Masz coś ciekawego do powiedzenia? Opublikuj swój tekst na Antyweb. (dowiedz się więcej)

Przepisz: antyweb


*Zastrzegamy sobie prawo do nie opublikowania przesłanego artykułu.
O P U B L I K U J

S W Ó J

T E K S T

Dzisiejszy „szacun” leci do czeskiego SocialBakers za pozyskanie 6 milionów dolarów od Index Ventures

Analytics PRO - Socialbakers

Powstały w 2008 roku czeski startup pozyskał finansowanie od jednego z ciekawszych VC na rynku czyli Index Ventures. Jeśli ktoś nie miał nigdy styczności z SocialBakers.com to polecam obejrzeć ten serwis. Jest to narzędzie i usługi analityczne związane z social. Na liście monitorowanych serwisów mają Twittera, Facebook, Youtube, Linkedin oraz Google+. Robią naprawdę świetną analitykę dla tych serwisów (z podziałem na kraje, branże, kategorie itp) no i oczywiście mają też płatne usługi pod znaczkiem PRO.

Pierwsze finansowanie w wysokości 2 milionów dolarów dostali pod koniec 2011 roku czyli w 3 roku funkcjonowania firmy. Wyniki jednak mają świetne i nie dziwię się, że w kolejnej rundzie pojawił się taki gracz jak Index Ventures. Chwalą się, że obsługują co piątą firmę występującą w zestawieniu Fortune 500. W lutym tego roku mieli 750 klientów i 275 tysięcy użytkowników.

Jak zaczynali? Od tego co najbardziej chwyta czyli różnego rodzaju ogólnodostępnych zestawień z najpopularniejszych użytkowników serwisów społecznościowych itp. Pamiętam tez bardzo dobry maili którym dość skutecznie atakowali swoich użytkowników – a użytkownikiem stawał się każdy kto chciał zajrzeć do środka bo trzeba było się zalogować przez Facebooka. Najbardziej głośno o nich zrobiło się natomiast wtedy kiedy zaczęli podawać dane których nie udostępniał jeszcze Facebook. Czyli na przykład o liczbie zarejestrowanych użytkowników FB, podziale regionalnym itp. Cytowania takich danych zrobiły swoje.

Piszę o tym trochę w kontekście Brand24, które również planuje zagraniczne podboje. Wprawdzie narzędzia różnią się znacznie jeśli chodzi o sposób działania to jednak operują w tym samym obszarze czyli monitorowanie i analiza Social Media. Brand24 jak więc widać jest w grypie serwisów które mogą potencjalnie zainteresować dużych inwestorów, z drugiej strony konkurencja jest bardzo mocno i jak widać bardzo doświadczona, nie wspominając o dobrej i rozpoznawalnej marce.

Dla mnie SocialBakers jest też przykładem na to, że można zrobić dobre globalne usługi z takiego zakątka świata jak Czechy. Nie koniecznie trzeba też przenosić się od razu do USA (bo rozumiem, że nadal prowadzą działalność z Czech).

» «

7 odpowiedzi na „“Dzisiejszy „szacun” leci do czeskiego SocialBakers za pozyskanie 6 milionów dolarów od Index Ventures””

  1. Michał Sadowski pisze:

    Social Bakers to konkurencja dla SoTrendera – dla nas w bardzo małym stopniu ;)

    Dzięki za wzmiankę – obiecujemy, że niedługo będzie o czym pisać w kontekście naszych działań w US :)

    • Grzegorz Marczak pisze:

      Mają chyba trochę z Brand24 i trochę więcej z SoTrendera

  2. Maciej Zawisza pisze:

    Mają 70% tego co ma Brand24. Poki co testuje bo potrzebowałem pilnie Brand24 na inne kraje niz PL

    • Grzegorz Marczak pisze:

      czyli jednak

    • Michał Sadowski pisze:

      Powtarzam, że nie. Ich narzędzie to analityka fanpage’y.Do tego dorzucili zbieranie treści z Twittera i YT. Nijak natomiast nie ogarniają for, blogosfery, itd. – źródeł, które są bardzo, bardzo opiniotwórcze i aktywne w produkcji treści wartościowych dla marek.

      Nawet gdyby byli jednak konkurencją to jest co najmniej 5 znacznie bardziej liczących się za granicą podmiotów, jak np. radian, viralheat, uvervu, scoutlabs, czy sysomos. wszystko to jednak nieważne. mogłoby być ich i 1000 a my i tak zrobimy co mamy zrobić.

      Don’t Worry About Your Competition. Let Them Worry About You.

    • Michał Sadowski pisze:

      PS: Socialbakers monitoruje tylko WSKAZANE PRZEZ KLIENTA fanpage’e, konta na twitterze lub profile na YT. http://analytics.socialbakers.com/plans-pricing – To jest ZUPEŁNIE inne speecyfika działań niż to co my robimy – gdzie klient nie musi wskazywać miejsc do monitoringu, a wpisuje po prostu frazy.

  3. Jaromir Dzialo pisze:

    > bo rozumiem, że nadal prowadzą działalność z Czech

    To juz globalna firma – np. Jana Rezaba (CEO socialbakers) poznalem akurat w SF.

    Maja teraz biura w 10 krajach. Ale racja, zaczeli od oddzialu w Pradze. Gratulacje!

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Porażka motywuje najlepiej? Na przykładzie Microsoftu

Kin - ta nazwa mówi naprawdę niewiele znacznej części osób. Jeżeli jesteś jedną z nich, nie przejmuj się, nie ominęła...

Zamknij