Podejrzewam, że temat ACTA jest, przynajmniej dla części z Was równie męczący co sprawa smoleńska dla wielu naszych rodaków. Wałkujemy ten temat i protestujemy przeciw wspomnianej umowie jednak nie ze względu na nasze przekonania polityczne, a wyłącznie z poczucia zagrożenia wolności słowa jakie nieść może przyjęcie tej umowy. Przypadki, gdy pod pozorem ochrony praw autorskich, dokonuje się cenzury informacji znamy już z USA. O jednym z takich epizodów, pisałem nieco ponad miesiąc temu. Dzisiaj jednak nie mam zamiaru ponownie rozwijać kwestii prawnych. Chciałbym natomiast poruszyć kwestię hipokryzji jaka rośnie w mediach, wokół sprawy ACTA.

W momencie gdy formułuję ten wpis, premier Tusk informuje mnie z ekranu telewizora, że udzielił upoważnienia na podpisanie ACTA przez polską ambasador. Premier tłumaczył co prawda, że podpisanie umowy nie oznacza jej ratyfikacji, a ta z kolei odbywać będzie się w kilku etapach.

Ale ok. Z premierem można się nie zgadzać. Nie można jednak zarzucić mu hipokryzji, przynajmniej w kwestii ACTA. Szef rząd mówi jasno – podpisujemy umowę bo uważamy, że nie jest ona szkodliwa w kontekście wolności słowa. Ok. Prawo premiera do jego własnej opinii, choć nie da się ukryć, że jego opinia zwykle stanowi prawo. Przynajmniej do momentu opuszczenia urzędu.

Zachowanie i wypowiedzi pozostałych polityków oraz osób publicznych w sprawie ACTA, zasługują na wpis na Antywebie.

Zacznijmy od ministrów Boniego i Zdrojewskiego. Otóż ci panowie, tak szybko pojawili się w kontekście ACTA jak szybko zniknęli. Nie chcę nikogo obrażać, ale mister Zdrojewski (którego bardzo lubię, bo ma zasługi jako szef ministerstwa kultury) pojawił się publicznie, tylko w celu stwierdzenia, że jest mu przykro z powodu wrzawy jaka rozgorzała w wyniku niedomówień narosłych w sprawie ACTA.

Według mnie, takie słowa w ustach ministra są niepoważne, żeby nie powiedzieć – śmieszne. Każdy minister ma przecież za zadanie reprezentować najlepiej rozumiane interesy swoich obywateli, w kontekście działalności swojego ministerstwa. Prawda? Przynajmniej w teorii.

Tymczasem tą wrzawę, która wywołała taki smutek u ministra Zdrojewskiego, wywołał nie kto inny jak obywatele. Ci sami, których interesy mają być reprezentowane przez ministra oraz jego kolegów z rządu. Minister Zdrojewski nie powinien więc odczuwać jakichkolwiek negatywnych uczuć. Wręcz przeciwnie. Powinien wykorzystać nadarzającą się okazję i wytłumaczyć ludziom w czym rzecz.

Ministrowie nie mają chyba jednak czasu na jakiekolwiek tłumaczenia. Minister Boni, dzisiaj już bez skruchy, tak widocznej w sobotę, stwierdza że nie możemy nie podpisać ACTA, bo jest już za późno. A ja pytam – kto nas popędza (oczywiście poza zbliżającą się uroczystością w Tokio)? Czy wątpliwości obywateli nie powinny być najważniejsze rządu?

Opozycja, która stanęła murem przeciwko ACTA, również nie daje nam poczucia, że spełnia swoją rolę. We wzorcowym systemie parlamentarnym, zadaniem opozycji jest reprezentowanie interesów mniejszości wyborczej oraz obrona obywateli przed niekorzystną polityką władzy. Tymczasem mamy sytuację, w której politycy opozycji bezmyślnie opowiadają się przeciwko ACTA, ale nie dlatego, że znają zagrożenia wynikające z przyjęcia tej umowy. To zwykła dyscyplina partyjna, której celem jest wykorzystanie porażki rządu. Obrona praw obywatelskich? Kogo to w ogóle interesuje?

Ważne jest tylko powtarzanie formułek opracowanych przez partyjną centralę. Jeśli wsłuchacie się w wypowiedzi kilku polityków którejś z partii, na temat ACTA, zauważycie jedną prawidłowość – wszyscy mówią to samo. Nawet nie na ten sam temat, ale dokładnie to samo. Jak gdyby wygłaszali oficjalne stanowisko swojej partii. Niektórzy starają się jednak wysilić na oryginalność. Wiadomo – głośniej zaistniejesz w mediach, może dostaniesz wyższe miejsce na liście w najbliższych wyborach.

Czytając takie wypowiedzi, wolałbym chyba jednak, aby politycy ograniczyli się do oficjalnych stanowisk partyjnych.

No i na koniec zostawiam swojego ulubionego komentatora klasy celebrity. Jest nim nie kto inny jak Zbigniew Hołdys. Pozwolicie, że nie będę cytował wywiadu z Hołdysem, ale podam tylko odnośnik do niego. Całość sprowadza się do tego, że my – internauci jesteśmy chciwi i chcemy wszystko za darmo, a twórcy pokroju Hodysa nie mają co do garnka włożyć. Ja natomiast chcę wszem i wobec poinformować, że jestem internautą, który kupuje legalną muzykę oraz w formie fizycznej i cyfrowej. Jestem również blogerem, a co za tym idzie – postrzegam siebie jako twórcę. Mam bardzo osobisty stosunek do swojej twórczości. Oddałbym jednak wszystkie prawa autorskie za możliwość swobodnego wyrażania własnej opinii.

