Motoryzacja

Oto nowe najostrzejsze BMW M2 Competition: małe M z pazurem

Marek Adamowicz
Oto nowe najostrzejsze BMW M2 Competition: małe M z pazurem
5

To auto było oczekiwane od bardzo dawna. Chociaż BMW M2 na rynku jest już od kilku miesięcy teraz debiutuje właśnie jego najostrzejsza odmiana. Oto BMW M2 Competition.

Najmocniejsze BMW M2 Competiton wyróżnia się nie tylko mocą lecz stylistyką nadwozia od „zwykłego” BMW M2. Ten ostatni wygląda, w porównaniu do najnowszego i najmocniejszego wcielenia jak grzeczny chłopiec przy dorosłym facecie. Competition to prawdziwa zabawka dla kierowców z krwi i kości.

BMW M2 Competition: Sportowe Coupe na ostro

W porównaniu do „zwykłego” M2, wersja Competition wyróżnia się zmienionym wyglądem auta. Zmodyfikowano m.in. lusterka boczne, które otrzymały bardziej aerodynamiczny kształt, grill jest w cały czarny oraz powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku. Seryjnie też BMW M2 Competition stoi na 19-calowych felgach ze stopów lekkich oraz wyposażono je w pakiet Shadow Line. Uważni obserwatorzy zauważą to większe tarcze hamulcowe oraz polakierowane na szaro zaciski hamulców.

Wewnątrz nowe BMW M2 Competition również zmodyfikowano kilka elementów. Listwy dekoracyjne wykonano z włókna węglowego, na progach pojawiły się nakładki z logo M2 Competition, a starter silnika jest teraz czerwony. Modyfikacji poddano również przednie fotele (skórzane obicie z kontrastowymi nićmi w kolorze niebieskim i wyeksponowanym znaczkiem M) i przeprojektowano zestaw zegarów.

BMW M2 Competition: mocarne serce pod maską

Chociaż pod maską „zwykłego” BMW M2, pracowało już potężne serce, to w wersji Competition zostało ono jeszcze bardziej wzmocnione i poprawione. Mowa tutaj o 3-litrowym, rzędowym silniku wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Dzięki odpowiednim modyfikacjom (m.in. kuty wał korbowy i nowe tuleje) moc BMW M2 Competition wzrosła o 40 KM do 410 KM i 550 Nm momentu obrotowego. W serii moc przekazywana jest na koła poprzez 6-stopniową przekładnię manualną – w opcji przewidziano 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię DCT. Warto podkreślić, że manualna skrzynia to coraz rzadszy widok w samochodach BMW – również tych sportowych.

Ze zmian technicznych dodano również lepsze smarowanie poprzez przeprojektowaną pompę oleju oraz lepszy układ chłodzenia zapożyczony z większego BMW M4. Konstruktorzy zmodyfikowali dodatkowo układ wydechowy, do którego zaimplementowano elektrycznie sterowane dwie klapy odpowiadające za zmianę przepływu spalin i brzmienie w zależności od wybranego trybu jazdy. Zmiany dotknęły również zawieszenie BMW M2 Competition gdzie znajdziemy m.in. tylną ramę pomocniczą (zapożyczoną ze wspomnianego BMW M4), która przekłada się na lepsze prowadzenie i aluminiowe wahacze.

Modyfikacje jednostki napędowej, układu wydechowego i innych elementów samochodu nie pozostały bez wpływu na dane techniczne. Nowe BMW M2 Competition przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h – są to dane techniczne dla auta z manualną skrzynią biegów. Kiedy zdecydujemy się na automatyczną przekładnię przyspieszenie do setki skróci się do 4,2 sekundy. Wybierając opcjonalny pakiet M Drives Pacage, elektroniczny ogranicznik prędkości zostanie przesunięty z 250 do 280 km/h.

Nowe BMW M2 Competition ma trafić do salonów latem bieżącego roku. Na ten moment nie są znane ceny, lecz podejrzewam, że będą sporo wyższe od kwoty 282 200 zł, którą życzy sobie BMW za „zwykłe” BMW M2.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu