26

Cudowny medalik, radio lublin i gazeta.pl

Ponieważ dzisiaj praktycznie cały dzień byłem poza siecią, dlatego dopiero teraz dotarło do mnie jaką furorę robi na blogach oraz w mediach informacja o reklamie „Cudownego Medalika”. Nie chcę wchodzić w szczegóły co i po co ktoś to reklamuje. Napisał dziś natomiast do mnie kierownik działu internetowego Polskiego Radia Lublin, wskazując jaki to cudowny artykuł napisała gazeta.pl na temat medaliku i strony tej rozgłośni radiowej. Tekst zaczyna się […]

Ponieważ dzisiaj praktycznie cały dzień byłem poza siecią, dlatego dopiero teraz dotarło do mnie jaką furorę robi na blogach oraz w mediach informacja o reklamie „Cudownego Medalika”. Nie chcę wchodzić w szczegóły co i po co ktoś to reklamuje.

Napisał dziś natomiast do mnie kierownik działu internetowego Polskiego Radia Lublin, wskazując jaki to cudowny artykuł napisała gazeta.pl na temat medaliku i strony tej rozgłośni radiowej. Tekst zaczyna się od :

Publiczne „Radio Lublin” reklamuje na swojej stronie „Cudowny medalik. Dar Maryi” zapewniający „wielkie łaski” wszystkim którzy będą go nosić. Oferuje go krakowskie pseudkatolickie stowarzyszenie, które wcześniej informowało, że homoseksualiści piją krew.

Gdyby popatrzeć na to przez same fakty, to nie ma niby w tym akapicie nieprawdy. Przecież reklama pojawiła się na stronie radia lublin – dopiero jednak pod koniec artykułu dopuszczony do głosu został przedstawiciel radia, któremu dano szansę wyjaśnić, że reklama pochodzi z sytemu reklamowego google.

Zastanawia mnie tylko czy naprawdę gazeta musi w niektórych sytuacjach dochodzić do poziomu Faktu?. Rozumiem, że tytuł i początek artykułu musi być chwytliwy, natomiast w sytuacji tak oczywistego naciągania faktów na miejscu radia poprosił bym o sprostowanie (nie wiem na jakich zasadach w gazetach pisze się sprostowanie, ale wydaje mi się, że dobry naczelny w tym przypadku nie potrzebował by chyba specjalnych wyjaśnień co w tym artykule jest nie tak).

Naciąganie artykułów oraz wprowadzające w błąd i dezinformujące tytuły na portalach stają się codziennością. Zastanawiam się czy na przykład IAB nie mogło by zająć się tą sprawą (ku poniesieniu jakości polskiego internetu)? Wprawdzie portale to z pewnością najwięksi udziałowcy IAB (w płaceniu składek), a poruszanie tematów wpływających na ich odsłony może być niebezpieczne to jednak jest to okazja na to aby IAB pokazało, że oprócz imprez i paru raportów może zrobić coś jeszcze.

PS. Natomiast kierownikowi działu internetowego radia lublin polecam zajrzenie do adsense – tam można zablokować niechciane reklamy.

  1. Grzesiek napisał(a):

    Czytając ten artykuł w obu miejscach na reklamy google na stronie widzę oczywiście reklamę medalika. zastanawia mnie jedno czy ta reklama jest płatna czy darmowa. Na początku tej historii myślałem że to po prostu efekt tej usługi Google dla organizacji nonprofit dzięki której ich reklamy pojawiają się w systemie Google jeśli ten nie znajduje odpowiedniej płatnej reklamy do wyświetlenia.

  2. rybomar napisał(a):

    Czytając ten wpis google zaoferowało mi właśnie opisywaną reklamę :) Adsense działa.

    Swoją drogą to strasznie głupia sprawa, po pierwsze chyba chybiony target (choć na takiej n-k może trochę osób by się skusiło), a jeśli nawet już ktoś chętny miałby się znaleźć to nabijanie sobie kasy na ślepej religijności/zabobonom/okultyzmie jest tak ohydne, że mogłoby być nawet prawnie karane.

    Rzygać mi się chce jak widzę Maryję, która jest częścią mojej wiary, reklamującą jakieś durne medaliki.

  3. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

    @rybomark – to, że widać tą reklamę to przez to, że jej nie zablokowałem w adsense i z pewnością przez to, że jest ustawiona na słowa które padły w tekście. Nie robię tego bo chcę zobaczyć czy na przykład nie będzie ewaluować :) zawsze będzie się z czego pośmiać.