Nie muszę jednak niczego oddawać. Żaden twórca nie musi. Historia udowadnia bowiem, że jakość broni się sama. Ale o wolność słowa należy walczyć nieustannie.

Problem tkwi jednak, w tym że ciężko jest naszym politykom sięgnąć okiem za ocean i zauważyć, że zagrożenie jest realne.

Spodobał Ci się tekst? Poleć znajomym:
  • http://ittechblog.pl/2012/01/24/anonymous-wzywaja-do-zaprzestania-atakow-na-strony-rzadowe/ Tomek

    Oto lista or­ga­ni­za­cji z którymi pro­wa­dzono „kon­sul­ta­cje spo­łeczne” (ja bym je nazwał korporacyjne/z grupami, które naj­wię­cej zyskają ;)):

    Business Software Alliance, Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak.
    Federacja Stowarzyszeń Naukowo Technicznych NOT.
    Fundacja Ochrony Twórczości Audiowizualnej.
    Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.
    Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.
    Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka.
    Stowarzyszenie Aktorów Filmowych i Telewizyjnych SAFT.
    Stowarzyszenie Architektów Polskich.
    Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP.
    Stowarzyszenie Autorów i Wydawców “Polska Książka”.
    Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
    Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych “SYGNAŁ” 14.Stowarzyszenie Filmowców Polskich.
    Stowarzyszenie Ochrony Własności Przemysłowej.
    Stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO.
    Stowarzyszenie Twórców Ludowych.
    Stowarzyszenie Wydawców REPROPOL.
    Stowarzyszenie Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi Twórców Dzieł Naukowych i Technicznych KOPIPOL.
    Telewizja POLSAT S.A.
    Telewizja Polska S.A.
    TVN S.A.
    Związek Artystów Scen Polskich ZASP.
    Związek Artystów Wykonawców STOART.
    Związek Polskich Artystów Fotografików.
    Związek Polskich Artystów Plastyków.
    Związek Producentów Audio Video ZPAV.

    • http://wp-games.pl/ Łukasz

      No właśnie, a gdzie są organizacje broniące praw konsumentów dóbr kultury? Ani jednej na tej liście nie ma.

    • Przemek

      Zadziwiające, że żadna z tych organizacji nie przedstawia swojej opinii odnośnie tego, dlaczego nie oprotestowała ACTA.

    • Czytelnik

      Czyli poradzili się mafii ściągającej haracze od utworów itp. nie dając prawie nic autorom.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=1450614358 Łukasz Łoboda

      “Hej mamy projekt ustawy co by Bankierzy nie płacili podatków!
      No to chodź ich zapytamy co o tym myślą, kto wie może się zgodzą”

    • Mark

      Mógłbyś podać źródło tej listy? Szukam od jakiegoś czasu właśnie tego zestawienia.

    • simsimon

      Zaprawdę więc “nikt [...] nie zapytał o zdanie twórców, wynalazców, producentów – czyli głównych poszkodowanych” – tako rzecze Zbyniu Hołdys.

    • http://ittechblog.pl/2012/01/24/anonymous-wzywaja-do-zaprzestania-atakow-na-strony-rzadowe/ Tomek

      @Mark jest w tekście na stronie.

    • arkadiusz87

      Nieźle, ciekaw co odpisały telewizje podczas konsultacji ? ? ? bo reszta zapewne są zadowolone [popierają] z ACTA

    • Mark

      Tomek: ale na której stronie? gdzie? Bo ja już chyba jestem ślepy.

    • Mark
    • http://www.ikony.czest.pl Jarek Kula

      http://www.ikony.czest.pl w BLACK AUT Niby jesteśmy wręcz strasznie niszową Pracownią ale właśnie dlatego PROTESTUJEMY !!!! Z racji niszowości naszej twórczości mamy ten komfort iż obejmuje nas prawo cywilne bez konieczności Płacenia za gówno dziwnym organizacjom ! PANSJA PREZIA Z ZASPU (i kilku innych takich dziwnych tworów) IDZIE Z WASZEJ KASY OBUDŹCIE SIE !!!! Kukiz pięknie dziś powiedział ….”my mamy 15%)”… resztę biorą oni ! JACY ONI ??? CI OD ACTA !!!!!!

    • http://texy.co Jacek Artymiak

      Czekam z utęsknieniem na wypowiedź przedstawiciela Stowarzyszenia Twórców Ludowych w sprawie ich poparcia dla ACTA. Toć uni lepi wiedzo jak tyn nernet okrado ich z psichodóf łod babuf struganych z lipy.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=688039003 Dekard Aep Vidhell

    jak nie mogą nie podpisać, to niech podają się do dymisji

    • Ocenzurowano

      Za pozno zeby sie wycofac bo juz wzieli w lape od amerykancow… :D

  • http://agregaty-serwis.pl Agregaty

    Trzeba dorzucić do tych którzy zyskają firmy farmaceutyczne – leki generyczne i firmy biotechnologiczne zainteresowane wprowadzeniem GMO do Polski – najlepiej od kuchni !

  • Paweł

    Nie wiem dlaczego bronisz premiera i krytykujesz jego podwładnych. Bez jego zgody nie mogą puścić bąka.

    Popierałeś w internetach platformę, to teraz przeproś i nazwij ich po imieniu. Honorowo :)

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Nie bronię Tuska. Stwierdzam tylko, że w tej sprawie, na tle innych, nie ściemnia i nie miota się.

    • Marcin

      Ale arogancji nie można mu odmówić.

      Retoryka w stylu “nie widzę problemu a przed hakerami się nie ugnę” to jest celna w odniesieniu do motłochu i pospólstwa, które ma siedzieć cicho i nie fikać jak władza robi swoje.

      Tym razem (mam nadzieję) jednak chyba kiepsko trafił. Nie ma bowiem do czynienia z hodowcą papryki czy zapłakanymi kobiecinami (jedni i drudzy mają rację – ale są łatwi do zignorowania i nawinięcia im makaronu na uszy).

      1. Stracił moim zdaniem fundamentalną bazę poparcia wśród tej grupy społecznej jaka dała mu władzę 5 lat temu i przechyliła szalę także w ostatnich wyborach.

      2. Traktowanie przez niego spraw merytorycznych w sposób oderwany od społeczeństwa świadczy o nim bardzo źle i to się zemści.

      To samo zresztą dotyczy i Pawlaka i Boniego i Zdrojewskiego też.

      Ale fakt jest faktem – zapisów w ACTA nie można traktować hurtowo bo są zbyt skomplikowane. Niemniej jednak jeżeli nawet się dostrzega pewne wartości płynące z tej umowy – bo trudno się nie zgodzić z myślą przewodnią dot. zwalczania podróbek towarów itp. To najgroźniejszy i to na fundamentalnym poziomie jest duch tej umowy który przekazuje masę uprawnień i władzy dotychczas zastrzeżonych dla instytucji rządowych w ręce prywatnego i to pazernego do bólu korporacyjnego biznesu.

      I jeżeli tego rządzący nie chcą dostrzec i będą nam na siłę wtłaczać to prawo tylnymi drzwiami to się skończy naprawdę jak w Egipcie czy kilku innych miejscach.

      Bo takie tanie zagrywki przejdą w wielu spolegliwych społeczeństwach – ale w Polsce… oj nie widzę tego :)

  • Krystian

    Nie mogą nie podpisać bo ?? No bo przecież podpadniemy całemu światu. To że nie szanują zdania własnego narodu jest przecież nieistotne…

  • Kuba

    Paweł, ale to lepiej by było gdyby opozycja była za ACTA? W tej sprawie nie interesuje mnie czy oni zdają sobie sprawę z zagrożenia, czy chcą tylko być anty rząd. Ważne, że są po mojej (naszej) stronie.

    Można by to podciągnąć pod wszystkie reformy itp., że opozycja zawsze robi na złość rządowi, a nie według własnych przekonań (bardziej by pasowało własnych interesów). No chyba, że to zależny od tego kto jest w opozycji.

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Tylko, że w ten sposób to puste PRowskie gesty.

    • Batrosso

      A co mieliby jeszcze twoim zdaniem zrobić?! Śmieszny jesteś człowieku krytykując opozycję za krytykowanie ACTA, i jednocześnie bronienie tego z wilczymi oczami które ACTA nam załatwił… szkoda słów nawet.

    • krist

      Ciężko powiedzieć, że załatwił ;-) Europoslowie np. PiS głosowali za ACTA w PE… A teraz krzyczą najgłośniej… SLD jako jedyna partia przed wielkim wybuchem paniki już rok temu podjęła próby ujawnienia całego dokumentu – niestety nieudane…

  • Lilithrin

    Dobre pytanie: Kto, lub co rząd popędza i dlaczego jest już za późno?

    • Maciej

      Bo już się zobowiązali w listopadzie 2011r (tak się wypowiedział jeden z polityków PO). Widocznie coś potajemnie podpisali. Więc całe te spotkania rządu z internautami były z góry przesądzone. Takie zagranie PR jak zwykle.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000219706064 Krzysztof Biernat

    Świetny tekst. Dzięki :).

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=688039003 Dekard Aep Vidhell

    Tusk czuje się szantażowany … to niech zrobi referendum w sprawie ACTA

  • bidji
  • BolekWu

    Można się z Hołdysa nabijać i go krytykować, ale prawda jest taka, że poza walką o wolność słowa masa internautów faktycznie wydaje się walczyć o totalną anarchię w internecie i wolny dostęp do wszystkiego. Nie można mieszać tych dwóch spraw. Czym innym jest protestowanie przeciwko złemu aktowi prawnemu, a czym innym dążenie do zupełnego pozbawienia artystów praw do swoich dzieł.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: Nie bronię Tuska. Stwierdzam tylko, że w tej sprawie, na tle innych, nie ściemnia i nie miota się.

    A jak nazwiesz “pierdzielenie”, że się nie ugnie przed rzekomym szantażem anonimowych, a umowę podpisze, bo podpisze? I umowy nie można nie podpisać, bo nie można nie podpisać? To jest jakiś bełkot.
    Skoro jest taki nieugięty, to niech wstrzyma podpisanie umowy do czasu przeprowadzenia pełnych konsultacji, zamiast przepychać papier kolanem i robić furtkę dla dokumentu który nie wiadomo czy przejdzie ratyfikacje. Po co to robi?

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Dla tego napisałem, że nie zgadzam się z jego opinią. Sposób wyrażenia tej opinii jest jednak zdecydowanie bardziej ugruntowany i podparty jakąś argumentacją. Nie ma powtarzania partyjnych formułek. No ale z drugiej strony, przecież Tuskowi formułek już nikt nie pisze.

  • http://ddarko.org DDarko

    Smutne jest, to wszystko … ustalanie nam (obywatelom) praw za naszymi plecami, za zamkniętymi drzwiami, wbrew naszej woli.

    Chętnie bym obalił ten cały rząd… Tylko co potem… nie ma lepszej alternatywy. Może wrócimy do czasów władzy królewskiej.

  • http://danys.pl Danys

    Dobry tekst i wcale nie jest za ostry. Mnie irytuje ta ciągła chęć podpisania ACTA mimo szerokiego sprzeciwu internautów. Mają swoje interesy w tym, stąd ta motywacja.

    Mnie chyba jednak bardziej ucieszyło, że Jurek się dołączył niż zmartwiło, że Hołdys poparł ;) http://owsiaknet.pl/

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: Tylko, że w ten sposób to puste PRowskie gesty.

    Na razie PRowskie gesty robisz Ty – dla polityków? Człowieku :)

    Co ma zrobić opozycja, wysypać zboże czy zablokować mównicę? A może dać w zęby politykom koalicji?
    Dzisiaj, na manifie w Warszawie byli zarówno kibice (utożsamiani z pis) jak i aktywiści lewicowi (utożsamiani z sld i rpp). Da się? Da się. A Ty broń dalej szkodnika (dyspozycja do podpisania ACTA) i nieroba (to akurat paradoksalnie jest dość pozytywne – im mniej aktywności politycznej tym lepiej).

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Wow. No jeszcze zrób ze mnie agenta PO i już mamy jasność co do Twoich poglądów. Daruj.

    • krist

      Ciężko powiedzieć, że załatwił ;-) Europoslowie np. PiS głosowali za ACTA w PE… A teraz krzyczą najgłośniej… SLD jako jedyna partia przed wielkim wybuchem paniki już rok temu podjęła próby ujawnienia całego dokumentu – niestety nieudane…

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000281820168 Wojciech Janik

    Premier Tusk ogłosił dzisiaj że nie ugnie się przed szantażem hakerów. To nie oni będą dyktować Rządowi wybranemu w demokratycznych wyborach co i jak ma robić. Tylko że afera z ACTA nie zaczęła się od ataków hackerskich ale od protestu zwykłych internautów – obywateli którzy domagali się zajęcia kwestią która ich martwi. Pomimo ogromnego poruszenia, wysyłania masy maili, kontaktowania się z mediami, jedyne co udało nam się osiągnąć to lapidarne sformułowania na niektórych portalach informacyjnych w stylu “internauci protestują przeciw umowie anty-pirackiej”. Dopiero po atakach hackerskich dziennikarze oraz politycy bliżej przyjrzeli się sprawie. I tak jak z początku protestujący obywatele dostali łatkę piratów, tak teraz przypisuje się nam bycie hackerami. Uczciwie protestujący internauci w liczbie ponad 150 tysięcy nie zostaną wysłuchani, ponieważ kilka osób zaatakowało strony rządowe i poparło protestujących w ich sprawie.
    Czy to jest normalne?

    • Darad

      Tu muszę wtrącić swoją opinię o mediach, bo to, że rząd reaguje na protesty obywateli dopiero jak zostaną nagłośnione to standard. No to o nagłośnieniu: W zeszłym tygodniu spodziewałem się prześcigania w “odkrywaniu afery”… w czołowych stacjach cisza. W sieci coraz więcej wzorów petycji, zasypywanie skrzynek rządowych… cisza, najważniejszy jest Palikot, który NIE popełnił przestępstwa bo NIE zapalił trawy. Zapowiadane większych protestów, ataków na strony… cisza (wiem, że “telewizja kłamie” ale zaczynam zmieniać zdanie nt. teorii spiskowych;) ). Pada kilka stron… no już nie da się nie zauważyć, media pokazują wiadome wystąpienie rzecznika. Zhakowanie strony premiera… społeczeństwo dowiaduje się, że admin był idiotą a Tusk nie pamięta hasła w swoim laptopie, dyskusja o bezpieczeństwie stron gov.pl. Jaki jest powód ataków, o które kwestie zapisów chodzi? – streszczone do dwóch zdań. “Konsultacje społeczne” przeprowadzone z:
      Telewizja POLSAT S.A.
      Telewizja Polska S.A.
      TVN S.A.

  • Piotr

    Nie chce tutaj uprawiać demagogii ani wojny politycznej ale odpowiedź dlaczego nie można nie podpisać jest dość prosta – rząd polski a w szczególności premier okazałby się być niewiarygodnym a przecież cała jego ostatnia aktywność zaczynając od expose ma tylko 1 cel. Jaki? Można się domyśleć, że nie jest nim dobro narodowe.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=688039003 Dekard Aep Vidhell

      sepleni po angieslku, a chce być baronem UE:> Kaszub, to może Niemcy go przygarną za jego lojalność

  • AS

    Inaczej mowiac, premier Tusk ulegl lobby organizacji dzialajacych na rzecz tworcow. Inaczej mowiac, premier Tusk woli reprezentowac firmy i organizacje niz obywateli.

    Kolejny powod zeby w nastepnych wyborach powiedziec PO wielkie NIE.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=688039003 Dekard Aep Vidhell

      ma armie 900 urzędników + rodziny, to twardszy elektorat iż ma Radio z Toronto:)

  • Zbigniew

    Pominął Pan bardzo istotny punkt w życiorysie Zbigniewa Hołdysa
    http://di.com.pl/news/13245,0,Pirackie_programy_w_firmie_Holdysa.html
    PS
    Chyba coś nie działa ten formularz. jeśli wielokrotnie dodaje tą informację to przepraszam i proszę o usunięcie.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: Wow. No jeszcze zrób ze mnie agenta PO i już mamy jasność co do Twoich poglądów. Daruj.

    Uważam, że jesteś politycznym lizusem, a nie agentem PO. Różnica znaczna. I na Twoim miejscu wolałbym być agentem niż lizusem :/

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      W sieci jest wystarczająco dużo osób mieszających wszystko i wszystkich z błotem. Ja chcąc wyrazić krytykę wobec czyichś poglądów, mogę obyć się bez takiej retoryki. Ale Ty nie krępuj się.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: Dla tego napisałem, że nie zgadzam się z jego opinią. Sposób wyrażenia tej opinii jest jednak zdecydowanie bardziej ugruntowany i podparty jakąś argumentacją. Nie ma powtarzania partyjnych formułek. No ale z drugiej strony, przecież Tuskowi formułek już nikt nie pisze.

    Dobrze. Napisz dlaczego NIE MOŻNA TERAZ NIE PODPISAĆ TEJ UMOWY. Dziękuję.

  • http://antyweb.pl Zbigniew

    Pominął Pan jeden bardzo istotny moment w życiorysie Zbigniewa Hołdysa
    http://tinyurl.com/7zsvrod

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Pominąłem celowo, bo chciałem zrzucić kopanie leżącego na kogoś innego:)

  • Józek K

    hahaha, jakie organizacje. Już wczoraj padłem jak slyszałem wśród wymienianych Polsat i TVN – faktycznie, profesjonaliści heheheh.

    Dzisiaj na trójce “były haker” pięknie zjechał tych tak naprawde nieuków, z których 90 % nie ma pojęcia o tym jak funkcjonuje Internet. Szczerze mówiąc myślałem, że oni są głupi, ale po podaniu tej listy jestem pewien, że to jest pełna premedytacja.

    Dla odmiany. Potrzeba 500 tysięcy, ponad 250 tys druków pobrane – można je wyslać pocztą, a niedługo będzie można je przekazywać lokalnie w miastach

    http://www.referendumacta.pl/

    Razem możemy się postarać o referendum. W sondach 90 % jest na nie i bierze w nich udział całkiem sporo ludzi, więc szansa jak najbardziej jest.

  • pzo

    mnie troche smieszy w tej calej prawie stadne zachowanie wielu ludzi. Tak naprawde znaczna wiekszosc z nas w ogole nie przeczytala nawet jednej strony regulacji. Polacy maja jednak taka natura ze wystarczy aby ktos podrzucil haslo ‘ratunku wrog bija!’ to odrazu zerwie sie buczny tlum, nie patrzac kto jest wrogiem i jakie on ma argumenty. Nie mowie ze ACTA nie dobra bo nie wiem do konca – tez nie czytalem, a pewnie jak bym czytal to bym nie zrozumial prawniczego belkotu. Wszystkie strony no acta na ktore ludzie podsylali linki tak naprawde nie wiele rozjasnily mi sytuacje, a niektore wrecz filmiki uwazam za propagandowe. Dlatego mam szaczunek dla tych nielicznych artykulow ludzi, ktorzy akurat przeczytali ustawe i np. maja inne zdanie.

    Zauwazylem ze na pytanie “pokaz mi konkretnie zapis w ustawie ktory jest konkroweryjny” wiekszosc wymieka albo podaje linka do artykulu z 2010 roku jakis profesorow gdy ACTA wygladala inaczej i nie zawieral tych poprawek.

    Dlatego ludzie wiecej krytycyzmu do wszystkiego co wam podsuwaja pod nos niezaleznie od strony.

    • http://ittechblog.pl/2012/01/24/anonymous-wzywaja-do-zaprzestania-atakow-na-strony-rzadowe/ Tomek

      Ech a Ty się nie znasz wcale lepiej. To nie jest taka prosta sprawa na “pokaż paragraf” chodzi o kierunek i pole do nadinterpretacji + proces w jakim odbywała się legislacja i lobbing.

    • bidji
  • Jan

    Korwin-Mikke od ZAWSZE był przeciwko ograniczaniu wolności, również w Internecie. Nie chcieliście go, to teraz mamy!

    • bidji

      niestety Jego Królewska-Mość jest, jak to się mówi, niewybieralny z powodu swojego szalonego wzroku i ogólnego oszołomstwa

  • dfvasdf

    Łukasz: No właśnie, a gdzie są organizacje broniące praw konsumentów dóbr kultury? Ani jednej na tej liście nie ma.

    a jakie masz jako konsument problemy z kupnem tego co kradniesz z sieci ?

    • http://ittechblog.pl/2012/01/24/anonymous-wzywaja-do-zaprzestania-atakow-na-strony-rzadowe/ Tomek

      Jeśli myślisz, że ACTA uderza jedynie w “złodziei” to w ogóle jej nie czytałeś albo nie zrozumiałeś.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: W sieci jest wystarczająco dużo osób mieszających wszystko i wszystkich z błotem. Ja chcąc wyrazić krytykę wobec czyichś poglądów, mogę obyć się bez takiej retoryki. Ale Ty nie krępuj się.

    Chwalisz premiera a nie krytykujesz, więc nie ściemniaj tylko odpowiedz na pytanie poniżej – dlaczego nie możemy nie podpisać ACTA.

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      A Ty najwyraźniej nie przeczytałeś wpisu dokładnie. Napisałem, że według Boniego, nie możemy nie podpisać.

      Według mnie mamy wszelkie prawo nie podpisać ACTA. Ty chyba zatrzymałeś się na fragmencie o Tusku i nie dałeś rady przeczytać dalej. Ale to długi wpis, więc wybaczam.

  • Darek1963

    To jest totalne dziadostwo i kompletna ignorancja takiej siły, jaką jesteśmy My użytkownicy internetu !! Nie dajmy się kanaliom , którym zufaliśmy wcześniej i oddaliśmy swoje głosy poparcia. Pozdrawiam.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: A Ty najwyraźniej nie przeczytałeś wpisu dokładnie. Napisałem, że według Boniego, nie możemy nie podpisać.Według mnie mamy wszelkie prawo nie podpisać ACTA. Ty chyba zatrzymałeś się na fragmencie o Tusku i nie dałeś rady przeczytać dalej. Ale to długi wpis, więc wybaczam.

