155

To niewiarygodne, ale z każdą aktualizacją Android TV jest coraz gorzej

Ostatnio więcej czasu niż kiedykolwiek spędzam przed telewizorem. I to niekoniecznie konsumując treści. Część z was prawdopodobnie pamięta mój felieton o tym, że nigdy więcej nie postawię już na Android TV. Od tego czasu przewinęło się w moim życiu kilka różnych telewizorów, ba — ten problematyczny koleżka zdążył nawet załapać się na aktualizację. I choć sam w to nie wierzę — jest gorzej niż było.

Problemy z Android TV to żadna nowość. Otwartość systemu niesie za sobą wiele pozytywnych aspektów i możliwości. Niestety — za nimi ramię w ramię podążają potencjalne kłopoty. Zaawansowane technologicznie urządzenia + zestaw (czasem nawet kilkunastu) modeli, ciągłe zmiany… no i nagle okazuje się, że producentom sprzętu trudno jest za tym wszystkim nadążyć. Wtedy też zaczynają się kłopoty, o których wybierający nowy sprzęt jeszcze nie mają pojęcia. I nie chodzi o to, że Android TV jest złym systemem. Nie, nie jest — kiedy działa jak powinien. W sklepach można znaleźć cały pakiet sensownych aplikacji, których u konkurencji (niestety) nie uświadczymy. No i to w końcu Google — więc wiadomo, że nie mogą sobie pozwolić na fuszerkę. Co najlepsze — problemy o których mówię i wieczne narzekanie na Android TV tyczy się właściwie wyłącznie telewizorów z tym systemem, a nie przystawek, które to użytkownicy non-stop sobie chwalą. Bo ich wsparcie ze strony producentów często jest wzorowe, a problemy z kilkunastoma modelami odchodzą w zapomnienie…

Przeboje, których wolałbym jednak nie doświadczać

Ostatnio wspomniałem już o problemach, które mam z modelem KDL-43W755C. To sprzęt który debiutował dwa lata temu — i pod względem matrycy / dźwięku jest dla mnie jak najbardziej satysfakcjonujący. Niestety, kolejne wersje systemu które serwuje mu producent jeszcze bardziej go pogrążają. W komentarzach wspominaliście o waszych przebojach z aktualizacjami telewizorów z Androidem. Polski oddział Sony obiecywał aktualizację, która do marca miała trafić na wspomniany model telewizora — i wyrażał nadzieję, że naprawi ona błędy, których jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie było. Nie wiem czy to już ta aktualizacja — ale przyszło nowe. No i miałem szczerą nadzieję, że uświadczę tam pakietu łatek, które pozwolą pozbyć się problemów, z którymi boryka się telewizor. Niestety, nic z tych rzeczy — felerny komunikat z aplikacją UsbMsgService na pierwszym planie wciąż atakuje w najmniej spodziewanym momencie, a do tego doszedł kolejny kłopot — dość znaczący. Tym razem z internetem i Netflixem w roli głównej.

Wcześniej problematycznych było kilka elementów, ale nie miałem większych problemów ani z tym by połączyć się z internetem, ani korzystaniem z usług sieciowych. I choć z YouTube wciąż wszystko działa jak należy, to tak wesoło nie jest z Netflixem, z którym telewizor po prostu nie chce się połączyć. Czasami, po kilku(nastu) resetach aplikacji się to udaje, ale… twórcy po raz kolejny testują moją cierpliwość. I żeby była jasność: jestem przekonany, że nie jest to kwestia internetu, ani tym bardziej samej usługi. Dla pewności testowałem Netflixa na innych na innych urządzeniach (co ciekawe, jedno z nich to też TV Sony, tyle, że bez Android TV) — i tam wszystko działa jak powinno.

To kolejny punkt ujemny dla Android TV. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że naprawdę liczyłem, że aktualizacja która zawitała po wielu miesiącach naprawi co zepsuła — i nareszcie zetrze złe wrażenie. Niestety — nic takiego się nie stało, a dodatkowo zamiast polepszyć sytuację, to jeszcze bardziej ją pogorszyła. Zresztą wygląda na to, że nie jestem jedynym z rozmaitymi problemami po ostatnich nowościach…

  • Tobiasz Wujek

    Ja za to na telewizorze Philipsa mam odmienne obserwacje. Rok temu na Androidzie 5 to był koszmar, potrafił się zawieszać, sypać błędami tak że trzeba było go odłączyć od prądu żeby załadował system od nowa. Obecnie na Andku 7 i nie mam najmniejszych problemów ze stabilnością działania systemu, żadnych błędów od momentu aktualizacji a i na 6 zdarzały się rzadko.

    • pablik01

      Jak wyżej na philipsie jak na razie wszystko gra, no może YouTube czasami szwankuje- na często oglądanych przez syna filmikach, po prostu wychodzi z aplikacji, ale myślę że jest to problem z apką nie z samym systemem.

    • karakulii

      Na Philipsie jest ciągły problem z dyskiem twardym sformatowanym do pracy z systemem. Raz go widzi, za chwilę już nie. Jest to upierdliwe, bo nie działają aplikacje na nim zainstalowane i nie można nagrywać/odtwarzać. Trzeba resetować system żeby go zobaczył
      Poza tym jestem zadowolony, wszystko działa bardzo sprawnie.

    • U mnie podobnie na Philipsie, mam już prawie rok i najgorzej było na początku, na Andku 5. Od aktualizacji do 6 problemy zniknęły a aktualizacja 7 tego nie zepsuła

    • To by wiele tłumaczyło, serie z 2015 roku nie dostały nigdy nic nowszego niż Android 5.0 i tam jest nadal tragedia, mimo aktualizacji softu 3-4 razy do roku.

    • zakius

      czyli to co zawsze

    • Łukasz

      Mam pytanie. Jaki model TV Philipsa? Nam najbowszy POS9002 i nie ma na nim androida 7. Z tego co wiem żaden TV tego producenta nie ma aktualizacji do Androida 7. Z uatesknieniem czekam na aktualizację bo android 6.0 ma wiele problemow w tym modelu.
      Pozdrawiam

    • DonEladio

      Dokładnie nie wiem, ale na necie piszą, że modele z 2016 i 2017 mają w planie aktualizować

      https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1507199176

    • Sebastian Mężyński

      Ja mam Philipsa PUS6561 55″ i jakiś miesiąc temu dostałem aktualizacje do androida 7.1.2, a telewizor kupiłem ponad rok temu z androidem 5, i faktycznie z aktualizacji na aktualizację jest lepiej.

    • Wiktor

      U mnie identycznie, i ten sam model :)

    • kraju

      Mam ten sam model – chodzi to naprawdę dobrze, Android 7 na pokładzie. Philips naprawdę dostarczył tym telewizorem.

