Beyond: Two Souls – w rolach głównych Willem Dafoe i Ellen Page

beyond

David Cage, wraz ze swoim studiem – Quantic Dream, niegdyś byli uważani za dziwaków. Indigo Prophecy, znane w naszym kraju jako Fahrennheit, poczytywano za umiarkowanie udany eksperyment, mający niewiele wspólnego z wirtualna rozrywką. Lata później, filmowość w grach jest czymś powszechnym. The Walking Dead, wyprodukowane przez Telltale Games, czerpiące garściami z dorobku Quantic Dream, zdobywa szereg tytułów gry roku.

Twórcy Heavy Rain nie zamierzają zmieniać kursu. Wszystko wskazuje na to, że ich najnowsza produkcja – Beyond: Two Souls, po raz kolejny wyznaczy trendy w kwestii ukazywania emocji poprzez polygony i piksele. Pod warunkiem, że nie spełnią się proroctwa sceptyków, twierdzących że Cage zwariował na punkcie wizualnego odwzorowania ludzkiej twarzy, zapominając o innych sposobach kreowania postaci.

Dzisiejszy dzień mile zaskoczył mnie i resztę oczekujących na nową produkcję Davida Cage’a. Jedną z kluczowych postaci zagra Willem Dafoe. Wcieli się on w naukowca, którego losy złączyły z wykazującą parapsychiczne zdolności Jodie (graną przez Ellen Page). Pojawił się pierwszy fragment gameplay’u z udziałem aktora, a także wywiad z nim.

David Cage w wywiadzie dla serwisu MCV wypowiedział się też na temat traktowania kobiet w świecie gier wideo. Jak wyobrażamy sobie płeć piękną w wirtualnym świecie? Wielkie piersi, talia osy, lekkie zagubienie i standardowo gorsza pozycja w kwestii umiejętności, nazwijmy je, bitewnych. Producent przyznaje, że sytuacja zmierza ku lepszemu, w części dzięki samym graczom, którzy domagają się poprawy w kwestii warstwy fabularnej. Stąd jego pęd, ku dostarczaniu nam doświadczeń innych niż wszystkie.

Trudno nie przyznać mu racji – twórcy gier wideo z uporem maniaków tworzą stereotypowych mięśniaków, chociaż każda innowacja na tym polu witana jest oklaskami klientów. Z drugiej strony – tworząc grę o przerośniętych karkach, rozcinających piłami łańcuchowymi obcych i różnego rodzaju potwory (Gears of War), ciężko spodziewać się, żeby w roli głównej obsadzono kobietę. Pozbawione karków przedstawicielki płci pięknej, to rzecz w przyrodzie występująca wyjątkowo rzadko.

Quantic Dream wydaje się mieć jedną ambicję – stworzyć grę, możliwie bliską dobremu filmowi. Sesjom motion-capture nie ma końca, bez przerwy mówi się o „dojrzałości” fabuły. Nawet jeżeli Cage nie dokona kolejnego przełomu, którym był pod pewnymi względami Heavy Rain, to z pewnością dostarczy nam przynajmniej kilka godzin świetnego widowiska. Z aktorami, których znamy z filmów w rolach głównych. Na dobre czy na złe.

» «
  • weejet

    To jest właśnie największa zaleta PS3. I to będzie największa zaleta PS4: gry których nie ma nigdzie indziej.

    • http://www.golabiewska.pl/ Adam Gołąbiewski

      Dokładnie. Jeśli Microsoft chce iść tym schematem, co przy Xboxie, czyli nie licząc Halo, Gearsów i Forzy, praktycznie brak exclusivów to raczej nie ma u mnie szans. Na PS3 było sporo naprawdę świetnych exów – Uncharted, Gran Turismo, Heavy Rain, God of War, Infamous, Killzone, Resistance, Yakuza

  • https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pzagawa.cityalarm.demo PIOTR ZAGAWA

    Świetnie. Tylko na początek rzucą ze 2 exclusivy jak mięso do sklepów przed strajkiem solidarności, a potem będą tłuc przez 10 lat produkcje z pc w metodologii ctrl+c/ctrl+v.

    Chciałbym się mylić.

    • weejet

      Beyond Two Souls ma premierę w USA w październiku tego roku i jest grą na PS3, nie PS4. Nawet nie wiesz o czym piszesz.

    • TomaszSzkudlarek

      Exy ukazywały się raczej w niezmiennym tempie przez cały czas życia PS3. Część z nich to oczywiście kontynuacje, ale dobre kontynuacje. Nigdy nie było takiej sytuacji o której bzdurzysz.

  • marcin

    Jeżeli gra będzie tylko na PS3,,, to sobie odpuszczę (za późno na kupowanie tej konsoli). Jeżeli gra jednocześnie pojawi się też na PS4… to kupię PS4.

    Szkoda że Sony zawaliło sprawę kompatybilności wstecznej, Gdyby była kompatybilność wsteczna to pmógłbym zrobićpreorder PS4 w ciemno. A tak sie waham. Jeżeli Xbox będzie kompatybilny wstecznie to odpuszczam PS4 i kupuję konsolę MS, Bo gry z tej generacji mocno stanieją a jest kilkanaście tytułów jakie warto przejść gdy cena spadnie

  • Marek

    Dla samego Heavy Rain można kupić konsole tylko żeby pograć :) Ta gra również się śwetnie zapowiada. Fahrenhait był natomiast świetny!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Microsoft przedstawia swoją wizję najbliższej dekady – ekrany, ekrany, ekrany

Przyszłość najczęściej widujemy w filmach - scenarzyści i reżyserzy mają więc szansę wykazać się pomysłowością i zaproponować jedną z wielu...

Zamknij