    Tzn. mamy dołączyć jeszcze wątek Hołdysa do tej dyskusji?
    Rozmawiamy o Twoim Mężu Stanu, który wg Ciebie w sprawie ACTA zachowuje się OK, źli są jedynie jego pracownicy. Nie interesuje mnie czy wg Ciebie możemy podpisać ACTA czy nie – musiałbyś mieć jakieś tajne informacje, które posiada Twój Mąż Stanu, na które jego podwładny Boni “Cyfryzacja” Michał. Chyba, że Boni “Cyfryzacja” Michał wie więcej niż swój szef?

    • http://dailytech.pl Paweł Iwaniuk

      Pozostawiam Twój strapiony umysł w spokoju.

    • Adam

      Haters gonna hate. Człowieku daj sobie spokój, bo się tylko pienisz bez sensu.

  • Paweł

    Paweł Iwaniuk: Pozostawiam Twój strapiony umysł w spokoju.

    Ja i nie tylko ja będę musiał Ci przykleić bardzo przykrą etykietkę związaną z ACTA. Jeszcze możesz schować wazelinkę :)

    • Wesoły Romek

      Człowieku, przeczytaj najpierw wpis który komentujesz zanim się do cna zbłaźnisz.
      CAŁY wpis.
      Ze ZROZUMIENIEM.

  • janekk
  • Wireless

    Paweł Iwaniuk: e w tej sprawie, na tle innych, nie ściemnia i nie miota się.

    Nie ściemnia? Rozbawiłeś mnie do łez. Pozdrowionka

  • Paweł

    “Cała procedura trwająca od lat była jawna. Wcześniej ACTA była poddana konsultacjom.”
    (c) Donald Tusk

    “Sposób wyrażenia tej opinii jest jednak zdecydowanie bardziej ugruntowany i podparty jakąś argumentacją.”
    (c) Paweł Iwaniuk o wypowiedzi Donalda Tuska

    “Szef rząd mówi jasno – podpisujemy umowę bo uważamy, że nie jest ona szkodliwa w kontekście wolności słowa.”
    (c) Paweł Iwaniuk

    “Wniosek do Sejmu złożę wtedy, kiedy wszelkie wątpliwości zostaną zerwane”
    (c) Donald Tusk

    “Nie bronię Tuska. Stwierdzam tylko, że w tej sprawie, na tle innych, nie ściemnia i nie miota się.”
    (c) Paweł Iwaniuk

  • Hendryk

    Hipokryzja Tuska jest oczywista. Jacy żałośni są ludzie, którzy jeszcze tego nie widzą. Pamiętacie jak obiecywał “miłość”? Tą “miłością” w jego filozofii jest on sam. “Jestem u władzy, to znaczy, że jest miłość. Czy ktoś ośmieli się głosować przeciw miłości?”
    Nie pierwszy raz PO chce ocenzurować internet, a łatka zwolenników policyjnego państwa ciągle przyczepiana jest do PiS.

  • BErti

    Paweł Iwaniuk: (…) przecież Tuskowi formułek już nikt nie pisze.

    ORLY? Pomagier arcyłotra, Igor OStachowicz kasę bierze pewnie za darmo…

  • seb
  • Józek K

    http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,11025613,Wszystko__co_chcecie_wiedziec_o_ACTA___odpowiedzi.html

    kolejne kłamstwa PO. Boni wczoraj mówił, że ACTA nie zmieni polskiego prawa. Faktycznie nie zmieni go bo … nie musi. ACTA będzie ponad nim.

    Jeśli więc koncern zwroci się do polskiego ISP o nasze dane osobowe to pomimo naszej “krajowej” ustawy o ochronie danych osobowych, te dane zostaną wydane. Pięknie, co ?

    To jest kłamstwo na kłamstwie.

    Legalizacja monopolu określonych grup. Jest spore niebezpieczeństwo, że zamienniki leków, zamienniki części samochodowych też … znikną. Chyba każdy wie jakie są ceny fabrycznych części.

  • http://www.tokfm.pl/blogi/ulewamiesie/2012/01/spac_zrec_kopulowac Artur Olchowy

    Jarek Kula: http://www.ikony.czest.pl w BLACK AUT Niby jesteśmy wręcz strasznie niszową Pracownią ale właśnie dlatego PROTESTUJEMY !!!!

    Niniejszym przepraszam, że chciałem na blogu ikonom dorysowywać wąsy. Nie byłem precyzyjny – chcę dorysowywać wąsy cyfrowym kopiom ikon, tak jak to się czyni ze Stworzeniem Adama Misia Aniołka. :)

  • pzo

    Tomek: Ech a Ty się nie znasz wcale lepiej. To nie jest taka prosta sprawa na “pokaż paragraf” chodzi o kierunek i pole do nadinterpretacji + proces w jakim odbywała się legislacja i lobbing.

    Przeciez napisalem ze nie czytalem, a te filmiki na youtube to propaganda. No ja wlasnie mowie pokaz te przepisy ktore mozna nadinterpretowac. Nie rozumiem tez tlumaczenia ze chodzi o kierunek i ze w przyszlosci wprowadza cos gorszego. Czy to neguje ze tej nowej kolejnej ustawy nie mozna bojkotowac? Czemu odrazu bawic sie w proroka? A to ze jest lobbing to rzecz normalna bo nie ukrawajmy sie ustawa jest w interesie ludzi z branzy muzyki/filmow/oprogramowania, aby zmniejszyc skale piractwa. Zgodze sie ze nie powinni nad nia pracowac za zamknietymi drzwiami

  • Hmmm

    Mnie najbardziej rozbawiali ludzie protestujący z Wami na Antywebie – niby protest a jednak reklama. Było mase drobnych hobbystycznych stronek, których protestem nie przejąłby się pies z kulawą nogą ale podanie linku mogło podnieść im parę uderzeń na stronę, niby protest ale jednak korzyści. Nie tylko ja to zauważyłem hehe.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1625826593 Łukasz Ciastko

    PO dzisiaj pokazało, czym jest dialog społeczny, kasując na swoim profilu setki komentarzy niezadowolonych internautów. I, moim zdaniem, to już nie jest hipokryzja. To jest cenzura.
    Ludzie, którzy mówią o potrzebie rozmowy ze społeczeństwem, o tym, że o ACTA trzeba rozmawiać i wyjaśniać, cenzurują internet tak, aby jak najmniej negatywnych opinii wypłynęło na wierzch. Ręce opadają…

    • Jan

      Podmienili stronę z nielicznymi sukcesami polskiej prezydencji w UE. Jednym z sukcesów było ACTA. Teraz już jest usunięte. Powiem szczerze, że biernie obserwowałem zachowanie PO w wielu sprawach, ale jak teraz coś mnie szczególnie dotyczy i słyszę kłamstwa, manipulacje i obrażanie innych przez władzę (według premiera jestem szantażystą) to mam dość. Jeżeli 26. stycznia będzie podpis pod ACTA to nigdy PO nie może liczyć na mój głos.

  • niedzielnygracz

    Wybraliście PO bo przeszkadzało Wam “3mln mieszkań w 5 lat” Kaczyńskiego, to teraz macie :)

    • Adam

      PIS też głosowało za ACTA, a że teraz krzyczą, bo chcą dokopać przeciwnikowi to inna sprawa.

    • Michał

      Wybór pomiędzy PO i PIS to żaden wybór.

  • patryk

    Trzeba sprawe ACTA doprowadzic do konca i nie dac sie podzielic czy zmanipulowac, wbijemy do glowy wszytkim politykom ze skonczyly sie czasy kiedy to spoleczenstwo pozostaj bierne i moga robic co chca czy ludzia sie to podba czy nie, politykom u nas w kraju nalezy sie lekcja pokory

  • patryk
    • Józef K

      A czy można coś zrobić politykowi, który na wizji perfidnie kłamie ? Mam tutaj na myśli pana Boni stwierdzającego, że ACTA nie zmieni polskiego prawa.

      Sęk w tym, że ACTA jak wejdzie w życie to uczyni wiele zapisów prawa polskeigo bezużytecznymi. Weźmy ustawę o ochronie danych osobowych i w ogóle prawo do prywatności. Jeśli na podstawie ACTA wytwórnia fonograficzna zgłosi się do ISP o nasze dane to je dostanie na podstawie ACTA i prawo polskie nie ma nic do tego.

      Czy to nie jest perfidne kłamstwo ? Nie można jakoś, no nie wiem, takich polityków zbiorowo oskarżać o kłamstwo przeciw obywatelom, ich dezinformację ?

      patryk: http://referendum-acta.interia.pl/ chyba fajny pomysl

      Ja myślę, że to bardzo dobry pomysł i fajnie byłoby, gdyby antyweb na jakimś głównym artykul dało coś takiego, albo referendumacta.pl

      Ja wiem, że to się wydaje niemożliwe – sam nie jestem fanem PO, ale jakimś zajadłym przeciwnikiem nigdy nie byłem, natomiast to co widzę to jest ewidentne zagrożenie. I nie chodzi tutaj o piractwo – chodzi o legalizację monopoli. Wielkie korporacje (głównie z USA bo tam mniejsza biurokracja) na potęgę będą patentować swoje rozwiązania i potem głupich części do auta się nawet nie kupi bo będą tylko fabryczne, a wiadomo jakie to są ceny. Zresztą, monopol nigdy nie jest dobry.

      Tak samo leki generyczne i pewnie dziesiątki innych przykładów. To już nie jest internet – to każdego uderzy po kieszeniach jak zamiast np. tarczy hamulcowej mniejszego producenta pasującej do danego auta będzie musiał kupić “oryginalną / fabryczną”, której jedna kosztuje tyle co cztery.

      “konsultacje społeczne” pana Zdrojewskiego to też jedno wielkie kłamstwo. Konsultacje społeczne z zaiks, stoart, bsa – czyli beneficjentami. To tak jak nauczyciela zapytać czy znalazł coś niepokojącego w dokumencie, który stwierdza, że nauczyciel dostanie 200 % podwyżki :)

  • Pingback: Blog NetCenter Solution · Prasówka 25.01.2012

  • Virgin

    Idziecie jak ślepe krowy za czymś czego większość z was nawet nie przeczytała. No ale jak tu nie iść jak wszyscy bojkotują to trzeba się dołączać byle być przeciw. Wszędzie tylko słyszę, że nie będzie wolności słowa w necie za to teraz jest zajebista wolność. Już widzę te komentarze pod moim wpisem pełne “zrozumienia” a przecież pisząc to mam wolność wypowiedzi czyż nie?

  • Józef K

    nie wiem czy mi się wydaje, ale z Facebooka zniknęła (?) Kancelaria Premiera. Były tam po kilkaset, a pod niektórymi wpisami, kilka tysięcy komentarzy – każdy oczywiście z osobna. To jest dopiero cenzura.

    • http://www.dr-antygraffiti.pl Zbigniew Grabowski

      Wpisy kancelarii na FB zostały, zniknęły komentarze, np. pod ostatnim było wczoraj ponad 1.500 (jest 21), pod przedostatnim ponad 4.000 (13).
      Większość oczywiście było wyrazem niezadowolenia. Skasowanie komentarzy dobitnie pokazuje jak się liczą z narodem.

      Przenigdy żaden z nich nie dostanie mojego głosu.

