21

Sportowy elektryk w stylu retro. Honda wie, co robi

Właśnie trwają targi motoryzacyjne Tokyo Motor Show. Wielu producentów przywiozło do stolicy Japonii swoje najciekawsze projekty, którymi postanowili pochwalić się przed światem. Jedną z lepszych prezentacji miała Honda. Ten znany producent pokazał, jak jego zdaniem będzie wyglądać przyszłość kompaktowych, sportowych samochodów elektrycznych.

Retro zawsze w modzie

Honda Sports EV Concept to nie jedyny samochód, który mogliśmy zobaczyć, jednak zdecydowanie prezentuje się najmniej typowo. Nowość ta wykorzystuje wspólną platformę dla nadchodzących aut elektrycznych od tej firmy. Na rynku mają pojawić się już 2019 roku, więc już niedługo możemy spodziewać się oficjalnej premiery naprawdę ciekawej gamy produktów.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to Japończycy mocno stawiają na wygląd retro. Moim zdaniem inspirowanie się klasycznym designem sprzed wielu lat oraz nowoczesna technologia doskonale się ze sobą komponują – szkoda jedynie, że Honda nie powiedział nic o produkcji Sports EV Concept. Niestety w trakcie prezentacji nie poznaliśmy także jakichkolwiek danych technicznych.

Elektryczne badania

Producent zaznaczył, że dzięki rozwiązaniom z dziedziny sztucznej inteligencji, kierowca będzie mógł odczuwać jeszcze większą frajdę z prowadzenia auta. W jaki sposób, trudno do końca stwierdzić. Mimo wszystko lekkie nadwozie w połączeniu z elektrycznym silnikiem z pewnością zapewniłyby bardzo przyjemne doznania z jazdy – oby Honda rzeczywiście wypuściła na rynek takiego małego „sportowca”.

Patrząc na ostatnie prototypy Japończyków można stwierdzić, że firma przygotowana już jest do przejścia na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych. W porównaniu do wielu producentów, dysponują już gotową gamą pojazdów nie emitujących nic do atmosfery. W dodatku w ciągu najbliższych kilku lat doczekamy się na rynku ekspansji serii EV. Mam nadzieję, że do listy modeli, wchodzących w jej skład, zostanie również dodany Sports EV Concept.

Jak zapatrujecie się na taki lekki, zwinny samochód na prąd?

źródło: Electrek