google home mini - pomarańczowy
18

Google zwiększa siedmiokrotnie sprzedaż swoich popisowych produktów

Google potrafi wprowadzić na rynek rewolucyjne rozwiązania. Teraz rozwijają się w roli twórcy hardware'u, nie ograniczając się już jedynie do firmy od oprogramowania. Trzeba przyznać, że świetnie im to wychodzi. Szczególnie możemy to potwierdzić po zobaczeniu najnowszych statystyk sprzedaży inteligentnych głośników, które mogą napawać optymizmem.

Coraz większe kroki naprzód

Google oraz Amazon to dwie firmy, które możemy uznać za liderów segmentu inteligentnych głośników. Co więcej, ta dwójka dysponuje nie tylko autorskimi produktami, ale również asystentami głosowym i wciąż toczą ze sobą bój na tym polu. Nie sposób tu jednak zapominać o reszcie, z której to najgroźniej prezentuje się Xiaomi.

inteligentne głośniki

Teraz jesteśmy w połowie drugiego kwartału 2018 roku. Nadszedł więc czas rozliczeń za poprzedni okres, napawający niektórych ogromnym optymizmem. Przede wszystkim widać przyszłość dla inteligentnych głośników i teraz możemy zdecydowanie stwierdzić, że szybko nie podzielą one losu wearables, które to obecnie stanowią małą niszę.

nowoczesne głośniki

Największy postęp dokonało Google. Względem pierwszego kwartału 2017 poprawili swój wynik sprzedaż o aż 709%, osiągając tym samym wynik 2,4 miliona. To jednak nie pozwoliło im się zdecydowanie zbliżyć do Amazona. Seria Echo wciąż wygrywa znacząco z Home, dzięki rezultatowi na poziomie 4 milionów. Warto tu jednak dodać, że wtedy Amazon miał udziały w rynku na poziomie 81,8%, a teraz spadły do „zaledwie” 43,6%.

Więcej graczy

Tuż za tą dwójką mamy Alibabę, która sprzedała około 700 tysięcy własnych głośników, Apple z wynikiem 600 tysięcy oraz Xiaomi z 200 tysiącami na koncie. Na pewno ten ostatni producent zyska jeszcze bardziej, jeżeli rozpocznie sprzedaż w kolejnych krajach. Mnie osobiście jednak bardziej zastanawia, jak poradzi sobie Apple.

głośniki od Apple

W segmencie wearables firma z Cupertino dokonała cudu. Zadebiutowała najpóźniej, ale to nie przeszkodziło im w staniu się liderem – siła marki, budowa spójnego ekosystemu oraz prestiż pozwoliły to osiągnąć. Coś mi się jednak wydaje, że tym razem nie pójdzie im to tak łatwo.

Rosnąca rywalizacja przyniesie same korzyści. Moim zdaniem to właśnie ten sprzęt będzie hitem, choć tu naprawdę wiele zależy od tempa rozwoju asystentów głosowych, choć patrząc na przykład na Google Duplex, można z optymizmem spoglądać w przyszłość.

źródło: Strategy Analitycs