      To teraz oficjalna strona kancelarii jest na pejs-buku? ;)

  • Observer

    najlepsze jest to, że wszyscy dyskutują o bzdurach, prawdziwe zagrozenie to firmy technologiczne ( lekarstwa, żywnosć, nasiona – wypieranie roślin prze nasiona zmodyfikowane genetycznie – niedługo nie będzie normalnego ryżu, kukurydzy, bawełny, opatentowane świnie – na zasianie owsa będzie potrzebne wykupienie licencji od jedynego dostawcy. Prawa autorskie dla twórców “rozrywki” to pikuś w tym wszystkim

    • http://www.dr-antygraffiti.pl Zbigniew Grabowski

      Dokładnie tak. Prawdziwa walka pójdzie o prawa patentowe.

      A “towarem podrobionym” (bo umowa nic nie precyzuje, a piractwo to wytarty slogan głoszony przez rząd) mogą okazać się:
      - zamiennniki leków,
      - zamienniki części samochodowych,
      - zamienniki mnóstwa innych produktów, produkowanych pod marką ich producenta lecz wyglądem, funkcjonalnością lub przeznaczeniem identyczne / zbliżone do oryginału.

      I z tym jest prawdziwy problem, a nie z paroma empetrójkami czy filmami.

  • Józef K

    mogę potwierdzić. z KancelariaPremiera na facebooku usunęli około 5000 negatywnych komentarzy. Około 3600 było w jednym temacie, a potem jeszcze po około 400 w 4-5.

    99 % tych komentarzy oczywiście negatywna. To są rządy PO

  • Andi

    Czytam i myślę. Teraz widać do czego nam ta unia potrzebna – do niczego !
    co z tego że granice otwarte ?? tylko zmniejszyły się kolejki w paszportówce bo nikt ich prawie nie bierze. Dotacje ?? co z nich skoro od przyszłego roku mają nie płacić rolnikom którzy maj mniejszy ugór niż 40 h. A teraz ACTA!!! a gdzie Polskie prawo?? jak może coś być ponad nim ?? W momencie podpisania ACTA nasz nieszczęsny Rząd popełni największy błąd jaki może popełnić !! OSZUKA OBYWATELI ( choć i tak na każdym kroku kłamią ) – a gdzie gwarancje przy przystąpieniu Polski do unii o nieingerencji w sprawy wewnętrzne kraju ?? Jeśli ACTA koliduję z polskim prawem i nie można wpisać tego do Polskiego prawa to niestety wychodzi na to że unia zaczyna ingerować w sprawy

  • Wireless

    Kurski przynajmniej przyznał się do błędu. Za to Tusk to ideał bez skazy, czyt. bufon który ma naród w nosie.

    Adam: PIS też głosowało za ACTA, a że teraz krzyczą, bo chcą dokopać przeciwnikowi to inna sprawa.

  • http://www.dr-antygraffiti.pl Zbigniew Grabowski

    Tutaj jest art kto jak głosował, zarówno polscy europosłowie jak i całe kraje:

    http://wyborcza.pl/1,75248,11017884,ACTA__Kto_glosowal_za__kto_glosowal_przeciw.html

    ACTA w Europie to był jeden z priorytetów polskiej prezydencji w UE.
    Towarzyszu Buzek, dziękujemy :/

  • Robert R.

    Problem, który wypłynął na fali bojkotów ACTA, jest znacznie poważniejszy niż sam dokument. Tym problemem jest wypaczone przez korporacje pojmowanie “praw autorskich”. Kilka ładnych lat temu wyszła świetna książka na ten temat, autorstwa L. Lessiga – “Wolna Kultura”.
    http://www.futrega.org/wk/

    Polecam zamiast miałkich, quasi-politycznych dysput bez celu.

  • Asso

    @Paweł Iwaniuk
    Ale manipulacja. Pół polskiego netu protestuje przeciw rzeczy, za która odpowiedzialny jest aktualnie w 100% TUSK, a autor wciska kit: – “Ale ok. Z premierem można się nie zgadzać. Nie można jednak zarzucić mu hipokryzji..” Bingo! O Hitlerze na przykład, też mógłbyś tak napisać. On też nie był hipokrytą. Problem w tym, że TUSK jest hipokrytą w każdej sprawie. A ludzi, którzy wytykają ci fałsz obrzucasz epitetami, że niby pisowcy. OBUDŹ SIĘ! Bo naprawdę można będzie pomyśleć, że tu krecią robotę odwalasz. Pisu w tej sprawie nikt nie chwali, bo mają też za uszami. Ale zagrożenie trzeba nazwać po imieniu i tym zagrożeniem jest dla nas, teraz, na polskim podwórku, TUSK, który chce przyłączyć Polskę do ACTA. By coś wywalczyć, trzeba się zjednoczyć, swoje poglądy i wzajemne animozje, choć na chwile zostawić na boku. Bo za tydzień rząd wszystkich skłóci i z protestu nie wyjdzie nic.

  • Wireless

    Michał: Wybór pomiędzy PO i PIS to żaden wybór.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ja widzę diametralne różnice, od PR-u począwszy na gospodarce skończywszy. Mimo wszystko szanuję zdanie innych i potrafię się dostosować do sytuacji politycznej, aczkolwiek wiem że wielu Polaków nie da rady egzystować w pro peowskich realiach. Pozdrowionka.

    • Robert R.

      Doprawdy, gospodarczo to dwie różne historie… od kiedy?

  • Wireless

    Robert R.: Doprawdy, gospodarczo to dwie różne historie… od kiedy?

    Od zawsze, PiS jest przeciwne wyprzedaży gałęzi strategicznych, PO prywatyzuje jak leci. PiS jest za wykorzystaniem dopłat UE, PO najchętniej zwróciła by te dopłaty za kolejny medal dla Tuska. Dla mnie różnice są istotne, jeśli masz inne zdanie … cóż, masz prawo.