27

60 milionów złotych – na tyle wyceniono Brand 24

Ilość danych, które pojawiają się w sieci, rośnie z roku na rok. W tym wszystkim nieocenione okazują się być zatem narzędzia, pozwalające je sprawdzać oraz analizować. Co ciekawsze, właśnie z naszego kraju pochodzi jeden z najważniejszych startupów, który oferuje monitoring internetu i mediów społecznościowych. Chodzi tu o Brand 24, wyceniony właśnie na kwotę aż 60 milionów złotych.

Ważny gracz przyspiesza

Brand24 coraz lepiej radzi sobie na rynku. Chyba najlepszym tego dowodem może być fakt, że pozyskano wielu nowych klientów, spośród których warto w szczególności wspomnieć o Biurze Pierwszej Damy USA, Carlsberg czy Ikea. Pokazuje to dobitnie, że możemy być dumni z tej firmy. W ciągu ostatnich dwóch i pół roku zwiększono liczbę aktywnych osób aż trzykrotnie.

Już od pewnego czasu mówiło się o wejściu Brand24 na giełdę. Teraz jednak mamy już pewne konkretne informacje na ten temat, głos zabrał również sam CEO, Michał Sadowski. Wycena Brand 24 wynosi na dzisiaj aż 60 milionów złotych, a cena emisyjna akcji została ustalona na poziomie 31,76 złotych. Z oferty skierowanej do inwestorów uda się pozyskać 3,5 miliona złotych.

Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie – rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów. Efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu BRAND24, chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów.

Michał Sadowski, Prezes Zarządu i Założyciel Brand24

Wkrótce firma ma ubiegać o dopuszczenie akcji do obrotu na alternatywnym rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych, który istnieje od 2007 roku i znajduje się tam ponad 400 spółek. Dzięki takiej decyzji Brand24 będzie mógł jeszcze szybciej się rozwijać. Jestem przekonany, że za kilka lat o polskim startupie będą wiedzieć wszyscy na całym świecie, a finansowo będzie wypadać naprawdę znakomicie – już teraz zmniejszono znacznie koszt pozyskania i utrzymania klienta. W dodatku niewielu z nich rezygnuje z usługi, co najlepiej świadczy o jej jakości.