista_Plus

      Chcieliśmy Ci pomóc. Czy mógłbyś nam podać więcej szczegółów?

    • Specjalista_Plus

      Chcieliśmy Ci pomóc. Czy mógłbyś nam podać więcej szczegółów?

    • Adrian Nyszko

      Jak tak to daje: Chełm 51°08′02.21″N 23°27′39.38″E , od nadajnika 400m na hotelu Kamena, a prędkości takie jak na skrinie w tekście, ale bez dwójek z przodu. Orange i tmobile wielokrotnie lepsze, nawet play minimum 2 razy szybszy niż plus. I to wszystko testowane w jednym ruterze Huawei E5180, sygnowanym nawet logiem cp i plus, bez zmiany miejsca. Katastrofalnie tragiczny internet do tego zawsze na „żóltym” zasięgu, czyli ledwo co, a inni operatorzy oczywiście max

    • Specjalista_Plus

      Czy sytuacja występuje stale, czy tylko w określonych godzinach? Czy możesz nam podać wyniki speed testu (pobieranie i wysyłanie)? Dodatkowo prosimy o przelogowanie do sieci 3G i informację, jakie osiągasz wartości.

    • Adrian Nyszko

      Zawsze i o każdej godzinie prędkości są minimum 2-4 razy gorsze niż inne sieci. Skończyłem testy tej sieci i nie ma już karty sim

    • Adrian Nyszko

      Prawie zawsze wartości prędkości są jedno cyfrowe, został jeden skrin. Plej do dzisiaj poprawił się znacznie i orange też https://uploads.disquscdn.com/images/8a7df6cb1ef1ed5a733de48d2abaf221f7c6508a30a1f850137571fd538c3ade.png

  • Jego Mać

    Kiedyś przez parę lat byłem wiernym klientem Polkomtela, był to najlepszy operator na rynku – ale tylko do czasu gdy władzę przejął Polsat. Jedyną pozytywną rzeczą którą obecnie mogę powiedzieć o Plusie jest to że nie robili mi większych problemów przy przedterminowym rozwiązaniu umowy gdy udowodniłem że pomimo teoretycznego zasięgu – Internet działał tak jak to ludzie opisują tu w komentarzach. Może potraktowali mnie lepiej dlatego że mam działalność gospodarczą a zwykłego Kowalskiego traktują dużo gorzej – nie wiem.

    • albertj

      12 lat w plus GSM. ostatnie lata dalem się naciągnąć na to że 2. usługa za 50%. nie warto. teoretycznie najdroższy pakiet nie wystarczy na VOD, YT przy 2 użytkownikach. Do tego kiepska pomoc techniczna. muszę jeszcze rok wytrzymać i szukam oferty u konkurencji :-(

    • Jego Mać

      W Polkomtelu byłem ponad 10 lat – jednak wyprowadziłem się na wieś i król okazał się nagi. Poszedłem do Orange. Bywa że mają burdel w papierach, ale sama jakość Internetu jest niezła, wsparcie techniczne, mimo że nie najszybsze – zazwyczaj jednak pomaga rozwiązać problem (których nie miałem zbyt wiele). Do BTS-a mam około 4km, antenę na dachu, modem to klasyczny huawei e3272, dalej Mikrotik który zarządza domowym ruchem – i już ponad 3 lata tak to działa.

    • Specjalista_Plus

      Czy możesz podać nam więcej szczegółów? Zależy nam, abyś pozostał z nami przez następne lata.

    • albertj

      Trzeba mi było pomoc jak dzwoniłem na infolinię. :-) techniczny wmawiał mi przez pół godziny że jak mam 0,2mbps i nie mogę skorzystać nawet ze strony googla to wszystko jest ok :-D przemęcze ten rok i się pożegnam

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, napisz nam, czy sytuacja, którą opisałeś nadal występuje.

    • albertj

      a oczywiście że występuje. każdorazowo jak przywalacie mi lejek. przy okazji pytanie – jak nakładacie lejki? systemowo? weryfikujecie indywidualnie? jeżeli systemowo to jakie są progi bo w umowie tego nie ma? :-) wasi techniczni na linii gubili się w zeznaniach :-) mówili mi raz tak, raz tak

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, doprecyzuj, jakie dokładnie „lejki” masz na myśli. Czy chodzi Ci o te, związane z polityką FUP (Fair Usage-Policy)?

    • albertj

      naprawdę mam tłumaczyć Panu specjaliście co to są lejki?? To Wasza polityka FUP na którą narzekają ludzie w komentarzach nie tylko tu ale i w tematach pod reklama konkurencji (na WASZE lejki). fajnie że udajecie że nie wiecie o co chodzi, prześmieszne :-D

    • Specjalista_Plus

      Po przekroczeniu pakietu nie zauważysz obniżenia transferu danych, jednakże przy znacznym korzystaniu, może zostać zastosowana polityka FUP. Prędkość obniżana jest stopniowo . Jest to związane z umożliwieniem korzystania z sieci wszystkim użytkownikom w równym stopniu.

    • albertj

      co to znaczy „znacznym”? Jakie są stopnie?

    • Specjalista_Plus

      Nie ma podanych wartości, po których może zadziałać system FUP (regulamin również tego nie precyzuje). Jeśli zadziała, a nie musi, to dopiero wtedy, gdy wykorzystasz pakiet podstawowy, który posiadasz w ramach oferty i będziesz dalej przesyłał dużo danych. Mimo przycięcia prędkości, transfer danych nigdy nie zostaje wstrzymany.

    • albertj

      „Jeśli zadziała, a nie musi”, naprawdę to jest odpowiedź? :-D co to znaczy „dużo danych”? oglądanie YuTube to jest „dużo danych”? używanie Spotify to jest „dużo danych”?
      Transfer danych nigdy nie zostaje wstrzymany = prędkość uniemożliwiająca korzystanie z internetu, tak? :-) Wszystko to ładnie ubrane słowa, ale znowu niekonkretnie. I trochę to słabe, że sami nie wiecie jak to działa.

  • śmieszektaki

    fragment o staram mnie autentycznie wzruszył. 1 gra i po całym pakiecie = lejek. no idealne nie rozwiązanie dla graczy :-D :-D :-D

    • śmieszek

      STEAM*

  • Jedrzej Arciszewski

    Rodzice mają w małej miejscowości na Pomorzu LTE właśnie od plusa. I jak przez pierwsze dwa miesiące działało to świetnie, tak cała reszta okresu umowy to porażka. Prędkości nie większe niż 500kB/s, znacznie częściej osylujace wokół 100kB/s lub nawet mniej.
    Wcześniej mieli w Playu, kiedy szło zgłoszenie do biura obsługi o żałosnej prędkości, play to weryfikował i bardzo często udzielał rabatów.
    BOK plusa wysyła wczesniej wygenerowana odpowiedź że to internet mobilny i ma prawo źle działać bo jest mobilny.
    To samo na telefonie, żałosne prędkości mimo braku jakiegokolwiek lejka.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, napisz nam:
      – jaki model urządzenia posiadają rodzice?
      – czy taka sytuacja występuje stale, czy tylko o określonych porach?
      – w jakiej miejscowości występują niedogodności?

    • Jedrzej Arciszewski

      Modem to Edimax 3G-6408n
      Z tego co wiem to na chwilę obecną do 13-14 w miarę da sie korzystać z internetu, ale prędkości są na poziomie 5mbit/s lub mniej. Wieczorami jest tylko gorzej.
      Miejscowość – Włynkowo pod Słupskiem

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne modemu poprzez wciśnięcie przycisku WPS/RESET przez 20 sekund i sprawdź, czy sytuacja się poprawiła.

      Podaj nam też uzyskiwane prędkości pobierania i wysyłania rano oraz wieczorem.

    • Jedrzej Arciszewski

      Takie rzeczy były już robione przy poprzednich reklamacjach i nic to nie daje. Problem leży po stronie Waszych BTSów które są przeciążone, ale i planów na rozbudowę których nie ma.

    • mrfox

      reset dobry na wszystko. zawodowy specjalista, ROTFL PlusGSM, kiedy przestaniecie traktować ludzi jak idiotów?

  • Kamil

    Piękna reklama, ale pewne rzeczy pozwolę sobie poprawić.
    Faktycznie, ten zestaw i ta konkretna usługa była wybawieniem, ale już nie jest.
    Btsy plusa przynajmniej w mojej okolicy są tak przeciazone że usługa przestała mieć sens, zaznaczam, że w mojej okolicy – bo jak większość zapewne wie to co w jednym miejscu działa super, 50 metrów dalej może się działać wcale – taka specyfika technologii komórkowej.
    Miałem zestaw odu-idu 100, jako pierwszy w mojej miejscowosci montowalem odu na dachu. Dopóki ludzie nie rzucili się na to jak szczerbaty na suchar, dopóty wszystko działało super. Później miałem idu-odu 200, ale oddałem po okresie testowym, bo pomimo braku ograniczenia sprzetowego predkosci pobierania (30mb), nowszy zestaw osiagal nizsze predkosci ze wzgledu na obciazenie nadajnikow w okolicy.
    Pomimo ściągania znacznej ilości danych nigdy nie uswiadczylem lejka, operator dane pobrane przez xbox one, w tym gry po 50-60gb których pobieralem po kilka miesięcznie rozpoczął ten ruch jako „darmowe przeglądanie stron www”, co zdziwiło nie tylko mnie ale też konsultantów w salonie i na infolinii.
    Gdyby nie to że pobliskie btsy przestały się wyrabiać, prawdopodobnie nadal korzystalbym z tej uslugi.

  • damianglu

    Nie bawie się w te durne internety mobilne. Mieszkam w małej wśi na Podkarpaciu koło Rzeszowa. I co? 44 zł za prędkość 50mb światłowód więc chyba nieźle? Jedyny problem miałem przy zakładaniu bo musiało kilka osób sąsiadów ze mną założyć ale się opłaca. Zero lejków. Miesięcznie ściągam okoł 200 gb i ciągle śmiga.

  • Zbyszek

    Plus nie radzi sobie ze swoim „sukcesem” Wcześniej i owszem – działało to znośnie. Ilość zgłoszeń z problemami lawinowo rośnie i sobie z tym nie radzą. Pracownicy salonu rotują, nie wytrzymują długo codziennych awantur ze strony sfrustrowanych klientów. U mnie wspomniany IDU/ODU 200 w 2 lokalizacjach wymieniano łącznie 7 razy – sprzęt nietestowany trafia do punktów i klient testuje czy sprawny. Mają problemy z routingiem w obrębie jednego nadajnika (nie pomaga wykupienie zewnętrznego adresu – po telefonie do BOK-u działa 2 dni z znów nie można się połączyć – pomaga wykupienie zawnętrznego STAŁEGO IP za 18 zł lub puszczenie ruchu przez serwer pośredniczący spoza sieci plusa). Częste awarie nadajników, transfery poniżej 1 mbit. Szkoda nerwów. Człowiek po 2 latach z plusem zaczyna doceniać stabilność neostrady….

    • Adrian Nyszko

      10Mb neo przy tej parodii to jak przeskok w nową generacje, a to przecież starsza o 10 i więcej lat technologia

  • Adrian

    A co z tym internetem bez limitu od T-Mobile, sprawdził się u Was?

    • aha

      jest lejek i mogą go założyć kiedy im się podoba, przeczytaj regulamin usługi
      kolejna ściema ‚bez limitu’

    • Tomek

      To jak to w końcu jest z tą nową ofertą T-Mobile gdzie masz 20 Mbps albo 60 Mbps, dużo osób wypowiadało się, że jednak nie przycinają. Nie mówię tu o jakimś strasznie dużym wykorzystaniu idącym w TB… ale powiedzmy 400-800 GB / mc bez problemu.

    • elpie

      przeczytałem umowę i regulamin. nie widzę informacji o takiej polityce jaka uprawia Plus. na moje nie ma lejków i deklarują brak obniżenia prędkości max przez cały okres umowy. zobaczymy, w końcu to nowa oferta. gorzej niż w plusie nie będzie pewnie :-)

    • Robert Winnicki

      Jak nie ma? T-Mobile każdemu może nałożyć lejek w każdej ofercie. Zaraz poszukam

    • elpie

      w tym najnowszym domowym też? to musi być dobrze zakamuflowane

    • Robert Winnicki

      To ogólny regulamin dotyczący WSZYSTKICH, wątek ‚lejkowy’ – 12.09.2017 Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych na rzecz Abonentów T-Mobile: „zapobiec grożącym przeciążeniom sieci lub złagodzić skutki wyjątkowego lub tymczasowego przeciążenia sieci (w takim przypadku równoważne rodzaje transferu danych są traktowane równo). Środki, o których mowa w pkt 9.2 i pkt 9.3 powyżej są proporcjonalne i uzasadnione rodzajem i stopniem występującego zagrożenia, naruszenia lub przeciążenia. Ograniczanie, o którym mowa w ust. 9.2 powyżej, może przyjąć np. formę zredukowania szacunkowej prędkości maksymalnej transmisji danych dla wysyłania i odbierania we wszystkich technologiach w taki sposób, że nie będzie ona wyższa niż 16 kbps. Takie ograniczenie działa do końca Cyklu Rozliczeniowego, w którym je zastosowano. Jednak, może być ono ponownie stosowane przez Operatora w przypadku ponawiania się przesłanek uprawniających Operatora do jego użycia. Środki zarządzania ruchem, o których mowa powyżej w pkt 9.2 i pkt 9.3 powyżej, są stosowane w celu należytego świadczenia usług telekomunikacyjnych w Sieci przez Operatora wszystkim jego abonentom.”

