71

T-Mobile czwarty raz z rzędu z certyfikatem najlepszej sieci w Polsce

T-Mobile ma dziś powody do świętowania, po raz czwarty zdobyli certyfikat Best in test 2017, przyznawany przez firmę P3 Communication na podstawie badania jakości połączeń głosowych i usług transmisji danych, w trzech lokalizacjach: największe miasta, miejscowości i drogi u wszystkich operatorów z „wielkiej czwórki”.

Podobne badanie P3 Communication przeprowadza na kilku rynkach europejskich według podobnych zasad od kilku lat.

Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska:

Choć to truizm, to bez dobrej sieci nie ma mowy o dobrych usługach. T‑Mobile chce świadczyć najlepsze i mamy infrastrukturę, która na to pozwala. Dzięki najlepszej sieci mogliśmy zaoferować klientom m.in. Supernet video i Internet domowy FMS. To właśnie oferta, wspierająca ją sieć oraz coraz większe skupienie na kliencie pozwoliły nam odwrócić rynkowe trendy i ponownie zyskiwać klientów.

Najlepiej poradził sobie w mniejszych miejscowościach, jeśli chodzi o połączenia głosowe i w największych miastach w przypadku badań usług transmisji danych.

Badanie jakości połączeń przeprowadzono według metody POLQA, sprawdzano więc procent zerwanych połączeń, nawiązywanie połączeń zakończonych sukcesem oraz czas zestawienia połączeń.

Thomas Lips, członek zarządu, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji T‑Mobile Polska:

Operatorzy w Polsce oferują usługi głosowe na obszarze blisko 100% populacji, dlatego przewagę nad konkurencją uzyskujemy głównie w zakresie jakości usług. Dlatego tak istotne jest dla nas wdrażanie najnowszych technologii oraz projekty optymalizacji sieci, szczególnie w obszarach, gdzie najtrudniej zachować ciągłość usług, czyli w centrach miast, ze względu na częste przełączanie pomiędzy nadajnikami, czy na autostradach z uwagi na wysokie prędkości i tłumienie sygnału przez samochody.

W przypadku badania jakości usług transmisji danych sprawdzano ściąganie i wysyłanie danych (ściąganie – plik 3 MB, wysyłannie – plik 1 MB), wyświetlanie stron www statycznych, HTTP oraz HTTPS (allegro.pl, booking.com, interia.pl, fakt.pl, gemius.com, hm.com, wp.pl), do tego sprawdzano też odtwarzanie filmów na YouTube.

Badanie Best in Test wykonywane jest przez niezależną firmę P3 Communication na zlecenie Deutsche Telekom. Wykorzystują do tego samochody z zamontowanymi urządzeniami pomiarowymi, które jednocześnie dla wszystkich sieci wykonują próbne połączenia telefoniczne i sprawdzają jakość transmisji danych, według wymienionych wyżej scenariuszy. Badanie objęło 16 dużych miast, 34 mniejsze miejscowości oraz drogi pomiędzy nimi i trwało 21 dni. W tym czasie wykonano 9 tysięcy połączeń głosowych i 2,6 tys. prób dotyczących transmisji danych.

Nie chce kwestionować wyników tych badań, każdy z pozostałych operatorów z pewnością mógłby je zweryfikować. Jednak dziwi mnie, że od czterech lat T-Mobile zleca takie badanie (to normalna praktyka wśród firm, zlecić badanie – jak korzystne, to opublikować), a pozostali operatorzy nie pokusili się o podobne albo i lepsze, o większym zasięgu i większej liczbie lokalizacji.

Pełny raport znajdziecie pod tym linkiem (pdf).