Aplikacje webowe

Appoint.ly - polska aplikacja webowa do umawiania spotkań online

Grzegorz Ułan
Appoint.ly - polska aplikacja webowa do umawiania spotkań online
29

Kilka dni temu pisałem Wam o rozszerzeniu do Google Chrome do szybkiego umawiania wielu spotkań z poziomu poczty email - Meeting Scheduler for Gmail. Brakowało mi w nim tylko, aby generowany link do wysyłki można było wysłać do wielu osób, niestety konieczne jest generowanie dla każdego unikalnego linka. Okazuje się, że istnieje rozwiązanie, które pozwala ten problem rozwiązać i jest to dzieło polskich twórców z Gdańska, do tego ich pomysł odnosi sukcesy w USA. Czas, aby dowiedzieli się o nim polscy uzytkownicy.

Poinformował nas o nim jeden z twórców pod wpisem o Meeting Scheduler for Gmail, Łukasz Nowacki.

Przy tej okazji skontaktowałem się z nim drogą emailową i zadałem kilka pytań, ale zostawmy to na koniec, najpierw poznajmy ich projekt - Appoint.ly.

Jeśli korzystacie już z jakiegoś kalendarza, czy to od Google czy od Microsoftu, przed rozpoczęciem korzystania z Appoint.ly trzeba sparować narzędzie z wybranym kalendarzem.

Tworzenie formularza ograniczone jest do podstawowych formatek, czyli tytuł spotkania, krótki opis, czas trwania, ewentualne przerwy i czas powiadomienia. Opcjonalnie możemy zdefiniować treść wiadomości do każdego z uczestników oraz dodatkowe niestandardowe pole.

Na koniec pozostaje jeszcze wybrać zakres dat i godzin, spośród których uczestniczy mogą wybrać najbardziej dogodny dla siebie. Jeśli spotkania nie są cykliczne, trzeba konkretnie określić od kiedy do kiedy mogą sobie rezerwować swój termin.

Finalny formularz spotkania wysyłamy uczestnikom spotkań w postaci unikalnego linka. Uczestnicy wybierają dogodny termin, wpisują swój adres email i opcjonalnie wiadomość dla organizatora.

Po wszystkim można dodać spotkanie do swojego kalendarza. Oczywiście terminy spotkań organizatora dodają się automatycznie do sparowanego wcześniej Kalendarza Google lub Microsoftu.

Wszystkie wydarzerzenia lądują później na jednej tablicy, gdzie możemy nimi zarządzać, edytować, włączać i wyłączać, usuwać, czy dodawać nowe.

W ogólnej ocenie rozwiązanie to rzeczywiście jest bardziej kompletne od rozszerzenia, które wcześniej Wam opisywałem. Nie trzeba generować kilku emaili do wszystkich uczestników. Całość dostępna jest pod jednym unikalnym linkiem dla wszystkich zaproszonych.

Zapytałem dziś jeszcze jednego z twórców projektu o kilka spraw związanych z Appoint.ly, o to jakie odpowiedzi otrzymałem.

Czy mógłbyś trochę więcej opowiedzieć o tym projekcie?

Appoint.ly to jeden ze startupów z kuźni gdańskiego software house’u Neoteric. Jest to aplikacja, która ułatwia umawianie spotkań. Dzięki synchronizacji z kalendarzem właściciela pokazuje tylko terminy, w których dana osoba nie ma jeszcze umówionych spotkań. Osoba, która chce umówić się na spotkanie może w prosty sposób wybrać dogodny dla niej termin. Utworzone spotkanie jest automatycznie dodawane do kalendarza właściciela, dzięki czemu nikt inny nie umówi się już na ten sam termin. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów biznesowych zadbaliśmy również o możliwość śledzenia efektów pracy zespołu poprzez dedykowane raporty.

Appoint.ly używane jest przez startupy, firmy rekrutacyjne, biura nieruchomości, zespoły sprzedażowe z różnych branż, a także przez branżę szkoleniową, w tym m.in. Stanford University, University of Washington i inne prestiżowe uczelnie, oraz przez wielu indywidualnych użytkowników.

Kiedy powstał?

Appoint.ly to młody projekt. Prace nad nim rozpoczęliśmy w kwietniu 2016 r., a zatem niecały rok temu. Narzędzie powstało w oparciu o SaaSMgr, o którym jakiś czas temu pisał Antyweb. Skróciło to proces deweloperski o ponad 2 miesiące.

Ile osób pracuje nad tym projektem?

Od początku nad projektem czuwają jego pomysłodawcy: Mateusz Kurleto - Founder i Mateusz Paprocki - Product Owner. Realizacją zajął się pięcioosobowy zespół, który cały czas czuwa nad narzędziem i wprowadza nowe funkcje, natomiast od strony sprzedaży i marketingu reprezentują nas dwie osoby.

Dlaczego z miejsca zdecydowaliście się na zagraniczny rynek? Planujecie w ogóle udostępnić polską wersję?

Mateusz Paprocki - Product Owner: Od początku zakładaliśmy, że Appoint.ly będzie produktem globalnym ukierunkowanym na sprzedaż przede wszystkim w USA. Sukces takich startupów jak Brand24, Righthello, UX Pin czy UserEngage pokazał, że nie warto ograniczać się do stosunkowo niewielkiego rynku rodzimego – usługi w formule SaaS (Software as a Service) jest tam dużo bardziej popularna, podobnie jak rozumienie istoty problemu, który rozwiązujemy. W obecnej fazie projektu najważniejsze jest znalezienie product/market fit, co jest znacznie łatwiejsze przy dużej skali rynku.

Postanowiliśmy, że Appoint.ly będzie uniwersalne, dlatego nasze narzędzie dostępne jest aktualnie tylko w języku angielskim. Do obsługi Appoint.ly wystarczy podstawowa znajomość tego języka, co sprawia, że większość użytkowników radzi sobie bezproblemowo. Wynika to również z fazy projektu - Appoint.ly to dopiero MVP, dlatego skupiamy się na zbieraniu feedbacku od użytkowników i uczymy się jak ten produkt ma wyglądać. Każda kolejna wersja językowa to więcej zmian do wprowadzenia przy planowanych ulepszeniach.

Jak to zrobiliście, że dotarliście z tym produktem na rynek amerykański. Jak to wyglądało, co musieliście zrobić?

Przede wszystkim całą komunikację marki w mediach społecznościowych prowadzimy w języku angielskim. Aby dotrzeć za ocean i zwrócić uwagę rynku amerykańskiego, prowadzimy mailowe kampanie outboundowe. Działamy głównie na Twitterze i na Quorze, ale również na Facebooku i Linkedinie. Zarówno Twitter jak i Quora pomagają nam dotrzeć bezpośrednio do osób, które szukają narzędzia takiego jak Appoint.ly - i są to w dużej mierze użytkownicy ze Stanów, gdzie obie platformy są bardzo popularne.

Monika Ciemiecka - Marketing Specialist: Rozmawiamy z klientami, szybko odpisujemy na wszelkiego rodzaju zapytania, proponujemy supporty, dema, przygotowujemy tutoriale i artykuły pomocnicze - to wszystko pomaga nam budować relację z klientami oraz zdobywać nowych użytkowników, głównie z zagranicy.

Co dodatkowo daje zmiana na konto firmowe?

Appoint.ly oferuje dwa typy kont: bezpłatne “Basic” oraz płatne “Pro”. Konto "Pro" to po pierwsze nieograniczona liczba typów spotkań, a po drugie dostęp do sekcji Reports i Company, które znacznie usprawniają zarządzanie i pracę w zespole. Sekcja pozwala również na wgląd do automatycznie generowanych raportów i wykresów, które zbierają dane na temat ilości odsłon na stronie oraz ilości umówionych spotkań.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu