17

Ile gogli HTC Vive dotąd się sprzedało? Trudno w to uwierzyć [prasówka]

W sieci pojawiły się informacje na temat tego, jak duża liczba gogli HTC Vive do tej pory trafiła do użytkowników. Okazuje się, że wirtualna rzeczywistość szybko zyskuje na popularności.

Sprzedaż HTC Vive

Przedsprzedaż HTC Vive ruszyła 1 marca. W ciągu pierwszych 10 minut zarezerwowano 15 tys. egzemplarzy gogli. Oficjalna sprzedaż ruszyła 5 kwietnia. Od tamtej pory tajwańska firma w sumie sprzedała ponad 140 tys. sztuk HTC Vive. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę cenę oraz wysoki próg wejścia (wynikający m.in. z dużych wymagań sprzętowych co do komputera). Okazuje się, że wirtualna rzeczywistość spotkała się z ciepłym przyjęciem konsumentów oraz firm. Przy czym oczywiście trudno porównywać ten wynik z jakąkolwiek inną kategorią sprzętową – VR to ciągle segment niszowy, który dopiero się rozwija. W każdym razie trudno uwierzyć w to, że HTC Vive tak dobrze się sprzedaje. Jeżeli tak dalej pójdzie, biznes ten stanie się głównym źródłem utrzymania tajwańskiej firmy – wydaje się to szczególnie realne, gdy spojrzymy, jak radzi sobie ona na rynku mobilnym.

HTC 10 z Androidem 7.0

Dziś rusza proces aktualizacji HTC 10 do Androida 7.0 Nougat. Pierwsze odblokowane smartfony powinny już otrzymywać nową wersję oprogramowania. Nie wiemy jeszcze, jak duże zmiany w systemie zaimplementował producent i czy poza fundamentem w postaci nowego Androida, cokolwiek jeszcze ulegnie zmianie. Posiadacze modeli zmodyfikowanych przez operatorów poczekają dłużej, bo aż do początku przyszłego roku. HTC 10 nie jest jedynym modelem, który otrzyma Nougata. Producent obiecał też zaktualizować modele One M9 oraz A9.

Plex wprowadza inteligentne tagowanie zdjęć

Popularny serwer multimedialny teraz w wersji premium będzie nam samodzielnie oznaczał zdjęcia. Dzięki zastosowaniu technologii opartej o machine learning aplikacja potrafi samodzielnie rozpoznać, co znajduje się na danej fotografii, a następnie przypisać jej odpowiednie tagi. Jednocześnie zaktualizowano interfejs w taki sposób, aby znajdowanie zdjęć było możliwe właśnie w oparciu o te oznaczenia. Z rozwiązania tego będą mogli skorzystać wyłącznie posiadacze pełnej subskrypcji. Pozostali jednak również zobaczą zmiany, bo nowa aktualizacja wprowadza m.in. poprawki w wyglądzie, szybszy import zdjęć i ulepszoną galerię.

  • nokkj

    140 tysięcy żałosna liczba. Czekam z radością jak ta VR bańka pierdyknie.

    • regoat

      Skąd wiesz że żałosna? Porównujesz to czegoś?. Vr to przyszłość.

    • LinekPark

      Gier jedynie, ale oczywiście, można to traktować jako ucieczkę od rzeczywistości jeśli ma się puste życie.

    • kubix

      Gier jedynie?
      A co z AR? To jest technologia, która jest bardzo podobna do VR i może mieć szerokie zastosowania w biznesie.
      Zresztą, VR również. Np. biura architektoniczne, które pozwolą klientom zwiedzać wirtualny projekt domu z katalogu. Projektowanie modeli 3D z użyciem gestów w VR czy AR również może być praktyczne

    • LinekPark

      Ja tego nie widzę, bo to zapachu okolicy, skrzypienia podłogi, czy gładkości i równości ścian nie odda.

    • kubix

      Nie odda, ale to nie jest istotne. Przecież w tej chwili wybierając projekt również tego nie sprawdzisz.
      Co mogą dziś zobaczyć potencjalni klienci? Przecież z projektów niewiele wywnioskują. Dlatego tworzy się wizualizacje 3D. Czym innym jest wizualizacja na małym obrazku w katalogu, a czym innym możliwość swobodnego (no, prawie, co jakiś czas zaplączesz się w kable) zwiedzania modelu. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć, jakiej faktycznej wielkości będzie dom. Czy salon będzie dla Ciebie za mały, czy Ci wystarczy. Czy będziesz mieć sporo miejsca na szafy, czy też będziesz musieć upychać ubrania po kątach.

    • ammarmar

      VR ma taką samą przyszłość jak KInect, czy smartwatche. Kto chciał gadżet, to kupił, a reszta rozsądnie puka się w głowę i wzrusza ramionami.

      W artykule zapomniano wspomnieć, że sprzedano te 140 tys. egzemplarzy, po czym wyczerpali się „early adopters” i sprzedaż padła na ryj.

      Obecnie liczba posiadaczy hełmów VR (wg Steama) to 0,33% ogółu graczy i rośnie z zawrotną prędkością 0,02% na miesiąc. Czyli jeszcze tylko 3 lata i co 100 osoba będzie mieć jeden :) „VR to przyszłość” :D

    • SceptycznyStefan

      A ludzie z McKinsey w 1980 prognozowali, ze w 2000 bedzie 900,000 abonentow komorkowych w Stanach. Bylo ponad 100 milionow…

    • ammarmar

      Prognozowali pewnie biorąc pod uwagę ceny. Z tym, że telefon to rzecz przydatna, a hełm VR to zwykły gadżet. Nawet, gdyby je sprzedawali po 100zł za sztukę, to będą tak samo nieprzydatne, jak są teraz.

    • ammarmar

      Poza tym, urządzenia VR w tej, czy innej formie, istnieją chyba od połowy lat 70-ych i rewolucji jak nie było, tak nie ma.

    • SceptycznyStefan

      Pewnie. Kto by pomyślał, że granie w węża na telefonie czy inne źle ptaki jest przydatne…
      Co do użyteczności VR, zobacz keynote z Oculus Connect.

    • ammarmar

      Reklamy mam oglądać?

  • Piotr Lechniak

    Nie ma co się oszukiwać… ta liczba jest bardzo mała. Według mnie nie wygląda to dobrze.

  • Łukasz Polowczyk

    Czy u was w Plex też jest problem z zatrzymywaniem odtwarzania filmów? Jak zatrzymam i wznowię to zaczyna się ładować film od nowa z jednoczesnym zacięcie paska odtwarzania w prawidłowym miejscu. Muszę wtedy kliknąć w to miejsce i odtwarza się mniej sięcej od prawidłowego miejsca.
    Nie wierzę że takie coś nie jest naprawione.
    Korzystam z Plex na Linux Mint Cinnamon 18.

    • Procton

      Też tak miałem ostatnio odtwarzajac przez chromecast.

    • Łukasz Polowczyk

      Niby zrobisz sobie fajny katalog z plakatami a tu taki luj. :|

  • Linus Tech Tips dobrze podkreśla problemy adopcji VR na rynku zwykłych konsumentów. Jak na razie to drogi gadżet dla wybranych