Świat

Drugi najbogatszy człowiek świata inwestuje w aplikację do rozpoznawania muzyki – Shazam

Karol Kopańko
Drugi najbogatszy człowiek świata inwestuje w aplikację do rozpoznawania muzyki – Shazam
7

Shazam – jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych do rozpoznawania muzyki, może od wczoraj pochwalić się posiadaniem bardzo wpływowego inwestora, Carlosa Slim Helu. Meksykański  magnat telekomunikacyjny wydał 40 mln $ na umowę, zgodnie z którą Shazam będzie od razu zainstalowany na każdym sma...

Shazam – jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych do rozpoznawania muzyki, może od wczoraj pochwalić się posiadaniem bardzo wpływowego inwestora, Carlosa Slim Helu. Meksykański  magnat telekomunikacyjny wydał 40 mln $ na umowę, zgodnie z którą Shazam będzie od razu zainstalowany na każdym smartfonie sprzedanym w Ameryce Łacińskiej.

Carlos Slim jest właścicielem dwóch firm telekomunikacyjnych, Telmexu i America Movil. Obie operują na rozwijających się rynkach Ameryk: Południowej i Środkowej i przyniosły z zeszłym roku łączne zyski netto w wysokości 11,2 mld $. Sam Meksykanin w latach 2010 – 2013 uznawany był przez magazyn „Forbes” najbogatszym człowiekiem świata z majątkiem szacowanym na 73 mld $. W ostatnim rankingu wyprzedził go jednak Bill Gates.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BJzCyaE6eKQ

Shazam jest zaś firmą, która obok Rovio jest nazywana złotym dzieckiem ery iPhone’a, gdyż tak samo jak producent „Angry Birds” swoje zyski zawdzięcza przede wszystkim popularności gadżetów Apple. Aplikacja dostępna także w Google Play, koncentruje się głównie możliwości rozpoznawania muzyki. Jednak takich programów mamy na pęczki, a o sukcesie właśnie Shazam zadecydowała prężnie rozwijająca się społeczność - obecnie z aplikacji korzysta 350 mln osób, z czego co piąta to aktywny użytkownik. Dodatkowo niecały rok temu Shazam wprowadził możliwość rozpoznawania programów telewizyjnych, która z oczywistych względów działa tylko w Stanach Zjednoczonych.

Zgodnie z podpisana umową w zamian za 40 mln $, Slim może liczyć na nieco ponad 10 % udziałów w firmie. Dodatkowo Shazam będzie zainstalowany na każdym telefonie  sprzedanym przez korporacje Meksykanina. Ruch ten pokazuje, że Slim nie chce przegapić kolejnej mobilnej rewolucji, która wkracza właśnie na rynki rozwijające się i pragnie zachęcić klientów do skorzystania z jego oferty, którą wyróżnia zestawem oferowanych od razu aplikacji.

W przyszłym roku Brazylia, czyli największy rynek Ameryki Łacińskiej będzie gospodarzem Mistrzostw Świata w piłce nożnej, a za 3 lata Olimpiady. Będzie to, więc ogromną okazją zarówno dla Slima, jak i Shazam, aby zarobić na dwóch największych na świecie imprezach odbywających się w jednym kraju i to w tak krótkim odstępie czasowym.

Foto

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AppleiPhonemuzykaUSATVShazam