Polska

Ambitne plany Carrefour Polska - chcą być liderem przemian technologicznych w handlu w Polsce

Grzegorz Ułan
Ambitne plany Carrefour Polska - chcą być liderem przemian technologicznych w handlu w Polsce
0

Carrefour Polska podsumował wczoraj 2017 rok, chwaląc się naprawdę sporymi nowościami, które udostępnił swoim klientom w zeszłym roku, o których zresztą Wam pisaliśmy.

Na początek podzielili się liczbami, w minionym roku osiągnęli 9 683,4 mln zł przychodu ze sprzedaży brutto, co było wynikiem lepszym o 5,5% niż 2016 roku, a na inwestycje w Polsce przeznaczyli w 2017 roku 244,6 mln zł.

Wśród najważniejszych wymieniają 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz około 100 sklepów osiedlowych.

Największą inwestycją był tu otwarty pod koniec roku w CH Atrium Promenada w Warszawie najnowocześniejszy hipermarket w Polsce Carrefour PRO, z możliwością zamawiania produktów przez interaktywne ekrany, które rozlokowano w sklepie w liczbie 19 sztuk.

Zamawiać w ten sposób można korzystając z aplikacji Mój Carrefour i skanując kod QR wyświetlany na ekranach. Złożone zamówienie dostarczane jest do domu pod wskazany adres lub jest przygotowywane i możliwe do odbioru w Coolomacie.

Ronan Martin, Dyrektor Operacji w Carrefour Polska:

Rozwiązanie zastosowane w nowym hipermarkecie to pierwsza implementacja rozwiązań m-commerce w sklepie naszej sieci. Klientowi wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją, aby zamówić produkt, którego nie znalazł w sklepie. Do tego dochodzi też opcja dostawy tego samego dnia na terenie miasta. Dzięki temu możemy praktycznie w czasie rzeczywistym reagować na potrzeby naszych klientów. Sklep w Promenadzie to podsumowanie naszych prac prowadzonych od kilku lat i opracowanych przez nas technologii i innowacji. Jest to przykład wdrożenia strategii omnikanałowej i kierunek, w którym chcemy podążać na polskim rynku – wyznaczać trendy i implementować pionierskie pomysły.

Dostępna w tym sklepie jest też opcja Scan&Go, gdzie tą samą aplikacją skanujemy kody produktów dostępnych na półkach sklepowych, a po skompletowaniu dokonujemy od razu płatności na podstawie wygenerowanego przez aplikację kodu.

Z interesujących wdrożeń cyfrowych Carrefour wymienia jeszcze platformę SąSiatki, przy wykorzystaniu której można skompletować koszyk zakupowy bez wychodzenia z domu, a fizycznie zakupy zrobi za nas sąsiad bądź sąsiadka lub każdy inny dostawca, który w swojej aplikacji Mój Carrefour przyjmie nasze zlecenie zakupów do wykonania.

Klient, który chce zamówić zakupy z wykorzystaniem usługi „SąSiatki”, powinien skorzystać bezpośrednio ze strony sasiatki.pl lub ze sklepu internetowego eCarrefour.pl. Tam dodaje wybrane produkty do koszyka, do którego zostaje też automatycznie doliczony tzw. Shopper Bon o wartości 10 PLN – jest to kwota, którą otrzyma dostawca zakupów w formie kuponu zniżkowego po zrealizowaniu usługi. Natomiast klient otrzyma e-mailem bon rabatowy o wartości 5 PLN na kolejne zakupy w sklepie internetowym. Po zatwierdzeniu zawartości koszyka wystarczy poczekać na potwierdzenie przyjęcia zlecenia przez dostawcę i jego wizytę z zamówionymi produktami, która powinna nastąpić w ciągu maksymalnie 120 minut od złożenia zamówienia, w zależności od dostępności dostawcy.

Na powyższych nowościach Carrefour nie zamierza poprzestawać, oprócz dalszego rozwoju już istniejących rozwiązań, między innymi wdrożenie usługi Scan&Go w kolejnych sklepach w Polsce czy rozbudowie społeczności zakupowej skupionej wokół platformy SąSiatki, Carrefour będzie testował rozwiązania stworzone w ich inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab.

Obecnie opracowywanych jest w nim 16 projektów, a 5 z nich jest już testowanych, między innymi wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart oraz maszyna przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty od firmy Food Robotics.

O SmartCart pisali już pod koniec zeszłego roku nasi koledzy z MamStartup. Wózek ten ma zamontowany ekran dotykowy, kamerę i wagę, dzięki temu prawie cały proces zakupowy możliwy jest do wykonania przez klienta podczas wkładania produktów do koszyka, a zapłatę dokonujemy przy użyciu płatności mobilnych lub w tradycyjny sposób.

Trzeba przyznać, że na serio wzięli sobie do serca cel bycia liderem w przemianach technologicznych w handlu w Polsce, zarówno nowe projekty i realizacje z zeszłego roku jak i planowane na ten robią wrażenie, a jeszcze nie wszystkie projekty do realizacji w 2018 roku zdradzili. Mam też nadzieję, że inne sklepy dołączą do tego wyścigu, na przykład Tesco, które dobrze zaczęło 2017 rok usługą Scan&Shop, ale już do końca roku niewiele było o niej słychać czy o innych nowinkach w tej sieci.

Źródło: Carrefour Polska.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu