Polska

Epuls stracił w 10 miesięcy 700 tysięcy użytkowników!

Grzegorz Marczak
Epuls stracił w 10 miesięcy 700 tysięcy użytkowników!
17

Epuls to jeden z starszych serwisów społecznościowych w Polsce. Mimo iż lata świetności ma już pewnie za sobą to jednak dramat jaki przeżywa ten serwis w tym roku trudno jest wytłumaczyć jedynie wzrostami Facebooka i Naszą Klasą. W okresie od stycznia do października Epuls stracił blisko 700 tysięcy...

Epuls to jeden z starszych serwisów społecznościowych w Polsce. Mimo iż lata świetności ma już pewnie za sobą to jednak dramat jaki przeżywa ten serwis w tym roku trudno jest wytłumaczyć jedynie wzrostami Facebooka i Naszą Klasą. W okresie od stycznia do października Epuls stracił blisko 700 tysięcy realnych użytkowników. Według megapnelu serwisu w październiku miał 312 tysięcy RU, a rok zaczynał z prawie milionem.


Wykres spadków epuls opublikowany na IDG


Reakcja G+J Polska na podsumowanie prawie rocznej działalności serwisu jest moim zdaniem oznaką końca serwisu.

Oczywiście, nie bez znaczenia jest dla nas los epuls.pl, ale od początku wiedzieliśmy, że konkurencja - w postaci Facebooka w dłuższej i Naszej-Klasy w krótszej perspektywie - przyczyni się do spadku zainteresowania epulsem. To samo dotyka inne serwisy społecznościowe w Polsce. To wszystko wydarzyło się szybciej, niż się spodziewaliśmy, ale w żadnym razie nie pokrzyżowało naszych planów. Od początku dywersyfikowaliśmy portfolio Pixelate i dzięki temu w 2009 roku serwis dla miłośników mody Stylio.pl wyrósł "od zera do bohatera" segmentu modowego w Polsce, zdobywając ponad pół miliona realnych użytkowników.

Wprawdzie Nasza Klasa i Facebook znaczeni uszczuplają polskie serwisy społecznościowe jeśli chodzi o liczby użytkowników to jednak nie da się tylko tym wytłumaczyć tak dużych strat. Fotka trzyma się dość stabilnie, Grono zalicza w tym roku wzrosty (szczere gratulacje!), Goldenline powoli w górę, Poszkole też chyba nie zostało dotknięte tak mocno przez rosnącego Facebooka. Jak więc widać te "inne serwisy społecznościowe" radzą sobie z spadkami zainteresowania "nieco lepiej" niż Epuls.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu