45

Polacy kochają radio FM – codziennie, średnio przez ponad 4,5 godziny radia słucha ponad 70% Polaków

Kocham radio FM, czego nie kryłem w swoich dotychczasowych wpisach około tematycznych. Dlatego cieszę się, że powstał taki projekt. Jest on też wyjątkowy z tego względu, że to wspólne przedsięwzięcie wiodących rozgłośni radiowych w Polsce należących do Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Gruy RMF, Grupy ZPR Media oraz Polskiego Radia.

11 kwietnia nie jest datą przypadkową, gdyż dziś obchodzimy Polski Dzień Radia, upamiętniający uchwalenie przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu pt. „Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej” w 1923 roku. Nadawanie w Polsce radia miało miejsce dwa lata później, kiedy to ruszyła stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie.

Projekt ma już swoją stronę www, pod adresem iloveradio.pl, która docelowo ma stać się medium informacyjnym dla całej branży, ale również dla osób, które poszukują informacji, artykułów czy statystyk słuchalności w Polsce stacji FM. Uzupełnieniem serwisu jest też profil projektu na Facebooku.

Ruszamy! Zaczynamy Charytatywnym Blokiem Reklamowym, który zostanie wyemitowany w 164 stacjach radiowych między godziną…

Opublikowany przez I love radio – kocham radio na 10 kwietnia 2017

Bartosz Kańtoch, project menager Iloveradio.pl:

Czas na projekt ukazujący, jak wielką moc ma to ponadczasowe medium. Radio jest z nami praktycznie wszędzie: w domu, w pracy, w samochodzie czy telefonie. Coraz więcej miejsca zajmuje także w Internecie. Dlatego czas na stronę I Love Radio. To właśnie dzięki niej dowiemy się, skąd radio cieszy się taką popularnością oraz poznamy jego marketingowy potencjał.

A moc ma sporą. Rok temu dzieliłem się z Wami danymi słuchalności stacji radiowych w Polsce, kiedy to okazało się, że w 2015 roku każdego dnia słuchało ich w Polsce 22,37 mln osób przez 4 i pół godziny każdego dnia, a zasięg dzienny w 2015 roku wyniósł aż 73,4 %.

Rok 2016 nie był wcale gorszy, zasięg dzienny utrzymał się na poziomie ponad 70%, natomiast zasięg tygodniowy osiągnął poziom prawie 92%, wśród osób powyżej 15 roku życia. To jeden z najlepszych wyników w Europie, dla porównania zasięg dzienny w Czechach wynosi 61,7%, w Rumunii 64,4%, a w Szwecji 68%.

Co ciekawe, Polacy słuchają radia praktycznie przez cały dzień i wszędzie, na czym się da, średnio przez 4,5 godziny dziennie. Zasięg dzienny w pracy oscyluje w granicach 35,8%, w domu 45,1%. Na dość wysokim poziomie utrzymuje się też słuchalność radia przez Polaków w samochodzie – blisko 11 mln Polaków (35,8%) włącza radio w aucie przynajmniej raz dziennie.

Jakich stacji słuchamy? W styczniu prezentowałem Wam słuchalność stacji radiowych w 2016 roku w rozbiciu na większe miasta. Radio RMF FM najpopularniejsze w 9 lokalizacjach – w Krakowie i Aglomeracji śląskiej, Poznaniu, Olsztynie, Łodzi, Kielcach, Trójmieście, Bydgoszczy i Białymstoku. Radio Zet wygrało w 3 miastach – w Warszawie, Rzeszowie oraz w Częstochowie. Podobnie Trójka – Program 3 Polskiego Radia, we Wrocławiu, Toruniu i w Lublinie. Lokalne rozgłośnie najpopularniejsze były w Szczecinie – Radio Szczecin oraz w Radomiu – Radio Rekord FM. Co do Szczecina, w ostatnich badaniach Radio Szczecin wyprzedzone zostało przez radiową Trójkę.

Ostatnie badania ogólnopolskie przedstawiają się następująco:

Mam nadzieję, że radio FM nadal pozostanie tak popularne, z pewnością wspólna akcja wszystkich dużych rozgłośni przyczyni się do tego. Rozpoczęli bardzo fajnym gestem, a mianowicie dziś wyemitowany był charytatywny blok reklamowy w 164 stacjach w Polsce, a całkowity dochód przeznaczony zostanie na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch m.in. po przeszczepach implantów słuchowych.