    • Czesio

      Na stronie T-Mobile.pl pojawiły się regulaminy usługi Internet Domowy.
      Z tego co widzę, nie ma tu żadnych haczyków – określone są tylko szacunkowe prędkości pobierania i wysyłania danych.
      Nie ma mowy o żadnych limitach czy ograniczaniu prędkości. Ehm?

    • Robert Winnicki

      Regulamin jakiejś konkretnej usługi jest podrzędny wobec ogólnego Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, w razie wątpliwości odeślą każdego do tego ogólnego regulaminu.
      Niech ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę.
      I wprowadzili go miesiąc temu więc raczej po to żeby mieć furtkę w każdej obecnej i przyszłej usłudze, promocji itd.

    • Robert Winnicki

      T-Mobile nie daje tego w konkretnych ofertach tylko w ogólnym regulaminie dotyczącym wszystkich ofert. Sprytnie

    • elpie

      faktycznie, dzięki za cytat i info. :-) aczkolwiek zobaczymy. umowa dosyć jasno ma zaznaczone że nie obniża max w czasie trwania całej umowy, plus na każdym kroku ma info o lejkach. niestety pewnie dopiero czas pokaże czy będą z tego korzystać :-(

    • Robert Winnicki

      W nowym regulaminie T-Mobile dla wszystkich abonentów (niezależnie od planu, oferty) jest że mają prawo założyć lejek i utrzymać go w kolejnych miesiącach jak uznają za konieczne

    • Patryk7588

      Nawet w płatnej akcji komercyjnej sprawiał problemy: https://www.spidersweb.pl/2017/09/internet-domowy-od-t-mobile.html

    • Marian678

      Poza Twoimi żalami to jakoś tam tego nie widać w przeciwieństwie to dysputy tutaj. ;-)

  • puchatek2

    Po porażce jakim okazało się pierwsza generacja odu/idu czas na respawn:)? . W pierwszym ODU/IDU było tylko jedno pasmo 1800 teraz mamy aż trzy więc aż prosi się o agregację.
    Reklamują internet 300Mbps a dają modem ze 150:) poza tym wbudowany hub 100Mbps gdy w teorii mamy doprowadzone łącze 150.

    • Patryk7588

      ODU IDU 200 jest na rynku od lutego 2016 więc żadna nowość.

  • POST

    Mam gorąco nie polecam Sciema

  • POST

    Mam ten internet rozlacza kilka razy podczas doby ciągły reset routera prędkość tragiczna mać 2.5mb odradzam wszystkim

    • Zbyszek

      Wymień ODU. przy bezczynności wpadają w pętlę restartów. Pisałem wyżej – 7 x wymieniali mi sprzęt z m.in. tą usterką aż trafiłem na stabilne zestawy.

    • leo

      Może jesteś w słabym miejscu, korzystam z mobilnego w pracy, dużo przemieszczania i nie ma problemu a taki niski transfer jak podajesz to już naprawdę wyjątkowo

    • Specjalista_Plus

      Z jakiego urządzenia i oferty korzystasz? Od kiedy występuje opisana przez Ciebie sytuacja?

  • janek muzykant

    Z Plusem faktycznie było różnie teraz jestem w Play i w sumie nie mam prawa narzekać.
    Sprawdziłem Sobie dostępność w danej lokalizacji choć w salonie zawsze mówią że zasięG LTE jest a pózniej wielka dupa.

    Ja sprawdzałem na Wybieraku i w sumie i cenowo i zasięg jest ok limitów na internet też nie mam.

    https://panwybierak.pl/

  • xnay

    Jaki dobry wpływ ma konkurencja – czytam sobie regulamin i widzę, że Plus po wprowadzeniu oferty T-Mobile również zrezygnował z obniżania prędkości po przekroczeniu 100 GB. Ale i tak brałbym T-Mobile ze względu na wg mnie lepszą i nowocześniejszą infrastrukturę. Pytanie też podstawowe – jaki BTS mamy blisko domu, bo jak zasięg słaby to i jedno, i drugie się nie sprawdzi.

  • Maurycy

    Może i wpis sponsorowany, ale fakt faktem, że ten net Plusa się sprawdza tam, gdzie nie ma opcji podpięcia się do jakiejś sieci. No i w wielu przypadkach jest opcją lepszą od sieci lokalnej.

    • Specjalista_Plus

      Dziękujemy za miłe słowa :)

  • Robert Winnicki

    Jak nie ma dostępu do kabla to faktycznie plus ma najlepsze pokrycie

    • Specjalista_Plus

      Dziękujemy za pozytywny komentarz. Cały czas pracujemy nad rozbudową naszej infrastruktury.

  • adam

    specjalista plusa się pojawił i od razu pozytywne komentarze :-D i jak tu Was nie lubić. szkoda że na infolinii i na FB już nie jesteście tacy sprytni jak przyjdzie co do czego…

    • Tom

      Kretynska polityka plusa, udzielanie się w miejscu gdzie ludzie oceniają jakość uslugi…..

    • qwerty

      Napociłeś się żeby to napisać? :) Chyba lepiej że się udzielają niż nie

    • Specjalista_Plus

      Czy możemy Ci w czymś pomóc?

    • adam

      już nie trzeba. podpisalem umowę z konkurencją a Wasz router wylądował w szafie. odceliście mnie od pracy zdalnej w weekend = zawalilem projekt. po zakończeniu wszystkich kontaktów z Wami przeniosę wszystkie moje 3 nr do konkurencji. grubo ponad dekada w plusie „bez limitów”

    • Specjalista_Plus

      Przykro nam z tego powodu i mamy nadzieję jednak, że dalsza współpraca będzie przebiegać pomyślnie.

  • jack wolf

    Start

    ping 31ms pobieranie 38,8Mbps przesyłanie 8,13 lte na kartę z routerem w plusie tyle że to mam na firmę jeszcze mi się nie zdarzył lejek i od początku takie prędkości a używam już ze 4 lata

    • Specjalista_Plus

      Dziękujemy za te wspólne 4 lata :)

    • leo ben hi

      na firmię nie działa tak jak na osobę fizyczną :-)
      nie każdy ma niestety opcję, żeby podłączyć się na firmię. reszta jest skazana na ciągłe lejki. ten tekst wyżej to ściema. ten internet nie nadaje się do codziennego korzystania z większości opcji jakie zostały tu opisane.

  • Jacek

    Szkoda ze to reklama plusa a nie rzetelny artykuł.
    Oferta internet LTE bez limitu kończy się jak wykorzystasz swój No limit czyli w zależności od wysokości abonamentu jakieś 10Gb. Po wykorzystaniu limitu otwieranie stron lub nawet ściganie poczty to dramat.
    Najgorzej jest jak chcemy korzystać z tej usługi w miejscach gdzie jest bardzo duża gęstość zamieszkania czyli np okolice Warszawy Piaseczno. Tutaj nawet przy maksymalnym zasięgu, ponieważ nadajnik jest blisko, to jest tak obciążony że prędkość transferu jest poniżej 1mbs.
    Po podpisaniu umowy na 24 miesiące okazuje się ze oferta bez limitu jest mocno ograniczona i zostaliśmy nabici w butelkę. Ale tego już w artykule nie ma…

    • Specjalista_Plus

      Czy posiadasz aktywną usługę LTE bez limitu (możesz to sprawdzić w Plus online) oraz znajdujesz się w zasięgu sieci LTE po wykorzystaniu pakietu podstawowego? Od kiedy występuje taka sytuacja? Prosimy również o informację, z jakiej oferty korzystasz (nazwa taryfy) oraz dokładniejszą lokalizację (miejscowość i ulica lub skrzyżowanie ulic).

  • Jakub Konieczny

    Lte też zależy od infrastruktury. Przykładowo u mnie leży. Wolny, ping pow. 120ms, rozłącza co pół godziny i łączy przez 5 minut. Także nie wiem czy takie wybawienie, raczej opcja do sprawdzenia.

    No i ładne mi „bez limitu” te 25 GB, bo potem to lepiej z pendrivem iść do sąsiada, której ma biedną neostradę 10Mb.

    • barts

      Wiadomo że u wszystkich LTE różnie działa w różnych miejscach ale chyba nie byłeś w zasięgu LTE skoro miałeś limit 25 GB,
      jak jesteś w zasięgu LTE to masz LTE bez limitu, być może lejek jak już totalnie przesadzisz ale z pewnością nie po 25 GB

    • Jakub Konieczny

      Zasięg LTE był. Nazywajmy rzeczy po imieniu, ten cały „lejek” to limity. Po przekroczeniu określonej ilości GB internet przestaje być używalny, bo na jedną stronę czekasz 2 minuty. Może faktycznie, nie 25, a 50 GB (w najtańszej opcji), ale na dzisiejsze standardy to „trochę” mało.

      Wracając do tematu: żadne to wybawienie, jeśli może działać, może nie.

    • barts

      To nie wiem dlaczego, zawsze mam ponad 100 a często ponad 200 GB i nie miałem lejka. Od lokalizacji to chyba nie zależy bo często korzystam w innych miastach

    • zawiedziony

      do czasu, na 2 umowach przez kilka miesięcy nie miałem lejków, potem już regularnie Plus odcinał nie od sieci

    • Specjalista_Plus

      Czy po wykorzystaniu pakietu znajdujesz się w zasięgu LTE i posiadasz aktywną na koncie usługę LTE bez limitu? Od kiedy występuje opisywana sytuacja?

  • peter

    Nie ma operatora z prawdziwym ‚no limit’. Kwestia tego czy ktoś przycina
    szybko czy dopiero jak ktoś internetem obdzieli sąsiadów i ciągnie za 
    10 osób, wtedy dobrze że przycinają cwaniakom bo inni przez takich mają
    wolniej. Ktoś wykorzystuje na swoje potrzeby to limitu nie zobaczy

  • Wolf Piotr

    Moim zdaniem w regulaminie jest jasno napisane że jeżeli jesteś w zasięgu LTE Plusa to masz ‚no limit’:
    „zleca włączenie Usługi dodatkowej „Internet LTE bez limitu danych za 0 zł” oferującej nielimitowany dostęp do transmisji danych w technologii LTE na terytorium Polski w ramach zasięgu sieci Plus”

  • Bogdan

    Tylko nie z Tym sprzętem!!!
    Chodzi o odu idu 200!!!
    Wziąłem to na próbę bo myślałem że będzie lepsze od routera Huawei B 315 !!! Okazało się że jest to totalna kicha!!! W moim położeniu jest słabo z zasięgiem!!! Router Huawei B 315 jeszcze dawał radę z zewnętrznymi antenami!!! Ściąganie od 1 do 5 mega bitów na sekundę!!! Jest jeszcze możliwość przerzucić zasięg na h+ (3g) itp!!! Natomiast router odu idu nie kontaktował wogule!!! Brak zasięgu!!! Nie ma możliwości zmiany zasięgu na h+ (3g) !!! A to ważne jak się nie jest w zasięgu Sieci LTE!!!
    Dodam że cały ten internet od cyfrowego Polsatu jest totalna kicha!!! Nie polecam tego Internetu!!! Brak transferu przy prawie całym pakiecie neta!!!
    Dziadostwo i tyle!!!
    Pozdrawiam…

  • Zbyszek

    Specjalisto_plusa. Daruj sobie te próby „pomocy” Nic nie wskórasz podobnie jak dziesiątki konsultantów na infoliniach. Fakt faktem że Plus mocno się popsuł po przejęciu przez CyfrowyPolsat, ładuje ludzi na już przeciążone nadajniki, konsultanci nie mają wiedzy technicznej a do techników nie ma szans się dobić. Wyniki polecenia ping czy tracert powoduje popłoch po drugiej stronie słuchawki. Nie ma szans wytłumaczyć o co chodzi z problemem routingu na ich nadajniku. Pracownicy punktów obsługi klienta nie mają wiedzy na temat bieżących problemów na ich terenie, niewiele mogą zrobić poza wymianą sprzętu – przynajmniej z tym problemów nie ma. Ale – i te wymiany można by ograniczyć gdyby dostarczać przetestowane i sprawne urządzenia dla klienta. Koszmarne zestawy idu/odu z przyoszczędzonymi antenami co powoduje że ich potencjał i ciekawy pomysł został zmarnowany. Przeciążone nadajniki to niskie transfery, niestworzone problemy z zasięgiem spowodowane awariami nadajników które niby działają ale jednak nie działają. I nigdy nie zrozumiem ładowania kasy „w promocję” gdy nie ma warunków na realizację promowanych usług tak jak obecnie dzieje się w plusie.

  • Hhjj

    12-18ms? Fikcja.

  • Adam Fatyga

    Smierdzi sponsorem na kilometr. Plus ma zalosna jakosc intermetu LTE, zasieg tez masakra (mieszkam w srodku miasta). DL potrafi spasc do 3Mb/s.
    A co do sprzetu, nie ma to znaczenia z jakiej firmy wezmiesz. Mozesz wziac router z mozliwoscia podlaczenia anteny i tyle w tym temacie.

    • mega rozbawiony

      sorry ale bredzisz :) pomijając bardzo sporadyczne sytuacje wszędzie mam dobry sygnał, nawet w pociągu plus jest mocniejszy od t-mobile chociaż t-mobile akurat w pociągu powinien być ok bo ma umowę z pkp i swoje antenki, sprawdzam za każdym razem jak jadę i wracam do plusa bo szkoda mi czasu na bezpłatne mulenie

      ps. a w domu mam około 30 Mb/s. może wyjdź z piwnicy? :)

    • pawcio

      nie takie brednie :-) na południu Polski plus wcale nie działa kolorowo. też miałem problemy z transferem. brat nie wyrabiają nawet w dużych miastach. przynajmniej tak było kilka miesięcy temu jak jeszcze korzystałem z +. u pewnego innego dostawcy pokrycie IMO jest lepsze :-)

    • Adam Fatyga

      Jak by mi sie chcialo to bym wysylal raporty codziennie, jaka jest aktualnie predkosc.
      Poza tym mam telefon na 2 sim, jedna orange, druga plus. Nawet piszac to w tej chwili, plus ma 3 kreski, orange full.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, napisz nam:
      W jakiej miejscowości korzystasz z naszych usług?
      Model urządzenia, przy pomocy którego łączysz się z Internetem,
      Czy prędkości się zmieniają w zależności od pory dnia?

    • giga rozbawiony

      mam dual-sim i nie wiem skąd te brednie na temat lepszego pokrycia Plusa :-)

  • Lukasz Kowalczyk

    Jaki typ zabezpieczeń NAT posiada taki Internet?

    • Specjalista_Plus

      Routery w naszej sieci posiadają zamkniętą translację NAT. Jest możliwość otwarcia jej poprzez wykupienie publicznego statycznego adresu IP (koszt 18,45 zł miesięcznie – tylko w ofercie na abonament) oraz odpowiednie skonfigurowanie urządzenia (przekierowanie portów). Jeśli chciałbyś otrzymać szczegółową instrukcję, napisz przez formularz dostępny na naszej stronie (na samym dole „Porady – FAQ” i zakładka „zadaj pytanie”).

  • koobii

    Plus, Cyfrowy Polsat. Jak ja was nienawidzę.

    • misio

      <3

  • Nameless

    Mogę opisać moje doświadczenie z LTE dla domu od Plusa i ogólnie nie polecam. Zachodu z tym dziadostwem sporo, zasięg jest nieco lepszy niż z samego routera (70vs50%), ale prędkości niezbyt się zmieniają. Same prędkości były kiepskie, zazwyczaj ok. 1-4mb/s w godzinach 15-22, ogólnie max 10mb. Teraz mam lte od t-mobile, wg umowy ponoć bez zadnych limitów i lejków (przynajmniej przez pierwsze pół roku tak rzeczywiście jest), sam router z dwoma antenami, zasięg 75-90%, prędkości mam zazwyczaj od 40 do 50mb, tylko ping czasem podskoczy o 50ms w godzinach największego obciążenia. Wiem, że to nie bezposrednia zasługa t-mobile i bardzo dużo zależy od miejsca zamieszkania, ale akurat w mojej miejscowości LTE od ich śmiga najlepiej ze wszystkich operatorów, najgorszy był Plus, a drugi był Play z prędkością max. 20mb, Orange podobnie do Play.

  • Maciej Szkudlarek

    Tylko 15zł miesięcznie za neta, ale jeszcze 15 miesięcznie za router

  • Marcin

    Po 1 32 urzadzenia to bardzo mało. W dzisiejszych czasach mozna miec tyle żarówek wi fi w domu. Standardem jest minimum 128.
    Po 2 router ten ma bardzo złe opinie wystarczy poczytać
    Po 3 infrastruktura jest kiepska masa przeciazonych btsow i ludzie maja problemy by miec 2Mbit. Kupuja anteny na 800 MHz bo tam obciazenie jest mniejsze niz na LTE

  • Paweł

    „Założyliśmy się z Plusem…”

  • Dawid

    Posiadam taki zestaw od dwóch lat (choć mój obsługuje tylko pasmo 2.4 GHz widocznie coś się zmieniło przez ten czas). Szczerze nie polecam chyba że to jest ostatnia deska ratunku. O ile na początku transfer był akceptowalny (max 25 mb/s) to teraz jest dramat a do tego ping na poziomie 190 ms. Oczywiście raz lepiej raz gorzej. Dodam że mieszkam w miasteczku około 20 tyś. mieszkańców.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, podaj nam następujące informacje:
      Dokładny model urządzenia,
      Miejscowość, w jakiej występuje ta sytuacja,
      Prędkości pobierania i wysyłania, jakie uzyskujesz,
      Czy wartość parametru PING jest stała, czy zmniejsza się w określonych porach?

  • Piotr Graczyk

    z internetu plus korzystam i wiem już że nigdy więcej miał być lte bez limitu danych a to było tylko chwyt reklamowy i plus dostał karę za to na stronie uokik jest o tym informacja . Moja umowa już dobiega końca i rezygnuje przechodzę na sieć osiedlową debacom stała przepustowość gwarantowana którą wybrałem to 300 mb/s mają nawet 1 gb/s ale po co płacić jak tego nie wykorzystam na routerze na wiffi

  • Im

    Sprawdziłem wieczorem u sąsiada na Speedtest 2MB to max,tragedia.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, napisz nam:
      W jakiej miejscowości ma miejsce ta sytuacja?
      Dokładny model urządzenia,
      Czy prędkości zwiększają się o określonych porach dnia?

    • Michał Piwow

      Ignoruje mnie Pan Specjalista niżej, więc zapytam może tutaj bezpośrednio:
      „ja mam też 0,5mbps ale mam wrażenie że dopiero po jakiś 300-400gb. znajomy mi mówił o jeszcze większej ilości danych przed lejkiem u niego. nie mam zielonego pojęcia jak to jest liczone. specjalisto plus??? pomocy! help! ratunku!”
      ???

  • Borsuk
    • Borsuk

      W 1:03 pada imię i nazwisko konsultanta jednakże ja nie zrozumiałem ani imienia ani nazwiska. Konsultanci albo są na jakimś speedzie (10x redbull) albo celowo mówią niewyraźnie.

  • XXX

    Materiał powstał we współpracy z siecią Plus więc traktuje to z jednego wielkiego dystansu :) . I nie ma takiej możliwości zeby LTE konkurował z kablem np światłowodem nie ma takiej opcji . Mieszkam w małym mieście ale dobrze ze jednak są światłowody :) mam ulgę w domu. A po za tym na stronie cyfrowego polsatu wyrażnie pisze 50 Gb co jest :) u mnie to jest może dwa dni . A jeszcze jak przyjdzie weekend z brzydką pogodą to już lawinowo idzie oglądanie bez przerwy . Laptop , komputer , tv itd wiec taka prawda ze u mnie lTE się nie sprawdzi za mało 100 giga to też mega mało . Ja muszę mieć cały czas pełną przepustowość

  • XXX

    Jak by tak :P cyfrowy polsat zaczoł robić światłowód wow to by było coś .

  • Marcis

    Taa w plusie mam max 1Mb/s i to przy dobrych wiatrach.

  • Jarosz Mila

    Plus ma lejek od 200 albo 250 gb . Spadam mi do 0,5 Mbps

    • Michał Piwow

      ja mam też 0,5mbps ale mam wrażenie że dopiero po jakiś 300-400gb. znajomy mi mówił o jeszcze większej ilości danych przed lejkiem u niego. nie mam zielonego pojęcia jak to jest liczone. specjalisto plus??? pomocy! help! ratunku!

  • Pablo

    Lejki są i to dramatyczne, w zeszłym nieśmiącemu mniej więcej w 20 dniu cyklu rozliczeniowego przytroczyłem 200 GB, praca zdalna plus 3 TV smart i XBox dziecka, 3 Smartfony – wcale nie trudno o taki wynik tak na prawdę nie wiele robiąc.

    Zadzwoniłem do Polsatu (oczywiście internet LTE jest nie limitowany – Panie tam są już przygotowane na takich klientów wiec od razu podają punkt umowy. Jeśli nadużywasz sieci (to co mam zrobić powyłączać, TV, wypiąć z sieci smartfony i z komputera korzystać w wyznaczonych godzinach) prędkość może zostać zredukowana i tu UWAGA do 32kB/s modem po linii analogowej tyle wyciągał… generalnie na dzień dzisiejszy przy takiej przepustowości i tylu urządzeniach podłączanych do sieci domowej nie da się nawet otworzyć strony… można oczywiście dokupić (do nielimitowanego LTE) 3 GB w cenie 20 zł!!! Śmiech na sali!!! Jedynym całkowicie nie limitowanym internetem na chwilę obecną jest ten Domowy od T-Mobile!!!

    • Michał Piwow

      i jeszcze to bezczelne „LTe bez limitu” i gadanie w tekście o ściąganiu gier że steam :-D niby jak? 2 nowsze gry na HDD i po transferze. ja rozumiem że tekst sponsorowany, ale takie brednie O_o