Facebook

Facebookowi się udało. Snapchat zaczął tracić użytkowników na rzecz Instagram Stories

Jakub Szczęsny
Facebookowi się udało. Snapchat zaczął tracić użytkowników na rzecz Instagram Stories
22

Czy są na sali osoby zmęczone Snapchatem? Jeżeli wśród Was jest ktoś, kto mocno korzystał z tej platformy, a następnie przestał, bo nie widzi tam dla siebie miejsca, nie jest sam. Okazuje się, że robi tak coraz więcej osób. Co więcej - przechodzą one do bardziej wszechstronnej konkurencji.

A przecież mówiło się o Instagramie, że jest to usługa, która traci najwięcej na rzecz prostego, aczkolwiek bardzo silnego Snapchata. Boom na obrazki oraz krótkie filmy opatrzone naklejkami, filtrami oraz napisami już się skończył. Sam widzę to po swoich znajomych, którzy z tej aplikacji korzystają już odrobinę mniej lub nawet decydują się na jej opuszczenie.

Natomiast, trudno mi było stwierdzić, czy wraz z tym krokiem, przenoszą swoją aktywność gdzie indziej. My Day w Messengerze "nie zażarł", to jest pewne. Ale wygląda na to, że Instagram Stories zaczyna spełniać swoje zadanie.

Jak podaje TechCrunch, w 25 tygodni po uruchomieniu Instagram Stories, z tej usługi korzysta już 150 milionów użytkowników. Warto przypomnieć sobie, że w tym samym miejscu był Snapchat ze swoją całą platformą w czerwcu 2016 roku. Facebookowi udało się osiągnąć takie liczby z dwóch powodów - po pierwsze, Instagram ma naprawdę ogromną bazę użytkowników.

Dodatkowo, jest mocno promowany przez Facebooka w innych usługach. Dodajmy do tego mur, na który natrafił Snapchat podczas rozwoju swojej platformy - właściwie trudno jest wskazać kierunek, jakim mógłby dalej podążyć "duszek", by utrzymać własnych użytkowników. Instagram (i Stories) to platforma dużo bardziej wszechstronna, jeżeli chodzi o dystrybucję treści.

Snapchatowi nie pomaga również trend wśród znanych ludzi

Jak dalej wskazuje TechCrunch, agenci gwiazd wskazują na to, że Snapchat staje się coraz mniej atrakcyjnym kanałem dotarcia do fanów. Wskaźnik wyświetleń treści obniżył się ostatnio o około 20 procent, przy czym notuje się wzrosty dla tego samego wskaźnika w Instagramie. W dłuższym spektrum czasowym, Snapchat może nie wytrzymać konkurencji z potężnym Facebookiem, który ostatnimi czasy bardzo mocno kombinował z kopiowaniem Snapchata. Widać to doskonale nie tylko w Instagramie, ale również w My Day, na który tak mocno narzekają użytkownicy.

A propos Messengera, który przeszedł ostatnio sporo zmian - nie należy się przy tej okazji spodziewać ewentualnego zrezygnowania z My Day bezpośrednio w aplikacji. Wiemy jednak, że Facebook będzie chciał przenieść tę funkcję również do desktopowej odsłony komunikatora, po tym, jak stała się ona głównym kanałem komunikacyjnym w Facebooku.


Niedawno uruchomiliśmy serwis z Pracą w IT! Gorąco zachęcamy do przejrzenia najnowszych ofert pracy oraz profili pracodawców

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu