16

Ponad 10 tys. ludzi rozmawiało z chatbotem Multikina, setki kupują już w ten sposób bilety na film

Rozpoczęty w październiku program pilotażowy dobiegł końca. Przygotowany przez Multikino chatbot został przeniesiony z testowego profilu na główny fan page multipleksu. Tam czekało na niego ponad 770 tysięcy użytkowników, którzy za pośrednictwem Messengera mogą poznać repertuar i kupić bilet na konkretny seans.

Wymiana kilku zdań z Multikinobotem wystarczy, by przejrzeć plan seansów na dany dzień i chwilę później przejść do witryny pozwalającej sfinalizować zakup biletu. Przyznam, że wielokrotnie sondowałem repertuar właśnie w taki sposób – podczas rozmowy ze znajomymi otwierałem bota w kolejnym dymku Messengera i wypytywałem o seanse. Oprócz mnie, w okresie testowym trwającym od października do końca grudnia, możliwości Multikinobota sprawdziło ponad 10 000 użytkowników. Część z nich, około 500 osób, ukończył proces i zakupiło bilet właśnie po rozmowie z chatbotem.

Chatbot Multikina działa od października 2016 roku. To pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia

– Wojciech Szymczyk, Digital & CVM Manager Multikino S.A.

Nie będę ukrywał, że takie statystyki są dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Choć Messenger jest niezwykle popularnym komunikatorem nie brakuje krytycznych opinii na jego temat, szczególnie w kontekście prywatności i bezpieczeństwa danych. Sporą rolę odgrywa też użyteczny skądinąd bot, który jest zupełną nowinką. Znalezienie naprawdę przydatnego chatbota, szczególnie w języku polskim, nie jest łatwe.

Messenger znajduje się na zdecydowanie większej liczbie urządzeń, aniżeli aplikacja Multikina, dlatego zdaniem włodarzy multipleksu jest to jedynie szansa na dotarcie do szerszego grona widzów i umożliwienie im wygodnej metody poznawania repertuaru, odnalezienia odpowiedniego filmu i zamówienia biletów.

Co dalej?

Jako jedyni poznaliśmy plany dotyczące nowych funkcji Multikinobota, nad którymi prace trwają już teraz. W niedalekiej przyszłości bot będzie nas informował o nadchodzących premierach – na co czekam niecierpliwie, ponieważ nie jest trudno przegapić nowość – oraz przypomni o seansie, na który zakupiliśmy bilet.

Cieszymy się, że po udanych testach mogliśmy przenieść Bota na Fan Page Multikino Polska i obecnie możemy wykorzystywać go również do takich niestandardowych akcji jak konkurs.

– Edyta Pawłowicz-Ziurkowska, Kierownik Działu Marketingu Multikino S.A

Tym razem mowa o konkursie zorganizowanym przy premierze „Ciemniejszej strony Greya”. Wystarczy, że rozmowę rozpoczniemy wysyłając wiadomość „Hey Grey”, zaakceptujemy regulamin i odpowiemy na pytanie. Pomysł wydaje się ciekawy, ale szczerze liczę na konkursy także z okazji innych premier.

Za powstanie chatbota Multikina odpowiada Chatflow – polski startup zajmujący się tego typu projektami. Cieszy mnie fakt podjęcia rękawicy przez Multikino i doprowadzenie inicjtywy do końca, a właściwie do etapu wdrożenia bota na głównym fan page’u, bo przecież właściwa zabawa zaczyna się właśnie teraz. Zamiast oczekiwania na odpowiedź pracownika użytkownicy będą wchodzili w interakcję z botem, który w konkretnych scenariuszach okaże się większą pomocą, nad innymi należało będzie jeszcze popracować.

Multikinobota znajdziecie bezpośrednio pod tym adresem: m.me/multikinopolska

  • Sam rezerwowałem bilety w ten sposób. Bardzo ciekawe rozwiązanie. Moim zdaniem wygodniejsze, niż przez aplikację, której nie trzeba instalować, lub poprzez stronę.

  • Flint_PS

    5% konwersji to dobry wynik?

    • Konrad Kozłowski

      Bot może służyć tylko do poznania repertuaru, a niemożliwe jest zmierzenie jak wiele osób kupiło bilet w kasie po wybraniu seansu w Messengerze. Tych mogło być sporo więcej, a bot spełnił jedną ze swoich ról.

    • danio

      powinni o to pytac przy kupnie biletu w kasie.

    • Artur Delura

      Myślę, że dużo osób podbiło statystyki, bo byli po prostu ciekawi jak się gada z botem. Gdybym wiedział wcześniej że jest coś takiego to bym też sprawdził bez zamiaru kupna biletu.

  • Piotr

    Nie kumam, bot przeprowadza mnie przez proces zakupowy, który i tak muszę dokończyć na stronie kina. Gdzie tu sens? Nie łatwiej wejść po prostu na www kina i tam wszystko zrobić od początku do końca?

  • bot

    gdzie takiego bota można sobie zrobić – dorobić do strony na fb?

  • Ja będę polecał swoją, jeszcze trochę raczkującą stronę: http://kiedykino.pl Stestujcie i dajcie znać jak wam się pomysł podoba. Strona ma na celu agregację kin w jednym miejscu i pokazanie podglądów sal jednym kliknięciem.

    • mikez88

      Szukałem czegoś takiego, więc pomysł się podoba bardzo, ale podgląd sali nie działa w kinach Cinema City. No i tego typu repertuar, żeby był wygodny, musiałby mieć możliwość wybrania kilku ulubionych kin (w różnych miastach), żeby łatwo i przyjemnie można było sprawdzić co, gdzie i o której, bez przekopywanie się przez każde kino z osobna.

    • dzięki za info o cinema city, jakoś niedawno zmienili system i nie zdążyłem tego ogarnąć

    • mikez88

      Jakieś postępy? Pomysł z tym podglądem jest naprawdę fajny, a przebijanie się przez stronę Cinema City to jest katorga…

    • karo

      Projekt ciekawy ale co z innymi miastami?

  • adi

    Z ciekawości zajrzałem, ale widzę, że to jest zwykły „formularz” w formie bota. Sztywne pytania i sztywne odpowiedz. Ciekawostka, ale według mnie w ogóle nie praktyczna. To samo muszę wyklikać na stronie.

  • Szkoda, ze Cinema city to takie barany i ich strona jest jakoś z 1995 roku…. o stronie mobilnej to nawet nie słyszeli jeszcze.