    • Tobiasz Wujek

      PUS6401. Sprawdź ręcznie czy masz aktualizacje bo u mnie tylko raz komunikat pojawił się sam, jak szedł update do 6.0. Aktualizacja do 7 na Philipsach wystartowała jakiś miesiąc temu i pewnie idzie falami, więc cierpliwości.

    • Mopiedeq

      Dla tanszysz modeli nie ma aktualizacji i zostają na 5

    • Michał Zieliński

      Mam 6561 i jest Android 7.

    • xentro

      Ostatni update dla PUS6561 jest z 1 grudnia :)

    • gumis

      Nie przejmuj się. Ciesz się że nie masz Samsunga

    • bubu

      Na ponad rocznym Philipsie 49PUS7101 zero problemów z Android TV.

    • Alex

      Na 7101 soft z września/października walił błędami aż miło – pierwsza na android 7. Ponoć od wczoraj jest nowa wersja oprogramowania. Póki co poczekam na pierwsze informacje o problemach.

    • bubu

      Ja serio nie miałem problemów. Dziś zrobiłem aktualizację i póki co też działa bezproblemowo.

    • szrot

      Dementuję, właśnie od aktualizacji na 7.1.2 stał się używalny dopiero i przestał sypać błędami.
      Natomiast najnowsza grudniowa wprowadza jedną upierdliwość – kursor w systemowej przeglądarce internetowej porusza się mega wolno, wcześniej przyspieszał przy przytrzymaniu kierunku na pilocie, teraz nie.
      Oprócz tego póki co jest OK.

  • Frank

    Idą święta a ja odnoszę wrażenie, że należy wesprzeć sponsora/konkurenta Sony, który w swoich telewizorach nie posiada systemu Android TV. Pisanie więc o tym jaki to Android TV jest straszny przekłada się oczywiście na firmę Sony, która w swoich Smart TV postawiła właśnie na ten system. Od 2015 roku posiadam telewizor oparty o tę platformę, nadal działa i ma się dobrze. Możliwe, że moja wersja telewizora jest jakaś „inna” bo nie mam takich problemów o których autor pisze już w kolejnym artykule. Model nie jest najnowszy jednak producent nadal dostarcza poprawki i nowe wersję androida. Netflix, YouTube i reszta aplikacji dostępnych na Android TV działa. Rozumiem, że autor pisze w kontekście problemów ze swoim modelem. Niesprawiedliwe jeśli odniesie się do doświadczeń innych użytkowników.

    • Pawel

      Dokładnie. Sony 7005 android TV żadnych problemów.

    • Stan

      Też mam model KDL tylko 50 calowy. Nigdy nie miałem z nim problemów.
      Szczerze… mogę go polecić, ale nie jest już dostepny :)

    • Max

      Artykuł na zamówienie konkurencji.
      Mam 3 tv Sony z 2015 roku i żadnych problemów z androidem.

    • Kamil

      Sony nie jest jedyną firma na polskim rynku z android tv. A pisze subiektywnie, o jednym modelu na którym mam problem.

    • Frank

      Jasne, jest jeszcze Philips. Ciekawe o czym pomyśli osoba po przeczytanie tego artykułu i tych narzekań. Kupić tv z Android tv a może lepiej wybrać coś od producenta rozwijającego swój system. Twój artykuł na temat tv Samsunga może wskazywać sponsora kolejnego już artykułu na temat was android tv.

    • Kamil

      No nie. Jest jeszcze np. TCL :)

    • Piotr Zet

      Tak na pewno ktoś zamiast Samsunga wybierze TCL

    • Kamil

      To a’propos tego, że na polskim rynku jest więcej telewizorów z Androidem, niż tylko Phillips i Sony.

    • Frank

      Ok, jest Sony, Philips, TCL. Dlatego lepiej skupić się na problemach systemy Android TV. Przecież Samsung w swoich telewizorach nie posiada takowego.

    • Kamil

      Sony też ma telewizor, w którym nie posiada takowego. No i? :)

    • yamata

      A dlaczego nie? Jakieś logiczne argumenty? Ja wybrałem, ściślej zrobił to mój ojciec. I to był bardzo dobry, przemyślany wybór, a w branży siedzę od lat. Więc może spróbuj mnie zagiąć technicznie, a nie bełkotem marketingowym by Samsung?

      I nie to, żebym miał coś do Samsunga, który zaczynał z pozycji nawet gorszej niż TCL. Mają modele gorsze i lepsze, bardziej lub mniej udane technologie. No i duży budżet na fajne „szkolenia” i „imprezy integracyjne”, co przekłada się na dobrą prasę… ;)

    • Piotr Zet

      No właśnie o ten cały bełkot chodzi. Idź do sklepu to zobaczysz co ci będą wciskać. Osoby które kupują TV w większości nie mają pojęcia i słuchają sprzedawców którzy wcisną najpewniej Samsunga albo LG

    • yamata

      Aha. Chodziło ci o to, że idiota nie kupi dobrego sprzętu, bo nie zna marki. No fakt. Tak też bywa…

      Wiem co ci będą wciskać, bo lata całe pracowałem w branży, między innymi w sklepie… ;)
      Czasem zabawnie jest udawać normalnego klienta i rżnąć technicznego głupa. Ale do czasu…

      Niemniej jednak „wciskanie” ma krótkie nogi. Taki klient już najpewniej do ciebie nie wróci, albo wróci z pretensjami. Średnio się to opłaca i trzeba być pazerną świnią. Szczególnie, że jest w czym wybierać i naprawdę większość produktów jest co najmniej poprawna. W dodatku naprawdę mało kto potrzebuje kalibracji ekranu i innych tego typu rzeczy do szczęścia, więc nie ma też co przesadzać. Widziałem ludzi szczęśliwych jak dzieci z zakupu (i użytkowania) sprzętu, którego nawet bym nie chciał opluć. A człowiek się starał „wcisnąć” coś lepszego niż to badziewie z promocji… I po co? Ma być tanio… ;)

    • Borsuk

      Oczywiście. Wystarczy kupić telewizor w Ikea.

    • Frank

      Nie szanowny autorze, nie piszesz o jednym modelu. Warto przeczytać co się wcześniej napisało. W artykule wymieniasz 7 razy nazwę systemu, raz tylko odnosisz się do swojego modelu telewizora. Nie mam nic przeciwko narzekaniu na problemy z danym sprzętem. Opisywanie jednak swoich „subiektywnych” opinii w kolejnym już artykule jest co najmniej zastanawiające. Nie ma nic przeciwko zarabianiu, każdy musi z czegoś żyć. Udawanie jednak, że jest inaczej jest nieprofesjonalne. Jeśli zaznaczyłbyś, że artykuł sponsorowany to niemiałbym żalu. Tak samo przy artykule o telewizorze Samsung, trzeba było taką wzmiankę umieścić. Nie da się tego czytać takie pianie z zachwytu.

    • Kamil

      Franku,

      gdyby to były artykuły sponsorowane — byłoby to zaznaczone. W przypadku tego konkretnego modelu piszę w 100% o doświadczeniach związanych z prywatnym egzemplarzem. Ale w najbliższych dniach opublikuję recenzję telewizora Sony, który firma dostarczyła mi do testów — co więcej, mogę zdradzić od razu, że jestem z niego naprawdę zadowolony, choć nie jest idealny. I ma sporo ograniczeń z porównaniem do Androida, ale z drugiej strony — działa. Dlatego też powyżej zaznaczyłem, że upewniając się że problemy Netflixowe nie są związane z awarią usługi, odpaliłem go na innym TV Sony, gdzie działało.

      Wymieniam nazwę systemu, bo to na nim występują problemy. Wymieniłem model, bo to na ich TV występuje problem. No i wydaje mi się, że były jakieś przesłanki ku temu, że LG wycofało się z Androida i postawiło na WebOS.

      Piszę drugi raz, bo aż trudno mi uwierzyć w to, że kolejna aktualizacja jeszcze bardziej pogorszyła sytuację. I to cyklicznie z każdą z nich sprawy mają się… co rusz to gorzej — a nie ma jak powrócić do startu, kiedy wszystko działało sprawnie, była aplikacja player, nie było kłopotów z Netflixem ani niechcianymi komunikatami. To czyste rozgoryczenie. I może jestem naiwny, ale wierzę, że jeszcze doczekam się łatki, która to połata.

    • Kamil Lenica

      LG przeszło na webOS z powodów czysto licencyjnych. Po co płacić googlowi kiedy jest się członkiem konsorcjum rozwijającego webOS

    • Nazir

      Dokładnie , tak jak Samsung zdecydował się na Tizen w Tv ale również zrezygnował z Google w swoich zegarkach aby nie płacić kasy
      ps.
      Mam dekoder Sat Ariva z Android i tylko na co narzekam to brak nowej wersji systemu a aplikacje ze sklepu działają poprawnie

    • Piotr Zet

      Mam model XE8505 żadnych problemów owszem nie raz się aplikacji YouTube zrestartuje sama ale to i tak jest na telefonach więc nowości żadnej nie ma

    • Nazir

      Na SW można często przeczytać bzdury jak to chłopaki mają zawsze problem z win10 po każdej aktualizacji :D
      Ciekawe bo lansują Apple to może nie potrafią zrobić aktualizacji poprawnie
      Zabawne bo zawsze ten problem z MS trafia na blogera i trzeba o tym pisać i się żalić a ja mając 7 urządzeń z MS win10 nie mam żadnych problemów
      ps.
      Jaki z tego morał ? że coś jest na rzeczy że AndroidTv jest taki zły :)

  • Jan Kwiatkowski

    Tytuł wprowadza czytelnika w błąd, że problemy dotyczą systemu Android TV podczas gdy autor opisuje swoje problemy z oprogramowaniem telewizora Sony.
    To takie udawanie, że nie wie się o czym się piszę czy autor na prawdę pisze o czymś o czym pojęcia nie ma???

    • ooBA7MANoo

      A telewizor Sony jakie ma oprogramowanie? O czym my tu rozmawiamy?

    • DonEladio

      No, ale kto robił implementację pod sprzęt? Sony i to sony zwaliło sprawę, a nie, że android nie działa, bo innym działa jakoś dobrze.

    • To na jakich TV ten Android działa dobrze? Bo na pewno nie na Philipsie ;)

    • ᗪ ᒍ ᗩ K ᗪ E K I E ᒪ

      Zerknij wyżej, na philips działa dobrze :D

    • Janusz Popo

      Na NVIDIA Shield np Android Tv działa dobrze.

    • Graafi

      Android TV działa dobrze na sprzętach z odpowiednim wsparciem producenta. Jak widać z powyższych komentarzy działa dobrze na Philipsach. Działa również na różnych przystawkach. Autor ewidentnie ma problem ze swoim modelem tv, a tytuł artykułu błędnie wskazuje na system android TV.

    • Nazir

      Mam dekoder Sat Ariva z Android i tylko brak nowszej wersji ale pobrane aplikacje ze sklepu Google działają poprawnie i się aktualizują do nowszej jak w smartfonie-tablet

    • Ewidentnie Sony spieprzyło sprawę.

    • yamata

      Rozróżniaj „firmware” od systemu operacyjnego. Nie dziwiło cię nigdy, że część funkcji telewizora obsługujesz z poziomu aplikacji, a część zupełnie bez ich pośrednictwa, w dodatku z innego menu?

    • Przemysław Msiał

      Zgadzam sie. Tak jak wszyscy piszą. Autor nie wie o czym pisze albo dostał sponsoring od konkurencji.
      Niestety Polska elektroniczna prasa o IT schodzi na psy. Czasem mam wrażenie że takie artykuły piszą ludzie niekompetentni.

  • panmarcin

    Mam Sony 55″ z Androidem i bardzo go sobie chwalę. Dlaczego? Po prostu działa!
    USB / Kodi / Chromecast / Android – wszystko działa!

  • Wespazjan

    Też mam Philipsa i z androidem 7 wszystko śmiga. Jedyne co się pogorszyło, to na YT pojawiły się reklamy, czego wcześniej nie miałem.

    • Kamil

      Reklamy to nie kwestia systemu, a aplikacji i platformy — więc tutaj nie winiłbym Android TV :)

    • zakius

      brak obsługi UWP to jak najbardziej wina Android TV

    • Alex

      To zmień apkę od YT Na SmartYoutubeTV :)

  • ooBA7MANoo

    Popieram autora w 100%. Też mam tv Sony z androidem, i wszystkie problemy o których pisze autor. Do tego dochodzi wieczny restart. 50 komunikatów dziennie o wyłączająch się aplikacjach, zamulonym androidzie, wiecznym kłopotami z nagrywaniem, likwidowaniem aplikacji że sklepu i brakiem nowych, a jak dadzą nowe to od czapy. Do tego dochodzi likwidowanie funkcji telewizora. Ciągle coś zabierają. Pewnie jeszcze znalazłbym coś.

    • Hubi75

      Co zabierają?

    • Kamil

      Np. Player.pl

    • bubu

      A to nie jest czasem zewnętrzna aplikacja? Co mają twórcy systemu operacyjnego, czy producent telewizora do aplikacji TVN…
      Po za tym ja nadal ja mam na swoim tv z Androidem…

    • Kamil

      Klasyczne — „u mnie działa”. Wspomniałem w tekście, że miałem przyjemność rozmawiać z ekipą z polskiego oddziału Sony i byli dość zdziwieni, kiedy powiedziałem że w tym modelu… zniknęła ;-)

    • bubu

      To nie prościej zareklamować ten konkretny egzemplarz telewizora niż co kilka tygodni pisać jako to Android TV jest zły bo u mnie nie działa…

  • Morski Morświn

    Pewnie blogier rootował i sam sobie winny albo co gorsze dostał kasę od konkurencji aby obsmarować przeciwnika. Ostatnio piszecie tylko o tych którzy wam zabulili a w przypadku kiedy piszecie źle to musiał smarować ktoś inny. Mam rację?

    • Kamil

      Nie. Ani roota, ani pieniędzy konkurencji. Co więcej — korzystam z innego TV Sony, z którego jestem bardzo zadowolony :-)

    • Nazir

      A ja nie mając tv smart mam do starego Sony lub Philips podłączony DeX z sgs8+ i wszystko hula jak należy :)
      ps.
      Polecam zmienić smartfon na sgs8/+/Note8 i dokupić DeX i będziesz miał święty spokój z problemami softu Tv i aplikacji :)

  • tho

    Ja mam 50w755c czyli ten sam model z większą matrycą i najnowsze oprogramowanie z października czy listopada.
    Żadnego z wymienionych problemów.
    Ba! Nigdy nie miałem takiego komunikatu.
    Netflix działa bez problemu po 2h dziennie albo więcej.

    Co masz podłączone po USB?
    Jakie aplikację?
    Twardy reset coś pomaga?

    • Kamil

      Twardy reset robię regularnie po przywołanym komunikacie (nie da się go inaczej pozbyć.)

      Z aplikacji dodatkowych tylko kodi / vlc / netflix. Z czego korzystam w sumie tylko z tego ostatniego… No, teraz już mniej, bo często po prostu nie działa. Także najwięcej odpalam ma nim yt i konsole z aplikacjami.

    • yamata

      Może powinieneś sobie zajrzeć na jakieś forum, i stamdąd ściągnąć soft, a nie czekać na łaskę producenta? W przypadku TCL zawsze sie to sprawdza, a wersje które już dawno działają na moim sprzęcie, producent zamieszcza na polskiej stronie ze sporym opóźnieniem. Znając politykę Sony i ich wsparcie dla Androida, liczyłbym się z różnymi sensacjami, bo klienta mają w du…żym poważaniu… ;)

  • DonEladio

    Ale jaki minus dla android tv, jak to jest WYŁĄCZNIE wina sony, co jest bardziej prawdopodobne, to, że sony wydaje syf z bigami czy może wszystkim innym jakoś działa przypadkiem, jak tylko ten android nie jest w tv…

    • DonEladio

      * z bugami oczywiście

    • Kamil

      Jasne. Wina producentów, którzy ewidentnie sobie nie radzą — a twórcy przystawek pokazują, że da się to zrobić naprawdę dobrze.

  • DanTheLittle

    Kupiłem sobie Apple TV i przestałem wierzyć w rozwój Smart tv gdziekolwiek. Może za jakieś 10 lat android lub coś innego będzie na poziomie a piloty odejdą do lamusa i będzie można naturalnie zintegrować smartfon lub coś innego. Sam nie wiem.

    • łukasz Jedryszczyk

      Wystarczy chromcast 😀

    • Kamil

      Bardzo lubię, ale brakuje jednak tego pilota. Czasami jest kapryśny i muszę kilka razy odłączać się od sieci żeby załapało.

    • łukasz Jedryszczyk

      Widocznie też zależy ja mam już ponad rok i tak jak podłączyłem działa do dziś bezproblemowo

    • Kamil

      Nie, nie. Chodzi mi o smartfon — bo odpalam np. YT/Netflix, daję cast — i za pierwszą próbą nie załapuje.

    • łukasz Jedryszczyk

      Też umnie nie występuje zawsze daje radę za pierwszym razem choć miał taki okres że się wyłączał w trakcie ale mu przeszło

    • Kamil

      Jak to wyłączał w trakcie? Przerywał odtwarzanie? Z tym się, akurat, nigdy nie spotkałem ;).

    • łukasz Jedryszczyk

      Ja tak miałem ale jakoś już mu przeszło

    • Tom Hanks

      smart tv dla ubogich?

      Thanks.

    • łukasz Jedryszczyk

      Tom przecież ty jeździsz maluchem 😐

  • Michał Rusiecki

    Ja mam Philipsa PUS7181. Działą idealnie, uważam że w tym przypadku Android jest zaletą. Wszystko działą jak należy – Netflix, Kodi, Gry, Youtube. Nic się nie wiesza. Dobrze jest tylko od czasu do czasu go wyłączyć z prądu i właczyć (reset).

    • Hmm mam 49PUS7150 i nie mogę potwierdzić, wiesza się nagminnie, reset przez wyłączenie z prądu to ja mu musze robić co 2 dzień, a Netflix nigdy za pierwszym razem nie ruszy bez problemów ;-)

      Lubie AndroidTV bo Kodi daje naprawdę świetną elastyczność, ale nie można o nim powiedzieć, że jest stabilny. Moja żona co drugi dzień przebąkuje, żeby go wywalić na elektrośmieci i kupić coś normalnego co działa :P

    • Michał Rusiecki

      no nie wiem, to jednak też dosyć stary model – chyba jeden z pierwszych z androidem. Teraz jest naprawdę dobrze. Widocznie poprawili się mocno:) Często są też aktualizacje. Ja mogę go z czystym sumieniem polecić.

    • lemiel

      Masz jeszcze gwarancję?
      Jeśli tak to istnieje szansa, że wymienią Ci płytę główną na nową (z PUS6401, podobno na Mediateku zamiast Marvella) i telewizor będzie chodził lepiej, na Androidzie 7.1.2.
      Co prawda bez 3D i mniej pamięci, ale jakości działania telewizora nie da się póki co nic zarzucić. Po prostu działa, prawie jak LG na NetCast.

    • Nope, gwarancji już nie ma, skończyła się 2 tygodnie temu… imho jakoś nie jestem przekonany, czy to się na gwarancję nadaje. Jeszcze z nim jakiś czas wytrzymam, ale następnego będę chciał dobrze sprawdzić zanim go kupię, i oczywiście najchętniej nadal z AndroidTV.

    • lemiel

      Spróbuj, może da się odpłatnie to zrobić w takim razie. Powinno być ciut taniej niż całkiem nowy telewizor. Co prawda bez HDR itp., ale będzie działał.
      Jest szansa, że nie będziesz żałował.

    • lemiel

      Pan z serwisu powiedział, że naprawiają też odpłatnie -> https://mik.radom.pl/

    • Dzięki, zbadam temat :)

    • Grzegorz Pietrakowski

      Nie wiem czy wiesz ale Philips wymienia na gwarancji hardware w tym telewizorze. Mam 55PUS7150/12 i miałem te same problemy. Po wymianie problemy zniknęły.

    • Borsuk

      Pus7600 ma te same bebechy. Jak myślisz, też wymienią?

    • Grzegorz Pietrakowski

      niby tylko dla 7100 i 7150 ale dzisiaj na jakimś forum czytałem że jest już dostępny upgrade dla 7180 z dwoma tunerami. Dowiaduj się w serwisie albo na infolinii.

  • Anonim

    Ojoj. A jak kiedyś mówiłem, że smart tv to zło, to nikt nie słuchał. ;)
    Przynajmniej Android nie odinstalowuje ci aplikacji YT, bez możliwości anulowania.

  • B Bartek

    Witam
    Mam sony 50w805c od ponad dwóch lat. Szczerze nigdy nie miałem problemów z Android TV. Oglądam YouTube, Netflix i bardzo dużo korzystam z Kodi. TV mam podpięte kablem sieciowym. Żadnych dziwnych komunikatów o zamknięciu aplikacji itp. Może to coś nie tak z TV? Feler z ramem lub kartą sieciową?

    • Kamil

      Do tej pory internet i netflix działał. To ewidentnie kwestią softu :(.

  • Tomasz

    U mnie w Sony 8096 55″ uhd jedynym nienaprawionym problemem ( po ostatniej aktualizacji) jest samoczynne włączanie się TV w nocy (czasami)

    • Kamil

      Rzekłbym, że to dość poważny problem ;)

  • qwwqewe

    Na Sony po ostatniej aktualizacji jest jak najbardziej ok. Android 7 ofkors…

    • Kamil

      Ten sam model?

    • qqwqw

      kdl 7005

  • FrostyPL

    U mnie bez problemu. Ten sam TV.

  • Przemysław Msiał

    Drogi redaktorze.
    Piszesz kolejny artykuł o problemach ze swoim modelem telewizora. Jak na złość kolejny raz mi google Now proponuje Twoje artykuły. Jakby każdy redaktor miał wylewać żale biorąc pod uwagę jeden i konkretny model i obwiniać za to system który działa wyśmienicie na innych modelach to kończyłoby się na pozwach o zniesławienie produktu. Tyle że Google zlewa na to co tacy jak Ty wypisują. Ale nie my, czytelnicy. Po raz kolejny mam wrażenie że jesteś mało profesjonalny w tym co robisz. Podam małe porównanie: kupiłem telefon na mediateku, którego producent ma słabe wsparcie software, i trąbie wszystkim dookoła jaki ten system Android jest fatalny.
    Ja mam NVIDIA Shield Tv 2015 i od 2015r z każdą wersja wszystko działa bezproblemowo. Wina leży po stronie producenta a nie systemu Android TV. Zastanów się nad tym.

    • Kamil

      Jak najbardziej jest to subiektywne — odnoszę się do swoich doświadczeń, jednego, konkretnego, modelu. Ale tez nie bez powodu we wpisie znalazły się odnośniki do wpisów ludzi, u których jest gorzej. Może są to jednostkowe przypadki, nie wiem, ale to pozostawia bardzo złe wrażenie… No i wiesz — przez wiele miesięcy TV działał bez problemów. Aż tu nagle jedna aktualizacja coś zepsuła / zabrała. Kolejna dodała kolejne błędy, zamiast coś poprawić… i tak w koło macieju.

      O przystawkach też pisałem — i o wsparciu producentów ;-)

  • Krzysztof Czaja

    Nie wiem o czym pisze aktor mam tv sony 75w 855c i wszystko dziala jak trzeba zadnych problemow z systemem

    • Kamil

      No i świetnie :). Bo Android daje duże możliwości i wiele fajnych opcji, ale no… jak widać — czasami nie działa to tak, jakbyśmy tego oczekiwali.

  • Kamil | My-mobile.pl

    Mam Apple TV. Zero problemów z YouTube czy Netflix. I to od ponad roku

  • snovvy77

    Dlaczego Autorze przez pryzmat jednego modelu szkalujesz cały system Android TV? A gdzie stwierdzenia, „w moim TV”, „mój egzemplarz”, „moja wersja Android TV” itd. Rozumiem że masz pewne problemy ze swoim egzemplarzem TV ale to nie znaczy, że przez to cała platforma jest obarczona wadami. Mam model KD-55XD8599 i nie występują opisane przez Ciebie problemy z systemem Android TV. Zatem, nie jest to wina Android TV, jak piszesz, tylko Twojego egzemplarza TV.

    • Stan

      Wszystkie Mi-Boxy, Nexusy, Shieldy, Philipsy działają dobrze, a nawet z tego co widać w komentarzach większość modeli Sony, ale z jakiegoś powodu autor już 3 raz w ciągu kilku ostatnich miesięcy publikuje kompletnie nierzetelny artykuł na temat. Wygląda to bardzo nieprofesjonalnie, albo robi to na zlecenie np.Samsunga albo LG, które rozwijają własne OSy. Szkoda tylko, że żaden z nich nie jest i nie będzie w stanie dorównać Android TV, który najszybciej się rozwija ze wszystkich platform i podbija coraz to nowe rynki.

    • snovvy77

      I ja się z tym zgadzam.

    • Kamil

      To bardzo subiektywny wpis. Ale przejrzyj komentarze — nie jestem jedynym z problemami w tej kwestii. I naprawdę czekam na kolejną aktualizację, ale to już przestaję się robić mało zabawne. I nie jestem jedynym, który miewa problemy — ten system ma potencjał, ale obecnie w wielu przypadkach niewykorzystany. Chociaż pamiętam pierwsze wersję androida, które z obecną wersja nie mają nic wspólnego…

      Tylko to dla mnie rzeczy niedopuszczalne. Po prostu — to trochę jak z tym Bugiem Apple w tym tygodniu. Rzeczy, które nigdy nie powinny mieć miejsca.

    • snovvy77

      Rozumiem to, że wpis jest subiektywny. Nie rozumiem jednak „wieszania psów” na platformie Android TV, ponieważ problem nie leży po stronie Android TV lecz jego implementacji przez producenta telewizora w danym modelu.

  • Janusz Popo

    To nie jest problem z AndroidTV, tylko problem z Sony. Android Tv to bardzo dobry system, a Sony dał dupy. Wnioski wyciągnij sam następnym razem gdy będziesz planować zakup sprzętu

  • stefan

    Tylko Apple TV, Android to wynalazek ktory chcialby udawac cos dzialajacego.

    • Dariusz Domagała

      Stefan, generalnie się z Tobą. ale.. jest małe ale.. są podstawki z androidem, które także całkiem nieźle sobie radzą.
      Ok, bądźmy szczerzy: bez tak dobrego i stabilnego softu, bez aktualizacji na wiele lat, itp.
      Ja mam i korzystałem z minixa na andku 4.4. Przez dobre 2 lata dawał radę. teraz: od 2 lat brak aktualizacji, youtube: nie wszystkie filmy odtwarza, netflix – zacięcia, niewygodny dopstęp do domowej chmurki..
      Różnica jest taka, że na rok max 2 lata taki sprzęt z androidem da radę. I to nie do końca „wina” samego sprzętu, produceci po prostu podobnie jak na rynku smartfonów z androidem – po prostu po roku, max 2 latach mają w nosie swoich Klientów.

      Jak dla mnie wybór jest oczywisty: Apple tv to sprzęt na 4-6 lat, który polecam.

    • stefan

      Android TV ma tylko jedna zalete: mozliwosc korzystania z zewnetrznych dyskow przez USB. Natomiast cala reszta, poczawszy od stabilnosci dzialania, ergonomii interfejsu czy dostepnosci oficjalnych i dopracowanych aplikacji lezy i kwiczy.

      Mozna uzywac, ale kto uzywal Apple TV, do andruta juz nie wroci. nie ma na rynku obecnie niczego co byloby tak dopracowane. Dla fanow dyskow sieciowych polecam odtwarzacz Infuse Pro. Tak powinien dzialac Kodi, ktory jednak jest zaprzeczeniem uzytecznosci i ergonomii. Cos jak Gimp przy Photoshopie. Niby Gimpa da sie uzywac, ale kazdy kto uzywal PSa, Pixelmatora czy innego Affinity Photo, woli zaplacic te 200zl niz sie meczyc i marnowac czas*

      *nie dotyczy zakiusa i jemu podobnych

    • Dariusz Domagała

      Cholera.. no zgadzam się.. ponownie :-))
      Infuse Pro wymiata + jest na ajfona.
      Mogłem wykupić program jednorazowo (56zł), ale wziąłem subskrypcje – tak jest dobry. A co tam, 20 kilka złotych na 1 rok to nie majątek a Twórcy będą wspierani, ich praca na to zasługuje.
      Kodi (xbmc) faktycznie to porażka, niby „wszystko” działa, a i tak po pewnym czasie się rozlatuje, znikające repozytoria, ergonomia = nieporozumienie. Kombinowanie z wtyczkami.. strata czasu.

    • stefan

      Człowiek pewnego dnia wyrasta z Androida i zabaw z Kodi :) Po prostu nie ma czasu na pierdoły i grzebanie w czymś, co powinno działać zgodnie z zasadami logiki poprawnie i zgodnie z oczekiwaniami po wyjęciu z pudełka.

  • polska cebulandia

    Oho, zlot tzw „szczęśliwych posiadaczy”. Wystarczy prześledzić zagraniczne fora i poczytać narzekania, ale w Polsce, jak już ktoś coś kupi, to z urzędu the best.

  • Mam Sony KD-65XD8599 i co prawda jest dobrze, ale jako fan androida, wszelkich integracji i nowinek naprawdę żałuję, że nie kupiłem „dumb” TV i Shielda, którego mógłbym wymienić co kilka lat. Główny problem to nadzieja na aktualizacje po roku czy dwóch od premiery i bebechy, które ograniczają ten system. Bardzo polecam obszerną recenzję pod tym linkiem: https://docs.google.com/document/d/1EPzlq_ipIPMCDoMqMgDl0IuKmTsMoZHeKKwE_zxbFUk/pub

    • Kamil

      Teraz coraz trudniej o dumb TV. Ale tak, jeżeli teraz bym zmieniał, to prawdopodobnie też pokusiłbym się na takie rozwiązanie. Czy to z Shieldem, czy mi boxem.

  • Marian Zarypisty

    uff dobrze że kupiłem Panasonica, dość ubogi ale bezproblemowy system z Netflix, Yotube itp płynnie śmigający; do tego piękny obraz, wygląd; widać na dobrze współpracującego androida z tv doczekam się przy następnym zakupie za 7 lat.

  • Kuba Sojka

    Ja mam tv z androidem od philips kupiony 2016 roku z lolipopem 5.1.1 działa bardzo dobrze, a teraz działa na androidzie 7.1.1 nugat normalnie, słabe wi fi ma philips w tv bo samo roztacza tv od internetu.

    • Kamil

      Co to znaczy słabe wifi? To chyba coś z softem, skoro rozłącza — jeżeli nie zmienia się ani położenie routera, ani tv, to raczej nie powinien tego robić? ;)

  • Aleksander Pawłowski

    Trzeba było kupić telewizor z WebOS albo Tizen. W tych przypadkach to producent ma pełną kontrolę nad systemem. Jestem w sumie zadowolony z TV Samsunga. Wszystkie aplikacje, na których mi zależało są dostępne w oprogramowaniu i działają poprawnie.

  • Medi

    Łączę się w bólu z autorem tego tekstu, jestem nieszczęśliwym posiadaczem również telewizora Sony, model KD-55X9305C. Mimo częstej aktualizacji sprzęt funkcjonalnie to porażka, wygląda pięknie, obraz i dźwięk na najwyższym poziomie, na tym zalety się kończą, telewizora który dwa lata temu kosztował 15k PLN. Lista najważniejszych problemów: obsługa modułów CI – moduł wyjęty, moduł włożony i tak w kółko 3, 4 razy w ciągu dwóch godzin, zazwyczaj w najważniejszym momencie filmu lub programu, przecież nie będę kupował tuner satelitarnego skoro tv ma slot CI, jestem posiadaczem dwóch modułów CI dla NC+, wydałem w sumie dodatkowe 1200PLN, z każdym telewizor współpracuje słabo; kolejna kwestia, telewizor po ostatniej aktualizacji zaczął się sam włączać – to się aż w głowie nie mieści! Teraz jak wyjeżdżam na dłużej niż jeden dzień muszę odsunąć szafkę, dokopać się do listwy zasilającej i wypiąć telewizor z sieci energetycznej; na koniec zostawiam wisienkę na torcie, współpracę z odtwarzaczami blue-ray, jestem – tym razem szczęśliwym – posiadaczem markowego, high-end’owego odtwarzacza Oppo BDP-105D, który od pewnego momentu zaczął mieć problemy z odważaniem płyt CD, podejrzenie padło na laser (zakup odtwarzacza był w tym samym czasie co telewizora), niecały rok??? Skontaktowałem się z serwisem Oppo, przyszliśmy całą ścieżkę zdrowia aby wyeliminować proste błędy konfiguracyjne i niepotrzebną wysyłkę kurierem do serwisu, tuż przed spakowaniem blue-ray’a aby odesłać go do naprawy, padło ostatnie pytanie, czy nie ma Pan czasem podłączonego telewizora Sony do tego odtwarzacza? No….mam ale co to ma do rzeczy? No właśnie w przypadku Sony ma, telewizor będąc wyłączonym, czyli na tzw. stby, wysyła tyle informacji po HDMI do odtwarzacza, że w pewnym momencie sprzęt na nadąża opróżniać buforów, dochodzi na moment do przerwania przetwarzania! Telewizor jest wyłączony!!! Teraz aby posłuchać muzyki muszę włączyć telewizor, albo wypiąć kabel HDMI. Mam oficjalny papier Oppo z opisem testów, i problem nie dotyczy jedynie odtwarzaczy blue-ray tej firmy, przetestowali też konkurencję która zachowuje się tak samo, gdy jest podłączona do ‘fenomenalnego’, niedorobionego telewizora marki Sony. A co na to support, proszę poczekać na nową wersję łat do systemu… I żeby nie było, jestem też szczęśliwym posiadaczem produktów Sony, jak choćby kamery HDR-CX6EK, słuchawek WH-1000XM2, czy aparatu DSC-R1 ale zakup tego telewizora to był mój największy błąd.

    • Kamil

      Przerażająca historia. I szczerze mówiąc — pierwszy raz słyszę o czymś takim. Ale będę miał to na uwadze. To przecież niedorzeczne.

    • Dariusz Domagała

      Sprzedaj to w cholerę..!! Nie trać czasu.
      Kup nawet zwykły TV, dołącz do tego nową podstawkę z androidem lub nowym/używanym apple tv i będziesz zadowolony.

  • Piotr Zet

    Chyba konkurencja w postaci Samsunga słabo się sprzedaje i dlatego takie żale wylewane są na Sony. Ciekawe że na Samsunga nikt nie wylewa jak telefony po 4k nie mają najnowszej wersji systemu a taki Sony zeszłoroczny flagowiec ma. To jest dopiero kpina i ukazuje jak producent dba o klienta.

    • Kamil

      Wylewam natomiast żale, że nadchodzące telefony nie będą miały najnowszego systemu. I według wielu czytelników przesadzam, bo przecież system ma dopiero kilka miesięcy ;-) http://antyweb.pl/android-oreo-jakie-telefony/

    • Dariusz Domagała

      Kamil, w świecie androida dla zdecydowanej ich większości – to norma że producenci olewają aktualizacje..
      Ma się sprzedac. A Klienci kupują – i dlatego Oni ciagle sprzedają (niestety..)

  • maxwell

    Polecam spróbować połączyć się po jakimś nowym kablu Ethernet, żeby wykluczyć problemy z internetem ;) been there, done that

  • Tomek Holwek

    Nie rozumiem po co wam smart tv. Ja po 10 minutach zabawy stwierdziłem że to lipa. Mam podłączonego zgrabnego desktopa HP z demobilu pod HDMI (za parę stów ) i możliwości mam o wiele większe na Windows 7 niż te wszystkie Smarty :).

    • Dariusz Domagała

      To ju z Ci pisze: są ludzie którzy nie chcą, nie mogą, nie mają czasu, nie mają ochoty -> wybierz sobie coś z tego , na zabawy z desktopem (!) nawet zgrabnym podłączanym do tv.
      I nie znaczy to , ze wszyscy Oni się nie znają. Może być wręcz zupełnie przeciwnie.

      Żeby nie było, absolutnie nie krytykuje desktopa pod / obok tv. Nie każdy te potrzebuje po prostu możliwości pełnoprawnego komputera podłączonego tv.

    • Kamienna Gęba

      Tylko wolą mieć problemy jak autor tekstu?:P Żeby nie było to sam nie widzę sensu w posiadaniu pełnoprawnego systemu na telewizorze ale przecież ten Android TV po prostu jest do dupy i nie spełnia swoich zadań nawet. Lepiej poświęcić godzinę na konfigurację niż przeklinać za każdym razem kiedy się weźmie pilota do ręki.

  • QubaQ

    Ja jestem zadowolony i mam KDL-55W753. Zero problemów. Niedogodności o których pisze autor raczej nie wynikają z problemów z systemem ale felernym egzemplarzem.

  • Robert Górajski

    XE94 / XE93 | LED | 4K Ultra HD – jestem bardzo zadowolony.

    • Kamil

      Ja właśnie testuję XE70 — i też jestem zauroczony. Chociaż jakość dźwięku pozostawia trochę do życzenia :/

  • Nickon

    U mnie na Sony, jak w artykule. Co update to coraz gorzej. Żeby odpalić film 3D trzeba nieźle zakombinować. W dodatku coraz większe lagi. Zrobiłem nawet ostatnio hard reset, ale to nie pomogło…

  • Dariusz Domagała

    Ode mnie cegiełka: korzystam z m.in tv od Panasonica który ma 2,5 roku.
    Żadnego androida na pokładzie, nawet nie wiem co tam siedzi w środku (chyba webOS)- ale f-cje „smart” w tym telewizorze po prostu działają i nadal są aktualizowane: netflix, ipla, youtube, tvn player, itd.

    Przygody autora z tv od Sony z androidem… wydaje mi się, ze nie ma uzasadnienia żeby i pozostałych producentów wrzucać do jednego worka. Jak widać po komentarzach niektóre tv działają, otrzymują aktualizacje i mają się całkiem dobrze, a inne nie.
    Ale nie ma co generalizować, jaki to android tv be i do niczego. Bo tak nie jest.

    Swego czasu doszedłem do wniosku, że żaden tv nie jest tak naprawdę smart – to tylko bełkot marketingowców mający na celu przyciągniecie owieczek, tj. Klientów ;-)

    Sam korzystałem kilka lat z podstawki pod tv Minix, który całkiem ok spełniał swoje zadania. Ale.. praktycznie niemal po wypuszceniu stracił aktualizacje.
    Doszło…do tego, że dzisiaj ten model jest niemal nieużywalny (minix x5 mini po blisko 3 latach od zakupu).

    Rozwiązanie, po prostu dokupiłem do ekosystemu apple tv 4-genracji i gra muzyka :-)
    Netflix, Showmax, Youtube, Apple Music, dostęp do domowej chmurki (filmym, zdjęcia, muzyka), jak chce sobie poglądać Formułę 1 – Eleven, itd. itp.
    Wszystko działa po prostu.. dobrze.. nie wspominając o idealnej integracji z innymi urządzeniami jabłkowymi.

    Dla Apple tv nie ma tvp.vod.pl, cda, czy innych tego rodzaju (jak dla mnie) porażek.

    Ale to co jest, wystarcza żeby komfortowo konsumować treści legalnie bez oglądania ogłupiających reklam.

  • Tomek Holwek

    W smart TV niestety jest się skazanym na łaskę producenta jeśli chodzi o aktualizację, w małym desktopie wielkości dekodera możliwości są o wiele większe.

    • Kamienna Gęba

      Nawet zwykły stick podłączany z tyłu telewizora daje więcej.

  • Przemysław Baran

    Też jade na android tv i powiem ze ten system również napsuł mi nerwów-komunikaty o zatrzymaniu aplikacji, restarty tv , zwiechy dramat a ostatnio to już nastąpiło przegiecie bo tv zaczął sie sam właczac ! :) nikogo na chacie a tv sobie śmiga -super .z komunikatami o zatrzymaniu apek poradziłem sobie czycząc pamiec podrecznà w tv -pomogło od ponad miecha cisza .restarty i zwiechy pomogła błacha rzecz czyli wyłaczenie tv z sieci na 30 sek.i odpukac usterki ustąpily i narazie jest ok ,android jest swietny i intuicyjny przynajmniej na samrtfonach w tv tez idzie w dobrą strone tylko jakos nie może dojść:)

  • Mam

    Mam ten model tv i nie ma żadnych problemów z androidem, spodziewałem się tylko więcej aplikacji na tv

  • Alex

    Philips niby się stara i na przełomie września/października pojawił się soft bazujący na android 7 co niby jest dobre, ale funkcji, które natywnie znajdują się w tym systemie. Brak Android API 24/25, wolny interfejs, problemy z klawiaturą qwerty pilota, brak pełnego wsparcia dla API MediaTek, brak PiP, brak wsparcia na VC-1 z którym radzi sobie SoC, zapis na USB nie działa po aktualizacji. Trochę tego jest i często jedno poprawią by drugie zpesuć. W dodatku Google (aka Don`t be Evil, Just make crap) koncertowo zepsuło aplikację YouTube i zrobiło z tego stronę web bez sensownego wykorzystania sprzętu. Szczęśliwie jest alternatywa, która jest rozwijana, ma spore możliwości i przede wszystkim działa sporo lepiej od tego co daje właściciel YouTube.

    Z tego co czytam wynika iż chińska firma od wszystkiego co „jest lepsze” potrafi słuchać swoich klientów i naprawia błędy i problemy, czego brakuje w wielu wypadkach TPV (Philips) oraz $ony.

    • bubu

      A jaka jest alternatywą dla YouTuba na Android TV?
      Bo przyznam szczerze, że apka po aktualizacji mi zupełnie nie leży i do dziś nie wiem jak zmieniać np. jakość filmów…

  • aa

    Również mam TV Sony z Androidem… generalnie u mnie działa…problem mam wyłącznie z NETFLIX. Czasem przy próbie włączenia filmu loader zatrzymuje się np. na 25 % (mam łącze 250 Mb/s) i muszę restartować TV. Problem występuje dosyć często i jest to irytujące:-)

  • Daniel Poweska

    Czyli znowu ten sam clickbait, to sony a nie androidtv jest coraz gorszy.

  • Tomek

    Majac Sony z Android TV juz dawno nauczylem sie, ze jakakolwiek podstawka do TV to niestety koniecznosc…

  • regoat

    to raczej nie wina Android TV skoro działa na przstawkach tylko Sony ,ze to psuje. Dodatkowo skoro dziala na tv Phlipsach

  • Dev

    Tez nie przepadam za tym systemem na telewizorze. Na nieszczescie kupilem Sony A1 OLED i musze sie jakos do niego przyzwyczaic. Na razie jakichs wiekszych problemow nie mam. Czasami tylko laguje.
    Powiem tak : Android na TV – slabo, Android na Smartwatchach (przetestowane) – slabo, Android na telefonie – jest ok na mocnych sprzetach. Tizen na TV i Smartwatchach wg mnie idealne rozwiazanie (wieloletni fan telewizorow Samsung)

  • Marian Koniuszko

    „Mam pecha? Możliwe. Ale już teraz wiem, że nigdy więcej Android TV…” – data: Sierpien 2017

    Grudzien 2017 (4 miesiace pozniej): Od tego czasu przewinęło się w moim życiu kilka różnych telewizorów, ba — ten problematyczny koleżka zdążył nawet załapać się na aktualizację.

    Nie bede komentowal zmieniania telewizorow co miesiac (skoro w 4 miesiace autorowi przewinelo sie kilka roznych TV, to zmiana musiala nastepowac z taka czestotliwoscia), ale skomentuje fakt, ze mimo tego stwierdzenia, caly felieton jest znow o tym samym. Nie moge sie doczekac maja, gdy autor znow opisze swoje problemy z Android TV na tym samym telewizorze.

    Moze reset do ustawien fabrycznych?

  • thecoolkid 😎

    „Co najlepsze — problemy o których mówię i wieczne narzekanie na Android TV tyczy się właściwie wyłącznie telewizorów z tym systemem, a nie przystawek, które to użytkownicy non-stop sobie chwalą. Bo ich wsparcie ze strony producentów często jest wzorowe, a problemy z kilkunastoma modelami odchodzą w zapomnienie…”

    Masz szczęście, bo po pierwszych kilku zdaniach już ci chciałem dać klapsa 😅

  • SRP 11

    Jakbym czytał właściciela Poloneza i jęczącego, że silniki benzynowe są do bani

  • Amad

    Osobiście mam telewizor Sony bez systemu Android ale dość dużo osób z mojego otoczenia ma modele z Androidem. Jeden kumpel- 55W809C, drugi kumpel- 55W755C, trzeci kumpel- 65W855C, czwarty kumpel- 50W755C, wójek- 65XD8505, dziadek (co prawda nie używa smarta)- 50W809C, rodzice mojej dziewczyny- 55XE8599. Z tych wszystkich telewizorów tylko jeden miał problem z jakimiś błędami aplikacji, skończyło się po resecie do ustawień fabrycznych. Nie wiem od czego to zależy ale jak widać nie można od razu pisać o tych problemach w kontekście wszystkich telewizorów Android TV. Wiadomo, że przy otwartym systemie stabilność nie będzie stu procentowa ale plusów jest mnóstwo. Chyba po prostu Android TV komuś psuje sprzedaż… :)