0

Ktoś by tego się spodziewał? Honor sprzedaje już równie dużo, co Huawei

Honor to submarka Huawei, która została założona po to, aby konkurować z Xiaomi, Meizu i innymi oraz jest skierowana do młodszej części odbiorców. Niewątpliwie dzięki oferowaniu telefonów w przystępnych cenach, udało im się wkroczyć do światowej czołówki. Tylko czy teraz nie będą zagrożeniem dla samego Huawei?

Zaskakujące wieści z Chin

Niedawno pojawiły się dane sprzedaży smartfonów na rynku chińskim w pierwszym kwartale 2018 roku. Informacje te są o tyle ważne, że to jedno z dwóch kluczowych miejsc na świecie, obok Indii, więc to właśnie tam rozgrywa się najpoważniejsza walka o pozycję lidera. Co ciekawe, dwie pierwsze lokaty należą do koncernu BBK Electronics i firm Oppo oraz Vivo. Sprzedały one, odpowiednio, 18,52 oraz 17,34 miliona urządzeń.

Udało im się tym samym wyprzedzić Apple. Amerykański sprzęt zostały zakupiony 16,8 miliona razy, ale to oni zarobili na tym najwięcej – kwota 920 milionów dolarów robi wrażenie. Szczególnie, że lider może pochwalić się zdecydowanie skromniejszymi 364. Tuż za podium uplasowały się Huawei oraz Honor. Koncern zanotował łączny rezultat na poziomie 28,42 miliona telefonów, z czego za 14,42 odpowiada główna marka, natomiast za 14 ich drugi producent. Warto dodać, że tym samym wyprzedzili Xiaomi – na ich telefony zdecydowano się 12,37 milonów razy. Reszta konkurencji, tj. Meizu, Gionee czy Samsung, daleko z tyłu, tracąc do czołówki prawie 10 milionów.

Honor wyprzedza nawet Xiaomi

Firma zajmująca się badaniem rynku, Sino, wspomniała również, że w sprzedaży internetowej z pojedynku Honor vs. Xiaomi zwycięsko wychodzi pierwszy gracz, notując sprzedaż 6,29 miliona telefonów. Widać, że postawienie tu na działanie przede wszystkim za pośrednictwem sieci przynosi same korzyści.

Już teraz Honor w wielu krajach europejskich zajmuje miejsca na podium. Moim zdaniem walka z Xiaomi wychodzi im naprawdę dobrze i widać, że żadna z tych firm nie odpuści, a dla nas, klientów, ma to same korzyści. Będziemy mogli wybierać spośród po prostu większej liczby świetnie wycenionych produktów.

To wszystko jednak zacznie wyglądać jeszcze ciekawiej, kiedy będzie się odbijać na wynikach samego Huawei. Owszem, Huawei teraz staje się firmą premium, może lepiej się cenić i pozwala to skuteczniej spozycjonować firmy, jednak kto wie, czy tu submarka nie okaże się finalnie większym graczem.

źródło: MyDrivers przez GSM Arena