  4. Marcin Tarnowski napisał(a):

    Działa i to jak. Ja zobaczyłem nawet dwie reklamy medalika:)

  5. jan fecko napisał(a):

    Generalnie artykuły na gazeta.pl są bardzo niskiej jakości.
    Ostała się jedynie Rzeczpospolita.
    Ale i tak najlepsze co istnieje to Reader :)

  6. Sebastian Szczepaniak napisał(a):

    Oczywiście, że można filtrować reklamy z Google AdSense. Jesteśmy w tym systemie od kilku lat i zapewniam Pana, że wiemy do czego służy filtr. Tej reklamy nie będziemy filtrować, podobnie jak setki innych stron z gazeta.pl na czele, a stwierdzenie o braku wpływu na reklamy było niestety wyjęte z kontekstu, chodziło o kwestię, że nie pozyskujemy tych reklam sami i jak się ukazują to możemy działać po fakcie, pozdrawiam

  7. Robert Drózd napisał(a):

    Nagonka Gazety jest żenująca – dlaczego akurat TAKA reklama ich burzy? Gdzie się podziała ta mityczna gazetowa tolerancja? szkoda słów.

    Inna sprawa, że (nie wiem czy Google czy reklamodawca) przesadza z publikowaniem tego wszędzie gdzie się da.

  8. Nogal napisał(a):

    Wg mnie to nie nagonka tylko totalna ignorancja i niewiedza autora. Pytanie tylko, gdzie red. nacz.?

  9. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

    @Nogal – z dziennikarskiego punku widzenia to jest pewnie ok, bo na końcu autorka dała się przecież wypowiedzieć przedstawicielowi radia :)

  10. hehe napisał(a):

    Chyba zapomnieli napisać, że radio Lublin należy do kryptofaszystów z PiS, którzy grożą „postępowym siłom”.
    No i przede wszystkim powinni sprawdzić, czy nie ma medalika na bloxach Agory, bo jeżeli tak, to jutro „Dziennik” napisze:
    Antypolski i antychrześcijański koncern trzepie kasę na medalikach z Maryją.

  11. pwrzosin napisał(a):

    @Grzegorz:
    Gwoli ścisłości: ewaluować = oceniać. Reklama z pewnością tego nie zrobi.

  12. journeyman napisał(a):

    trochę nie kumam oburzenia tym tekstem. przecież już od dawna gazeta.pl idzie w stronę tego rodzaju informacji. dla równowagi Agora wciąż stara się mocno wspierać wyborcza.pl – taką widocznie mają koncepcję.

    kliknęliście na tekst o medaliku? znaczy, że pomysł trafiony.
    w tekście jest wypowiedź przedstawiciela radia? znaczy, że dziennikarz dochował przynajmniej podstawowych zasad dziennikarskiej rzetelności.

    niestety pierdoły coraz lepiej się sprzedają, nic nie poradzimy.

  13. doodge napisał(a):

    A może to schodzenie do poziomu Faktu nie bierze się z chęci pozyskania czytelnika, lecz z typowej dla dziennikarzy niewiedzy i ignorancji?

  14. klus napisał(a):

    Żeby było śmieszniej, ta sama google’owa reklama medalika pojawia się… na stronie gazeta.pl przy artykule opisującym „skandal” w Radiu Lublin :).

  15. er napisał(a):

    numer polega na tym ze ta sama reklma pojawiala sie na stronach gazeta.pl :)

  16. spiku napisał(a):

    Cholera wie, na jakie słowa kluczowe pojawia się ta reklama, bo u mnie na skrajnie różnych serwisach wyskakiwała, ale już zablokowałem i mam spokój :)

  17. Nogal napisał(a):

    Wyskakuje dosłownie wszędzie – u nas nawet w galeriach z panienkami ;)

  18. g00rek napisał(a):

    A czy zauważyliście że medalik sugeruje iż to Maryja jest niepokalanie poczęta, a to chyba Jezus był? :))

  19. Anna napisał(a):

    To nie gazeta zeszła do poziomu faktu. Cudowny Medalik jest faktem. Chociaż nie każdy, nawet WIERZĄCY KETOLIK musi go uznać, gdyż pochodzi z tzw. objawienia prywatnego. Jednak dobrze jest, jeśli KATOLK zada sobie tyle trudu, żeby dokształcić się również w tej dziedzinie. Przynajmniej na tyle, żeby nie musiał ośmieszać swojej własnej wiary mądrością, w której nie ma nic poza pustką.