23

79 milionów sprzedanych egzemplarzy od premiery, 19 milionów przez ostatni rok. Która konsola radzi sobie tak dobrze?

Podpowiem - nie ma w nazwie liter "ę", "ą" oraz "ó". Można podłączyć do niej pada oraz ma HDR. Uruchomi też najnowsze gry.

I tak doskonale wiecie, że chodzi o PlayStation 4 – Microsoft chętnie chwali się rozdzielczością i mocą ostatniej wersji swojej konsoli, zdecydowanie mniej mówi natomiast o sprzedaży.
79 milionów sprzedanych PlayStation 4 oznacza, że niedługo konsola przegoni PS3, które na dzień dzisiejszy sprzedało się w około 83,8 milionach egzemplarzy. Fantastyczny wynik, który na pewno zapisze PS4 na liście najchętniej kupowanych urządzeń do grania.

Ostatni rok fiskalny PlayStation zamknęło z 19 milionami dostarczonych do sklepów konsol oraz 246,9 miliona sprzedanych gier. A trzeba pamiętać, że nie wliczono do tego wyniku wielkiego hitu tego roku, czyli świetnego God of War. Warto zaznaczyć, że firma doskonale zdaje sobie sprawę ze spadającej sprzedaży konsoli i przewiduje, że w kolejnym roku fiskalnym uda jej się osiągnąć wynik niższy, ale wciąż imponujący – 16 milionów.

Fantastycznie radzi sobie też PlayStation Plus, który na dzień 31 marca wykupiło 34,2 miliona użytkowników, a to oznacza wzrost w ciągu roku o 7,8 miliona graczy.

Kup Playstation 4 w Redcoon.pl!

Skąd ta popularność?

Pierwsze opinie o tym, że PlayStation 4 będzie sprzedawać się lepiej od Xbox One pojawiły się już jesienią 2013 roku, czyli w okolicy premier obu urządzeń. Podczas gdy Sony zdecydowało się sprzedawać swoją konsolę na wszystkich rynkach, Microsoft wymyślił sobie ograniczenia. Oznaczało to, że na przykład w Polsce trzeba było Xboksa One sprowadzać z innych krajów. To bez dwóch zdań odbiło się zarówno na sprzedaży, jak i popularności sprzętu. Chyba najbardziej rozczarowana była ogromna grupa graczy, która chciała wygodnie i bez problemów przesiąść się na nowsze urządzenie amerykańskiego producenta. Dodatkowo kampania reklamowa X1 pozostawiała wiele do życzenia – Microsoft zamiast skupić się na grach, zachwalał wszystko inne – przede wszystkim telewizję i Kinecta, którego ostatecznie pogrzebał.

Przez kolejne lata nie było wcale lepiej, sprzęt wreszcie trafił do większości krajów, ale to PlayStation strzelało lepszymi produkcjami i dużo mocniej skupiało się na promocji konsoli. Doskonałym przykładem jest Polska, gdzie kampanii nie ma nawet co porównywać – te dotyczące konsoli i gier na X1 pojawiały się sporadycznie, praktycznie cały rynek reklamowy opanowało PlayStation. I w tym temacie niewiele się przez kolejne lata zmieniło – zobaczcie na mural God of War w Warszawie, który niedawno zachwycił fanów gier.

W tej generacji Xbox nie ma już najmniejszych szans by dogonić PlayStation, szczególnie że konsola Sony pogłębia jeszcze tę różnicę. Kto wie, może w następnej generacji Microsoft podsumuje swoje błędy i zrobi to tak dobrze, przy Xbox 360?

źródło: 1, 2