5

Burda International przejmuje polski SHOWROOM.PL!

Kolejny super news z branży startupowej. SHOWROOM.PL to wiodąca na polskim rynku platforma internetowa sprzedająca ubrania i akcesoria polskich projektantów. Burda International objęła 52% udziałów w SHOWROOM.PL, wykupując udziały polskiego funduszu VC Hardgamma Ventures oraz obejmując nowe udziały. Pozyskane środki spółka przeznaczy na umocnienie oczywiście na globalny rozwój biznesu Burda, która dotychczas inwestowała w modowy e-commerce (m.in. w Etsy.com oraz Mytheresa.com) chce wykorzystać swoje zasoby oraz doświadczenie międzynarodowe i wspomóc […]

Kolejny super news z branży startupowej. SHOWROOM.PL to wiodąca na polskim rynku platforma internetowa sprzedająca ubrania i akcesoria polskich projektantów. Burda International objęła 52% udziałów w SHOWROOM.PL, wykupując udziały polskiego funduszu VC Hardgamma Ventures oraz obejmując nowe udziały. Pozyskane środki spółka przeznaczy na umocnienie oczywiście na globalny rozwój biznesu

Burda, która dotychczas inwestowała w modowy e-commerce (m.in. w Etsy.com oraz Mytheresa.com) chce wykorzystać swoje zasoby oraz doświadczenie międzynarodowe i wspomóc rozwój platfromy na kolejnych rynkach. Fabrizio D’Angelo, CEO Burdy International tak komentuje inwestycję: „W ciągu dwóch lat, które upłynęły od naszej pierwszej inwestcji w SHOWROOM.PL utwierdziliśmy się w przekonaniu, że SHOWROOM.PL jest jedną z najlepszych modowych platform e-commerce na europejskim rynku. Po zwiększeniu ilości udziałów w firmie chcemy jak najszybciej zacząć wprowadzać ją na nowe rynki.”

„Inwestycja Burdy International to sygnał, że nasz pomysł się sprawdził. Teraz chcemy jak najszybciej uruchmić analogiczne platformy sprzedażowe na wybranych europejskich rynkach.” – mówi Michał Juda, jeden z założycieli platformy. W ekspansji wykorzystana będzie m.in. nagroda, którą pod koniec 2014 roku SHOWROOM.PL zdobył w konkursie 7 Ventures Pitch Day – budżet na reklamę w wysokości 1 miliona euro, ufundowany przez niemiecką sieć telewizyjną ProSieben. Środki te zostaną wykorzystane do promocji niemieckiej wersji platformy SHWRM.DE

Równolegle spółka planuje dalszy rozwój w Polsce, umocnienie pozycji lidera oraz wsparcie dla całego rynku mody autorskiej. „Jesteśmy przekonani, że polscy projektanci mają ogromny potencjał zarówno w kraju, jak i za granicą. Chcemy rosnąć razem z nimi, aktywnie wspierać polską modę i wspólnie z naszymi partnerami realizować kolejne ambitne cele.” – mówi Jasiek Stasz, drugi z założycieli SHOWROOM.PL.

Gratulacje dla zespołu SHOWROOM oraz ich inwestorów. Bardzo fajnie, że biznes rozwinął sie na tyle iż znalazł inwestora branżowego. I to jakiego!

  • ahilles107

    „inwestora brązowego” – naprawdę?

    • Tomek

      nie, na niby. Przecież każdy wie, że chodzi o złotego, więc nie wiem po co wytykać takiego chochlika drukarskiego

    • poprawione

  • Dariusz G. Jagielski

    Coś czuję że się to skończy jedną wielką burdą…

  • rafal

    Nię widzę przyczyn do ! Ekscytacji!!!! Dobrze zapowiadająca się firma jest całkowicie w cudzych rękach.