0

Euro 2016 i Open’er Festival należały do Onetu

Dwa dni temu zakończyły się finały Mistrzostw Europy. Tegoroczny turniej sprawił nam wiele radości i niespodzianek - zwycięzcami zostali nabierający przez całe zawody rozpędu Portygalczycy, natomiast gospodarze, czyli Francuzi musieli pogodzić się ze zdobyciem srebrnych medali. Analogicznie zresztą jak miało to miejsce w 2004 właśnie w Portugalii. Przez te kilkadziesiąt dni od 10 czerwca do 10 lipca każdy serwis starał się jak najlepiej relacjonować zdarzenia ze sportowych aren i nie tylko, ale pierwsze miejsce przypadło tylko jednemu z nich.

Sekcja sportowa grupy Onet okazała się najczęściej odwiedzanym serwisem, pozostawiając w tyle Wirtualną Polskę oraz Gazetę.pl Na podium nie załapała się Interia, której wynik znacząco odstawał od rezultatów pierwszej trójki. Średnia odwiedzalność serwisów Onetu wyniosła blisko 1,8 mln, podczas gdy WP.pl osiągnęła nieco ponad 1,5 mln, a Sport.pl (Gazeta.pl) 919 tysięcy. Wyniki te dotyczą platform desktopowych oraz mobilnych. We wszystkich przypadkach mowach jest o RU („real users”).

Czemu Grupa Onet zawdzięcza tak świetne wyniki? Złożyło się na to wiele czynników, ale dwa okazały się decydujące. Pierwszym z nich jest kontrakt z Cyfrowym Polsatem, dzięki któremu tylko na Onecie można było zobaczyć skróty spotkań, bramki i inne wydarzenia z boiska, zaś drugim autorski program Onetu: Euromisja, czyli seria materiałów wideo przygotowywanych codziennie w trakcie trwania turnieju. Pomysł nie pojawił się znikąd – od zeszłej jesieni Onet bardzo ambitnie i ze sporym zaangażowaniem radzi sobie w kategorii wideo przygotowując własne programy.

Przez 30 dni o godzinie 9:00 startowała transmisja na żywo z Michałem Polem z Przeglądu Sportowego i/lub Sebastianem Milą na czele. Relacje przeprowadzane były ze studia w Warszawie, ale również i bezpośrednio z Francji. W rolach gości występowali Dariusz Dziekanowski, Maciej Szczęsny, Mateusz Borek czy Dariusz Szpakowski, zaś 21 czerwca, w ogrodach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, nagrano rekordowy pod względem popularności odcinek Euromisji z udziałem pani premier Beaty Szydło oraz ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. W ciągu pierwszych 24 godzin zanotował on aż 1,2 mln odtworzeń.

Onet wygrał nie tylko w statystykach, ale również i w moim prywatnym zestawieniu. Za sprawą wymienionych powyżej kwestii w czasie Euro 2016 najczęściej odwiedzałem właśnie Onet, a w miarę możliwości starałem się oglądać codzienne analizy w Euromisji. Żaden inny portal nie zdecydował się na takie przedsięwzięcie, a szkoda, bo również w świetle zakodowania części turnieju w Polsacie, to właśnie portale miały największe szanse na skupienie uwagi najwierniejszych kibiców, którzy oczekiwali ciągłego dostępu do informacji z Francji.

Open’er Festival

Jednak nie tylko Euro 2016 okazało się sporym sukcesem dla Onetu. Równie dobrym posunięciem okazał sie plan przeprowadzenia transmisji z tegorocznego Open’era, który przyciągał codziennie przed ekrany smartfonów, tabletów i komputerów średnio 500 tysięcy osób. 6,5 mln odtworzeń na żywo – taki wynik osiągnęły transmitowane na żywo 34 koncerty. Jako pierwsi przekazujemy Wam informację, że powtórki będzie można obejrzeć w dowolnej chwili na żądanie również na Onecie. Już teraz dostępne są poniższe koncerty, wkrótce mają pojawić się kolejne.