Apple

Sporo ciekawych wieści związanych z Apple - własny serial i statystyki usług

Konrad Kozłowski
Sporo ciekawych wieści związanych z Apple - własny serial i statystyki usług
12

Za kulisami z całą pewnością trwają bardzo intensywne rozmowy. Do prasy nie przedostaje się zbyt wiele szczegółów, oprócz takich jak te dotyczące opinii stacji ESPN na temat planów uruchomienia przez Apple własnej usługi telewizyjnej. Najwyraźniej ten projekt jest wciąż odkładany w czasie, a firma z Cupertino nie posiada już tak uprzywilejowanej pozycji w negocjacjach, jaką dysponowała w czasach uruchomienia iTunes Store.

To nie powstrzymuje Apple przed rozpoczęciem prac nad własną produkcją. Debiutanckim projektem najprawdopodobniej będzie sześcioodcinkowy serial dotyczący historii Dr Dre - producenta, rapera, współzałożyciela marki Beats, przejętej przez Apple w 2014 roku. Każdy z odcinków ma trwać około 30 minut, a ich fabuła będzie "pół-autobiograficznym podejściem do przeżywanych emocji przez głównego bohatera". Na chwilę obecną krążą plotki o planach udostępnienia serii na Apple Music, w podobny sposób jak robi to Netflix, co znaczy, że jednocześnie na platformę dodane zostaną wszystkie odcinki.

Jeśli jesteście zainteresowani bardziej przyziemnymi i potwierdzonymi informacjami, to podzielę się z Wami również i nimi. Jedni z najbardziej rozpoznawalnych pracowników Apple, Eddy Cue oraz Craig Federighi, gościli w programie The Talk Show, gdzie podzielili się kilkoma interesującymi liczbami. 11 milionów - właśnie tylu użytkowników korzysta aktualnie z Apple Music ponosząc comiesięczny koszt (9,99 dolara/4,99 euro). To jednocześnie dużo i mało, ale niewątpliwie wynik ten jest znacznie lepszym osiągnięciem od rezultatów uzyskanych przez Tidala.

782 milionów - tylu użytkowników posiada usługa w chmurze Apple iCloud, natomiast każdej sekundy przesyłanych ma być aż 200 tysięcy wiadomości za pomocą iMessage. A co z App Store i iTunes Store? Każdego tygodnia notowanych jest 750 milionów transakcji w obydwu sklepach. Oczywiście pracownicy Apple podzielili się tylko tymi liczbami, które odbiją się niemałym echem i mogą robić niezłe wrażenie, dlatego nikogo nie dziwi nieujawnienie statystyk sprzedażowych Apple TV czy Apple Watcha. Jeżeli interesuje Was treść całej rozmowy z Eddym i Craigem, to możecie ją odsłuchać właśnie tutaj.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu