Konsole

79 milionów sprzedanych egzemplarzy od premiery, 19 milionów przez ostatni rok. Która konsola radzi sobie tak dobrze?

Paweł Winiarski
79 milionów sprzedanych egzemplarzy od premiery, 19 milionów przez ostatni rok. Która konsola radzi sobie tak dobrze?
23

Podpowiem - nie ma w nazwie liter "ę", "ą" oraz "ó". Można podłączyć do niej pada oraz ma HDR. Uruchomi też najnowsze gry.

I tak doskonale wiecie, że chodzi o PlayStation 4 - Microsoft chętnie chwali się rozdzielczością i mocą ostatniej wersji swojej konsoli, zdecydowanie mniej mówi natomiast o sprzedaży.
79 milionów sprzedanych PlayStation 4 oznacza, że niedługo konsola przegoni PS3, które na dzień dzisiejszy sprzedało się w około 83,8 milionach egzemplarzy. Fantastyczny wynik, który na pewno zapisze PS4 na liście najchętniej kupowanych urządzeń do grania.

Ostatni rok fiskalny PlayStation zamknęło z 19 milionami dostarczonych do sklepów konsol oraz 246,9 miliona sprzedanych gier. A trzeba pamiętać, że nie wliczono do tego wyniku wielkiego hitu tego roku, czyli świetnego God of War. Warto zaznaczyć, że firma doskonale zdaje sobie sprawę ze spadającej sprzedaży konsoli i przewiduje, że w kolejnym roku fiskalnym uda jej się osiągnąć wynik niższy, ale wciąż imponujący - 16 milionów.

Fantastycznie radzi sobie też PlayStation Plus, który na dzień 31 marca wykupiło 34,2 miliona użytkowników, a to oznacza wzrost w ciągu roku o 7,8 miliona graczy.

Kup Playstation 4 w Redcoon.pl!

Skąd ta popularność?

Pierwsze opinie o tym, że PlayStation 4 będzie sprzedawać się lepiej od Xbox One pojawiły się już jesienią 2013 roku, czyli w okolicy premier obu urządzeń. Podczas gdy Sony zdecydowało się sprzedawać swoją konsolę na wszystkich rynkach, Microsoft wymyślił sobie ograniczenia. Oznaczało to, że na przykład w Polsce trzeba było Xboksa One sprowadzać z innych krajów. To bez dwóch zdań odbiło się zarówno na sprzedaży, jak i popularności sprzętu. Chyba najbardziej rozczarowana była ogromna grupa graczy, która chciała wygodnie i bez problemów przesiąść się na nowsze urządzenie amerykańskiego producenta. Dodatkowo kampania reklamowa X1 pozostawiała wiele do życzenia - Microsoft zamiast skupić się na grach, zachwalał wszystko inne - przede wszystkim telewizję i Kinecta, którego ostatecznie pogrzebał.

Przez kolejne lata nie było wcale lepiej, sprzęt wreszcie trafił do większości krajów, ale to PlayStation strzelało lepszymi produkcjami i dużo mocniej skupiało się na promocji konsoli. Doskonałym przykładem jest Polska, gdzie kampanii nie ma nawet co porównywać - te dotyczące konsoli i gier na X1 pojawiały się sporadycznie, praktycznie cały rynek reklamowy opanowało PlayStation. I w tym temacie niewiele się przez kolejne lata zmieniło - zobaczcie na mural God of War w Warszawie, który niedawno zachwycił fanów gier.

W tej generacji Xbox nie ma już najmniejszych szans by dogonić PlayStation, szczególnie że konsola Sony pogłębia jeszcze tę różnicę. Kto wie, może w następnej generacji Microsoft podsumuje swoje błędy i zrobi to tak dobrze, przy Xbox 360?

źródło: 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu