Google

Za mało klikaliście w kupowane linki - Google ujednolica kolor reklam w wyszukiwarce

Konrad Kozłowski
Za mało klikaliście w kupowane linki - Google ujednolica kolor reklam w wyszukiwarce
17

To będzie spora zmiana, lecz nie wszyscy tak naprawdę zwrócą na nią uwagę. Google, już oficjalnie i ostatecznie, postanowiło zastąpić żółte etykietki przy sponsorowanych linkach zielonymi oznacznikami. Do niedawna taki wygląd wyników wyszukiwania był jedynie testowany, teraz będzie falami udostępniany wszystkim użytkownikom.

Największym źródłem dochodów Google są reklamy. Sponsorowane linki wyświetlane są w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich, a część użytkowników nie odróżniach ich nawet od standardowych przekierowań. Dotychczas żółte, a od teraz zielone oznaczenia mają właśnie na celu uświadomienie użytkownika o pochodzeniu linku.

Mogłoby się wydawać, że żółty kolor czynił reklamy trudnymi do przeoczenia, a zielony sprawi, że będą one zlewały się z pozostałymi treściami. Google przeprowadziło wiele testów i twierdzi, że użytkownicy nadal bezbłędnie rozróżniają wyniki organiczne od tych opłaconych. Jeżeli w Waszych wynikach wyszukiwania nie widzicie jeszcze zaktualizowanego wyglądu, to powinno to nastąpić już wkrótce.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GoogleAdWords