14

Aż o 302% wzrósł ruch na stacjach paliw w ostatnią niedzielę wolną od handlu

Na szczęście również parki zanotowały zwiększone oblężenie, ale trochę mniejsze. Firma Selectivv Mobile House sprawdziła zachowanie całej populacji w Polsce 11 marca, czyli w pierwszą niedzielę wolną od handlu. Okazało się, że ruch na stacjach benzynowych w obszarach miejskich wzrósł o 302% w porównaniu ze średnią z niedziel za ostatnie 12 miesięcy, natomiast tereny rekreacyjne, takie jak parki czy place zabaw zanotowały wzrost o 189%.

Ponadto firma zbadała dokładnie 511 221 osób wyselekcjonowanych z ogólnej liczby 14 mln osób w bazie korzystających ze smartfonów i które przynajmniej jedną niedzielę w miesiącu spędzały w galeriach handlowych czy w dużych sieciach sklepów spożywczych takich jak Tesco, Lidl, Biedronka czy Kaufland. Wśród tych osób okazało się, że 40% z nich udało się w tym dniu do parku albo na plac zabaw, a tylko 19% z nich na stacje paliw. Większość z nich bo prawie 80% aktywnie korzystało w tym czasie ze smartfonów i zainstalowanych aplikacji. 7% korzystało z aplikacji VOD, a 3% z aplikacji i stron e-commerce.

Dominik Karbowski, co-CEO Selectivv Mobile House:

Pierwsza niedziela bez handlu za nami. Z naszych obserwacji wynika, że osoby przyzwyczajone do zakupów w niedzielę nie zaczęły masowo korzystać z e-commerce. Z kolei ponad pięciokrotnie wzrosła liczba osób, które wybrały się na spacery, odwiedziły parki lub place zabaw. Niewątpliwie przyczyniła się do tego pogoda, która sprzyjała aktywnościom na świeżym powietrzu. Był to pierwszy ciepły weekend od dłuższego czasu. Można domniemać, że gdyby aura była inna, zaobserwowalibyśmy wzrost w pozostałych aktywnościach z naszego panelu. Czy czeka nas zakupowa rewolucja? Myślę, że pokaże nam to dopiero analiza, którą przeprowadzimy w skali roku. Z pewnością podzielimy się z Państwem jej wynikami.

Też już jesteście przerażeni faktem, ile danych o nas jest zbieranych, gdy korzystamy ze smartfonów? To spójrzcie jak dokładnie udało im się sprofilować te osoby.

Tak jak wspomniałem wyżej sprawdzili ponad 0,5 miliona osób ze smartfonami w kieszeni, w 56% były to kobiety i w 64% użytkownicy smartfonów z Androidem. Większość z nich, bo 25% było z przedziału wiekowego 36-40 lat, dalej 31-35 lat – 18% i 14% z przedziału 41-45 lat oraz 26-30 lat, a pozostałe grupy w okolicach 10%. Tak więc mamy tu dość równomiernie rozłożone wiekowo grupy. Dodatkowo wyszczególnili procentowy rozkład klientów naszych telekomów. Również mniej więcej po równo wyszło.

Co jeszcze możemy się dowiedzieć o ludziach robiących do tej pory zakupy przynajmniej raz w miesiącu w niedziele? W większości to rodzice dzieci w wieku do 10 lat, osoby robiące zakupy w sieci czy pobierające zasiłek 500+. Przeważnie robią zakupy w dyskontach 63%, a 39% z nich w galeriach handlowych. Sklepy typu Castorama czy Brico odwiedza 11% z nich, a Rossmann czy Hebe 6%.

Źródło: Selectivv Mobile House.

Photo: Syda_Productions/Depositphotos.